گزارش صعود زمستانی قله آزادکوه ۹ و ۹۸/۱۱/۱۰ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۵۲»

ارسال شده توسط در 1 فوریه 2020 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت ۸ صبح روز ۹ بهمن ۹۸ صعود را از روستای کلاک (بخش بلده استان مازندران) شروع کردیم.

هوا کاملاً سرد و نیمه ابری بود.

برف زیادی سطح روستا و کوه‌های اطراف را پوشانده بود.

تعداد اعضای تیم ما ۱۴ نفر بود که به دو قسمت تقسیم شدیم.

تیم پیشرو به سرپرستی حسین صادق‌زاده چند دقیقه قبل از تیم دوم حرکت کرد.

آن ها وظیفه سنگین برف کوبی مسیر را برعهده داشتند.

ساعت ۱۰ صبح اولین زمان استراحت تیم ها بود.

در این قسمت مسیر صعود زمستانی به سه قسمت تقسیم می شود؛
مسیر اول در امتداد یال غربی (راست)
مسیر دوم از داخل دره اصلی
مسیر سوم از روی یال شرقی (چپ) که به زیر قله فرعی نارچو می رسد.

تیم ما مسیر میانی (دوم) که در امتداد دره اصلی بود را انتخاب کرد.

در ابتدای دره ، برف سنگینی حجیم شده بود.

کمی بالاتر برف سفت شد و توانستیم اندک اندک ارتفاع بگیریم.

در ساعت ۱۴ به انتهای دره ، جائی که محل کمپ شب مناسبی دارد ، رسیدیم.(ارتفاع ۳۳۰۰ متر)

به دلیل شروع وزش باد و سردی هوا ، علیرغم توانایی مناسب تیم ، تصمیم به برپایی کمپ در همان نقطه گرفتیم و ۶ تخته چادر برپا شد.

در ساعت ۱۶ مسیر روز بعد را تا ارتفاع ۳۵۰۰ متری برف کوبی کرده در ساعت ۱۷ به کمپ بازگشتیم.

«هوای سرد و منهای ۲۵ تا ۳۰ درجه را در آن شب از سر گذراندیم.»

ساعت ۷ بامداد روز بعد به طرف قله حرکت کردیم.

از محل کمپ ، یک شیب تند ما را به نزدیکی یال منتهی به گردنه چُرن (شرق) و قله ناچو (غرب) می رساند.

علیرغم سردی هوا با برف کوبی نسبتاً شدیدی روبرو شدیم که گاهاً محکم و در بعضی نقاط یخ زده بود.

«داشتن کلنگ کوهنوردی جهت صعود الزامی و داشتن گرامپون اختیاری بود».

همه اعضا پوشاک مناسب پر و گورتکس برتن داشتند.

وضعیت هوا و پراکندگی ابرها نسبت به روز قبل مناسب تر و باد کمتر بود.

در ساعت ۹ صبح به گردنه مشهور چُرن به ارتفاع ۳۸۰۰ متر رسیدیم.

پس از کمی استراحت صعود نهایی را شروع کردیم.

در ساعت ۱۰ یخچال میانی قبل از یال قله را تراورس کرده و نهایتاً ساعت ۱۱:۳۰ با همه نفرات (۱۴ نفر) بر روی قله ۴۳۵۵ متری آزادکوه عکس یادگاری را به ثبت رساندیم.

از شدت باد کاسته شده و هوای بسیار عالی بر روی قله حکم فرما بود.

حدود ساعت ۱۴:۳۰ به کمپ بازگشتیم و پس از جمع آوری چادرها ، در ساعت ۱۵:۳۰ از همان مسیر صعود شده به طرف کلاک بازگشتیم و در ساعت ۱۸ به کنار مینی بوس رسیدیم . جایی که راننده خوبمان جناب عظیمی شب سردی را در آنجا به صبح رسانده بود.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – حسین صادق زاده «مسئول فنی» – مجید رضاپور – مهدی یگانه – فرامرز فریدی – بنیامین سعیدی – علی شیدا – محسن حسینی – محمدامین رحمانی
خانم‌ها : حوریه جمالی – فاطمه هوشمند «پزشک تیم» – سپیده میرشانی – الهام بیک

۹۸/۱۱/۱۲

قله آزادکوه به ارتفاع ۴۳۵۵ متر

تراورس یخچال زیر قله

یک دیدگاه to “گزارش صعود زمستانی قله آزادکوه ۹ و ۹۸/۱۱/۱۰ – هر هفته یک برنامه«شماره ۸۵۲»”