گزارش صعود قله کلون چین(کلون چی) ۹۷٫۴٫۲۲/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۶۱»

ارسال شده توسط در 14 جولای 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

«کلون چی» بلندترین قله کوهستان زردکوه از رشته کوه زاگرس است، همچنین این قله با ارتفاع ۴۲۳۷ متر بام استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

راه صعود معمولی این قله شهرستان چلگرد در این استان است.

کمی قبل از رسیدن به چلگرد از جاده منتهی به شهرکرد تابلویی دیده می شود که نشان از تأسیسات و تونل شماره ۲ کوهرنگ دارد.

این جاده حدوداً ۱۵ کیلومتری به شکل خاکی شوسه به پلی ختم می گردد که پس از عبور از آن پل می توان راه پاکوبی را یافت که به اول دره کول خدنگ می رسد.

این دره عظیم که راه صعود قله است ، به شکلی تماشائی و پرشیب که دو طرف آن را دیواره هایی سترگ تشکیل داده اند از همین نقطه قابل مشاهده است.

در نگاه اول به نظر می رسد این دره غیرقابل عبور بوده اما با ورود به آن متوجه می شویم علی رغم ریزشی و پرشیب بودن که گاهاً دست به سنگی را هم نیازمند است، نه تنها قابل صعود بلکه بسیار هم دیدنی‌ست که به عقیده من یکی از جاذبه های کوهستانی کشور محسوب می شود زیرا مثال و عظمت آن را کمتر می توان در میان کوه های ایران زمین یافت.

تیم دوازده نفره ما ساعت ۵:۳۰ صبح روز جمعه ۹۷/۴/۲۲ کوهپیمائی خود را با ورود به پاکوب این دره که گاهاً با سنگ چین مشخص بود ، آغاز کرد.(ارتفاع ۲۴۵۰ متر)
در داخل این دره چشمه آب و چند یخچال کوچک وجود دارد که آب داخل دره را تأمین می کند.

این دره با شیب زیاد شروع شده ، کم کم از شیب آن کاسته می شود و به منطقه ای یخچالی در شمال قله های رشته کوه زردکوه می رسد.جایی که سه قله مهم منطقه «دوزرده – شاه شهیدان و کلونچی»از آنجا قابل رویت هستند.

حدود ۴ ساعت پیمایش کامل این دره به طول انجامید (البته با زمان صرف صبحانه و استراحت).

این دره به شکل طبیعی از شمال به سمت شرق ادامه می یابد و راه صعود از طریق پاکوبی کم کم به سمت ارتفاعات بالاتر کشیده شده است.

این پاکوب ، قله اصلی کلون چی را که از پایین به شکل هرمی سنگی و مخروطی دیده می شود دور کامل زده پس از رسیدن به گردنه قله شاه شهیدان ، به قله اصلی کلون چی می رسد.

در ساعت ۱۲:۳۰ با تمام نفرات بر روی قله ایستادیم.(ارتفاع ۴۲۳۷ متر)

تیم های زیادی بر روی قله و یا در حال صعود آن بودند .

پس از عکاسی و استراحت در ساعت ۱۳ راه بازگشت را از همان مسیر صعود پیش رو گرفتیم.

ساعت ۱۸:۳۰ پس از ۱۳ ساعت صعود و فرودی دلپذیر به محل پارک اتومبیل ها بازگشتیم و بلافاصله با استراحتی کوتاه به طرف تهران حرکت کردیم.

زمان کل اجرای این برنامه از تهران به تهران در ۳۷ ساعت انجام شد.

مسافت طی شده با اتومبیل:  ۱۱۵۰ کیلومتر

مسافت طی شده در هنگام صعود و فرود:  ۲۵ کیلومتر

ارتفاع صعود شده:  ۱۸۰۰ متر

پی نویس :
در گزارش دیگر این سایت مورخه ۱۲-۱۳۹۱/۳/۱۴ می توانید مسیر صعود قلل دوزرده و شاه شهیدان را از مسیر پناهگاه چال کبود ( اینجا ) ملاحظه فرمائید.

اعضای شرکت کننده در برنامه :
آقایان : ذبیح اله حمیدی«سرپرست»- محمدتقی غلامی – ناصر کاویانی(عکاس) – سید داود میرحسینی – اشکان جهانگیری – مصطفی آهنی – سید محسن حسینی
خانم ها : زینب داداشی – مریم نامنی – نرگس یاری – اعظم یوسفی
میهمان برنامه خانم فلورا رسولی

گزارش از:ذبیح اله حمیدی
          ۹۷٫۴٫۲۳

IMG-20180714-WA0016

نقشه مسیر صعود و فرود قله کلون چی

1

دره کول خَدَنگ

=2

2

3

4

5

6

7

8

9

نمای قله کلون چی

10

11

12

قله کلون چی به ارتفاع ۴۲۳۷ متر 

13

عکس پایانی – ارتفاع ۲۴۵۰ متر

دیدگاه خود را بیان کنید