هر هفته یک برنامه : این بار گزارش ناز و کهار – ۹ مهرماه ۱۳۸۹

ارسال شده توسط در 4 اکتبر 2010 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سال ۱۳۵۶ اولین بار به قله ی ناز و کهار صعود کردم. آن زمان یک راهنمای محلی در روستای کلوان زندگی می کرد(متأسفانه نام او را فراموش کرده ام)  که کوهنوردان شب را در منزل او سپری و با راهنمایی او این دو قله را صعود می کردند.
حالا بعد از سال ها دیگر مسیر این قله ها شناخته شده است و همان طور که روز جمعه ۰۹/۰۷/۸۹ شاهد آن بودیم، تیم های زیادی برای صعود این قله ها در منطقه حاضر بودند.
این تیم ها یا به قصد صعود قله ی ناز آمده بودند یا برای صعود قله ی کهار، و بعضی ها هم مثل تیم ما به قصد صعود هر دو قله.
این بار تیم ما ۱۷ نفر بود و در نهایت ۵ نفر قله ی کهار و ۱۲ نفر(در طول ۱۲ ساعت تلاش) هر دو قله را صعود کردند.
آغاز صعود هر دو قله روستای کلوان در کیلومتر ۴۰ جاده ی چالوس کرج است.
در این بخش از جاده چالوس ۵ پارچه روستا به نام های ابیذر، آیگان، کلوان، کلها و نشتارود وجود دارد. قله هایی که از این منطقه قابل صعود هستند به ترتیب از شرق به غرب عبارتند از: گرچان، هفت خوان، کهار، ناز و خوان کهار.
تیم ما ساعت ۶:۳۰ صبح صعود را شروع کرده و به شکل نعل اسبی ابتدا از مسیر یال و پناهگاه ۳۲۰۰ متری کهار به قله ی ۴۰۳۰ متری کهار را صعود کرد سپس از طریق گردنه ی ۳۷۵۰ متری بین این دو قله، موفق شد در ساعت ۱۴:۳۰ قله ی ۴۱۰۰ متری ناز را نیز صعود کند و از طریق جانپناه ۳۰۵۰ متری سیادر (یا همان ناز) در ساعت ۶:۳۰ عصر دوباره به روستای کلون به ارتفاع ۲۳۵۰ متر بازگردد.
به قول نویسنده ای بعضی از خاطرات (خوب و بد) مانند خال هایی در زمان هستند که هیچگاه از یادمان محو نمی شوند، پیوسته می شود به آن ها فکر کرد و از مرور آن ها لذت برد و مسرور شد. حالا بعد از ۳۴ سال که از اولین صعودم به ناز و کهار می گذرد، آن خاطره مانند خالی زیبا و فراموش نشدنی در آن زمان و فضای متفاوت، برایم تداعی خوش و به یاد ماندنی دارد.

ذ.حمیدی ۱۲/۰۷/۸۹

 

(حاوی عکس نمیباشد)

۳ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه : این بار گزارش ناز و کهار – ۹ مهرماه ۱۳۸۹”

  1. تانيا خسروي نيا می گوید:

    با درود فراوان
    می خواستم بدونم برای رسیدن به این قله حتما باد همراه تیم باشیم یا اینکه با یک تیم کوچک هم می توانیم به این قله صعود کنیم برای ما که اماتور هستیم زمان رفت و برگشت حدودا چند ساعت است؟ در ضمن امکان اقامت داخل روستا وجود دارد؟ با سپاس

  2. karamifar می گوید:

    خانم تانیا خسروی نیا
    با سلام؛
    جهت کسب اطلاعات لازم می توانید همه روزه از ساعت ۱۶:۰۰ با شماره تلفن ۸۸۳۰۱۰۸۴ تماس حاصل نمایید.

  3. majed می گوید:

    باسلام:
    لطفا تمام برنامه هایی کهایجاد می شود به ایمیل من بفرستید .
    با تشکر

دیدگاه خود را بیان کنید