هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود هفت خوان ۹۰/۰۷/۱۵

ارسال شده توسط در 9 اکتبر 2011 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار


صبح جمعه پانزده مهر ماه به اتفاق ۱۸ نفر از اعضای باشگاه به طرف کرج حرکت کردیم و از آنجا وارد جاده چالوس شده تا کیلومتر ۹۰ یعنی روستای گچسر پیش رفتیم. از این روستای جاده ای طولانی به طرف شمال غربی کشیده شده است که تا منطقه طالقان ادامه دارد. بعد از گذشتن از روستای کم جمعیت آزاد بر به پای صعود قله هفت خوان رسیدیم – ناگفته نماند اکثر گروههای کوهنوردی از سوی دیگر این کوه و از روستای سپهسالار اقدام به صعود این قله می کنند – این جبهه را می توان جبهه شرقی نامید. حدود ساعت ۹ صبح صعود را شروع کرده و در ساعت یک بعد از ظهر تمامی نفرات به جز یک نفر به قله رسیدیم – ارتفاع مبدأ ۲۶۵۰ متر و قله ۳۹۶۵ متر با جی پی اساندازه گیری شد – هوا خنک و آفتابی با وزش باد ملایم پاییزی همراه بود. از فراز این قله در شمال علم کوه در شرق آزاد کوه و کمان کوه، در جنوب توچال و غرب قلل ناز و کهار دیده می شوند. قله هفت خوان بر روی خط الرأسی قرار دارد که از یک طرف (جنوب) به قله گرچان و از سوی دیگر به قله ناز و کهار و در نهایت تا قلل منطقه طالقان و هشتگرد ادامه پیدا می کند.

مسیر صعود قله روی یالی است که شیب نسبتاً زیادی دارد که با رسیدن بر بالای آن از روی خط الرأسی کوتاه به قله اصلی می رسد. چند چشمه کوچک نیز تا ارتفاع ۳۲۰۰ متری در این کوه وجود دارد که به شکل رودخانه ای کم آب در پای این کوه در جریان است. مقارن ساعت ۴:۳۰ عصر به پای مینی بوس باشگاه برگشته و ساعت ۸ شب هم در تهران بودیم.

 

نفرات شرکت کننده:

خانم ها: داداشی، جدی، سلطانی، فتحی، جمشیدی.

آقایان: خلیل آبادی، سرکیسیان، نادری، پورزادی، ربانی، دهخدایی، سجادیان، باباوند، تفضلی، حاصلی، امین، قلندر، حمیدی (سرپرست).

 

گزارش از: ذ.حمیدی ۱۷/۰۷/۹۰

دیدگاه خود را بیان کنید