گزارش صعود دیواره لجور

ارسال شده توسط در 13 اکتبر 2010 یک دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه لجور در جنوب غربی شهرستان اراک، در منطقه خنداب و در مجاورت روستای اسکان قرار دارد. ارتفاع قله آن در حدود ۲۶۵۰ متر است و دیواره ای با ارتفاع تقریبی ۳۵۰ متر دارد که به سومین دیواره ایران شهرت یافته. لجور به معنی لجوج می باشد و این واژه به خاطر مسیر های دشوار این کوه است که به این نام، خوانده شده است. جنس سنگهای این کوه غالباً از جنس سنگ خارا ست. دیواره شرقی این کوه دارای ۱۴ مسیربه نامهای فراز، دیدار، تولد، صادق، الهام، عروج، پرواز، تنوره، سکوت، کریم، گرده، کامران، شقایق و سوزنیهای شاخک است. تیم ۸ نفره ما به سرپرستی آقای ظهوری در ساعت ۱۴:۳۰ روز پنج شنبه ۱۵/۰۷/۸۹ از میدان آزادی یا یک دستگاه ون به سمت اراک و منطقه خنداب حرکت کرد و در ساعت ۲۰:۲۰ به حوالی روستای اسکان رسید و تقریباً پس از یک و نیم ساعت کوهپیمایی با شیب نسبتا تند وارد پناهگاه شد. روز جمعه ساعت ۳۰/۷ صبح به دو تیم تقسیم شدیم. تیم اول(۶ نفر) شروع به صعود گرده کرده و تیم دوم(۲ نفر) از مسیر کریم صعود خود را آغاز کردند. تیم دوم پس از ۲ طول طناب صعود به علت کسالت یکی از نفرات مجبور به فرود اجباری شد و به سمت پناهگاه برگشت و تیم اول مسیر گرده را با ۴ طول طناب صعود کرد و برای فرود تغییر مسیر داده و از مسیر تنوره یک طول طناب فرود آمد تا به اولین کارگاه رسید. از اینجا تا کارگاه بعد هم ۲ طول طناب فرود رفته و در آخر با یک طول طناب فرود به پایین رسید. پس از پیوستن اعضای تیم به هم در پناهگاه و استراحت، ساعت ۱۷ آماده بازگشت شدیم و حدود ۹ شب به تهران رسیدیم. در پایان با توجه به اینکه ۳ نفر از اعضا اولین بار بود صعود دیواره را با این درجه سختی تجربه می کردند و با کمک و راهنمایی دیگر دوستان خصوصاً سرپرست و آقای ظاهری موفق به صعود شدند، از این دوستان متشکریم.

۱۷/۰۷/۸۹

یک دیدگاه to “گزارش صعود دیواره لجور”

1. deayat می گوید:

tabrick be hame sood konandeha