گزارش برنامه صعود قلل هفت خانی به گرچان(۹۴،۶،۱۳)

ارسال شده توسط در 5 سپتامبر 2015 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه‌شناسی :

در ضلع غربی جاده چالوس ، حدفاصل پل خواب تا گردنه کندوان ۵ قله مهم هفت خوانی – گرچان – ناز – کهار و خوان کهار قرار دارند که از دیر باز مورد توجه کوه‌نوردان بوده است، ضمنا این قلل به شکل خط الرأسی به هم متصل هستند.

در ادامه برنامه‌های صعود خط الرأسی قلل البرز مرکزی که امسال در جدول تقویم تابستان باشگاه اسپیلت قرار گرفته است ، این هفته صعود دو قله مهم و هم‌جوار این منطقه ، هفت خانی و گرچان اجرا گردید.(لازم به ذکر است این قلل به شکل خط الرأس به هم متصل است).

گرچان و هفت‌خانی را می‌توان از روستاهای زیر که جملگی در جاده چالوس قرار دارند صعود کرد:

سپهسالار ، کیاسر ، کهنه ده ، آزادبر ، حسنک‌در ، آویزر.

برنامه تیم ما صعود از آزادبر به قلل هفت خانی و گرچان و بازگشت به روستای حسنک‌در بود که به شرح زیر اجرا شد؛

شرح برنامه :

حدود ساعت ۸:۳۰ صبح پس از صرف صبحانه صعود را شروه کردیم. محل آغازصعود کیلومتر ۵ جاده روستای آزاد بر به منطقه طالقان ، قبل از گردنه عسلک بود.

این جاده از گچسر(کیلومتر ۹۰ جاده چالوس)شروع شده ، به منطقه طالقان ( گـَتِه‌ده) وصل می‌شود.

در ابتدای صعود ، تیم به دو قسمت ۱۴ و ۸ نفره تقسیم شد.مسیر صعود از ابتدای دره‌ای شروع می‌شد که دو یال صعود در کنار آن قرار دارد که از جبهه شمالی به قله هفت‌خانی می‌رسد.

قبل از قله اصلی ، قله فرعی هفت‌خانی با ۵۰ متر اختلاف قرار گرفته است.

با وجود تابستان و گرمی هوا آثار برف به جا مانده در پایین دست این دره قابل مشاهده بود.

شیب یال سمت چپ (شرقی) بیشتر از یال سمت راست بود و تیم ما آن مسیر را جهت صعود انتخاب کرد. تعدادی از نفرات تیم اول با سرعت خیره کننده‌ای در مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه موفق به صعود قله هفت‌خانی شدند.

ارتفاع این قله با GPS باشگاه ۳۹۸۰ متر اندازه‌گیری شد.

ارتفاع مبدأ صعود ۲۶۵۰ متر بود.

در ساعت ۱۱:۳۰ نه نفر از تیم اول به سرپرستی غلامرضا خلیل‌آبادی به طرف قله گرچان حرکت کردند. مسیر بر روی خط الرأس اصلی با فراز و نشیب زیاد و با عبور از دو قله فرعی به قله ۳۷۶۰ متری گرچان ختم می‌شود(فاصله زمینی بین دو قله حدود ۷ کیلومتر).

آن‌ها موفق شدند در ساعت ۱۵ به این قله دست یابند.

بعد از یک ساعت استراحت و صرف ناهار بر روی قله از مسیر شرقی به طرف جاده چالوس سرازیر شده ، در ساعت ۱۹ به روستای (حسنک‌در) رسیدند . جایی که مینی‌بوس باشگاه و بقیه اعضای تیم منتظرشان بود.(همنوردان گرامی باید دقت نمایند اجرای این برنامه «آزادبر به حسنک‌در» مستلزم آمادگی جسمانی بالا و داشتن تجربه اجرایی این گونه صعود هاست.)

و اما نفرات تیم اول بعد از صعود قله هفت‌خانی در ساعت ۱۳:۳۰ از یال دیگر این مسیر به کنار مینی بوس باشگاه بازگشته در ساعت ۱۷ به سمت جاده چالوس حرکت کردند.

(لازم به ذکر است دو نفر از اعضای تیم فقط تا ارتفاع حدود ۳۸۰۰ متر صعود کردند).

نهایتا ساعت ۲۱:۳۰ با پشت سر گذاشتن ترافیک جاده چالوس و کرج به کلان شهر تهران رسیدیم که به قول دوستی باید اینجا را نه شهر ، بلکه کشور تهران نامید.

گزارش‌های دیگر صعود این قلل را می توانید در همین سایت که توسط اعضای این باشگاه در تاریخ‌های ۹۰،۳،۶ و ۹۰،۷،۱۵ اجرا شده است  اینجا و اینجاببینید.

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :

خانمها:داداشی – محمودی – شارخی – مقدم – یکتا – مهاجر- نامنی

آقایان: حمیدی (سرپرست)- غ.ر. خلیل‌آبادی (سرپرست دوم)– منفردزاده – بلوچی(پزشک) –غلامی – منصوری – ملکی – کاویانی(عکاس) – کاظمی – جوان‌شیر – قبادی – وزیری

اعضای جدید ؛ امین احمدیان – امید رستم‌خانی 

میهمانان برنامه :فرحناز اردانی

 

گزارش سایت از : ذبیح‌اله حمیدی

 گوگلنقشه گوگل مسیر

 DSC05159

ابتدای مسیر(قله فرعی هفت خانی سمت چپ دیده می‌شود)

 

DSC05160

برف به جا مانده از زمستان قبل

 

DSC05169

قله اصلی هفت خانی

 

DSC05173

قله هفت خانی ارتفاع ۳۹۸۰ متر (تعدادی از اعضای تیم اول )

 

812234948_49846

تعدادی از تیم دوم بر روی قله هفت‌خانی

 

DSC05177

DSC05178

DSC05182

نمای آزادکوه

 

DSC05190

میانه مسیر(قله هفت خانی در پشت سر دیده می‌شود)

 

DSC05191میانه مسیر(قله گرچان دیده می‌شود)

 

DSC05197قله گرچان ارتفاع ۳۷۶۰ متر

 

DSC05219

دره منتهی به حسنک‌در

۳ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل هفت خانی به گرچان(۹۴،۶،۱۳)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    بادرود وسپاس خدمت همنوردان عزیزم.کل برنامه برنامه سنگینی بود. اما قله هفت خانی به تنهایی یک صعود متوسط و دلپذیر بود. البته دوستان همه قوی بودند. حتی آن دو عزیزی که تاارتفاع ۳۸۰۰ آمدند.به تیم دوم هم تبریک میگویم که با تلاشی که کردند برنامه را به پایان خوبی تبدیل کردند.همواره سرافراز برفراز باشید.

  2. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام خدمت همه همنوردان عزیز.هر هفته که می گذرد احساس می کنم اعضا باشگاه با طراوت و قدرت بیشتری قله ها را صعود میکنند حتی اعضا جدیدی که به باشگاه می پیونند از طراوت و شادابی تیم نیروی مضاعفی میگیرند.شاید به جرات می توان گفت که کمتر تیمی صعودهای اینچنینی را در برنامه های خود دارند .و باید تشکر کنیم از اعضا تیم که اینگونه قدرتمندانه این خط الراس را پیمودند.جا دارد تشکر کنم از مسئول محترم باشگاه که با دیدی باز زمینه فعالیت و پیشرفت همه اعضا باشگاه را فراهم کرده اند.

  3. علي منصوري می گوید:

    با سلام خدمت همه همنواردان در این صعود …بی شک پیمایش این خط الراس ( آب پخشان : کلمه فارسی ) با این زمان نشان از آمادگی جسمانی خیره کننده ٩ نفر تیم اول بوده است…به عنوان کسی که با دشواری این گونه پیمایش ها آشنا هستم صمیمانه این صعود درخشان را به همگی هم باشگاهی های سابق تبریک عرض میکنم
    …………….
    پاسخ: آقای علی منصوری
    بدین‌وسیله عضویت در باشگاه (جدیدتان) را تبریک گفته ، متقابلاً برایتان آرزوی سلامتی و بهروزی داریم.

دیدگاه خود را بیان کنید