گزارش صعود قله کمان کوه ۹۷٫۴٫۲۹/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۶۳»

ارسال شده توسط در 21 جولای 2018 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله کمان کوه با ارتفاع ۴۲۵۰ متر به همراه قلل یخچال ، سرماهو ، سوتک ، سرخاب و با فاصله بیشتری ، آزادکوه در منطقه البرز مرکزی قرار دارند.

بهترین مسیر صعود این قلل روستای وارنگه رود یا والنگرود در جاده چالوس ، منطقه دیزین می باشد.

بعد از خروج از روستای والنگرود و حدود یک ساعت کوهپیمایی به اول دره صعود قله در سمت چپ رودخانه می رسیم (دره سوتک) و بعد از حدود یک ساعت و نیم دیگر وارد منطقه ای به نام محیط بانی سوتک خواهید رسید که مسیرهایی با پاکوب به سمت قلل نامبرده دارد.

گزارش صعود :
بنا بر جدول برنامه باشگاه ، تیم بیست و یک نفره شامل بیست نفر اعضا و یک نفر میهمان در ساعت ۵:۱۵ صبح روز جمعه ۲۹ تیرماه با مینی بوس باشگاه به سمت جاده چالوس حرکت و در ساعت ۷:۴۵ دقیقه به مقصد رسیدیم.

بعد از آماده شدن تیم در جهت مخالف رودخانه شروع به حرکت کردیم.

حدوداً پس از یک ساعت به اول دره ای که در سمت چپ رودخانه قرار دارد که شما را به دشت معروف به محیط بانی یا دشت سوتک هدایت می کند ، رسیدیم.

به دلیل ازدحام کوهنوردان در اول دره ، از خوردن صبحانه در کنار چشمه و درختان این محل صرف نظر و کمی جلوتر صبحانه را صرف کردیم.

سپس به سمت محیط بانی ادامه مسیر دادیم.

بعد از رسیدن به محیط بانی با تغییر مسیر به سمت جنوب حرکت و بعد از رسیدن به گردنه به سمت دشت(خرسلک) حرکت کردیم.

بعد از رسیدن به کف دره و انتخاب یال سمت چپ دره به سمت قله حرکت کردیم.

این یال با شیبی نسبتاً ملایم شروع می شود که در انتها با کمی تراورس به یال دیگری که کمی هم دست به سنگ دارد ، به سمت غرب باید تغییر مسیر داد .

این یال شما را به یال اصلی قله تا ارتفاع حدوداً ۴۰۰۰ هدایت می کند.

سپس به سمت قله(شرق) ادامه مسیر و در ساعت ۱۴:۳۰ موفق به صعود قله شدیم.

ساعت ۱۵ :۱۵ دقیقه بعد از گرفتن عکس قله فرود را آغاز و در ساعت ۲۰:۳۰ به روستا رسیدیم.

متأسفانه به دلیل ترافیک جاده چالوس در ساعت ۰:۴۰ بامداد به میدان آزادی رسیدیم و برنامه ای دیگر با خاطرات خوب به پایان رسید.

لازم به ذکر است تعدادی از اعضا به دلیل عدم آمادگی لازم و کمبود وقت تا ارتفاع ۴۰۰۰ متر صعود نمودند.

*همنوردان گرامی می توانند گزارش های دیگر صعود این قله توسط اعضای باشگاه اسپیلت را در همین سایت (اینجا) ببینند.(۹۶/۳/۵ – ۹۲/۲/۱۹ – ۹۱/۴/۲ – ۹۰/۳/۲۰)*

اعضای شرکت کننده در برنامه :
آقایان : غلامرضا خلیل آبادی«سرپرست»- محمد پورزادی – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – محمدحسین اله یاری – رحیم بیضاوی – دکتر علی طوطی – رضا عبدالهی – محمدزیودار- علیرضا قره داغی – محمدحسین رحمانی – ایمان عبادی و عضو جدید محسن بنی طبا
خانم ها : نسرین سلطانی – پگاه شارخی – فرناز زاهدیه – فاطمه هوشمند – نرگس یاری – معصومه کامیار – زهره مومنی
میهمان برنامه: خانم سپیده میرشانی

یال منتهی به یال اصلی صعود قله

446627047_207266

قله کمان کوه به ارتفاع ۴۲۵۰ متر

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله کمان کوه ۹۷٫۴٫۲۹/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۶۳»”

1. علی طوطی می گوید:

برنامه بسیار خوبی بود و زمان بندی به شکل مناسبی انجام شد. از همه زحمات آقایان خلیل آبادی سرپرست و بیک محمدی سرپرست فنی برنامه تشکر می کنم.