هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله هرزه کوه ـ ۸/۷/۱۳۹۰

ارسال شده توسط در 4 اکتبر 2011 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

این جمعه برای سومین بار از زمان افتتاح باشگاه (سال ۱۳۸۵) قله هرزه کوه را صعود کردیم. این قله در غرب قله خلنو اول یا همان برج قرار دارد و بهترین مسیر صعود آن از روستای لالون (فشم) می باشد.

ساعت ۶:۱۵ صبح جمعه ۸/۷/۱۳۹۰ حرکتمان را از روستا آغاز کردیم. پس از ۵/۱ ساعت در چشمه تلخ آب صبحانه خورده، سپس از داخل دره (ورزا) صعود را ادامه داده، در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر به گردنه ۴۰۰۰ متری ورزا رسیدیم.

ورزا گرده ای است مرتفع بین دو منطقه دیزین و لالون که از یک طرف به قله خلنو و از سوی دیگر به قله سرکچال می رسد.

پس از استراحتی کوتاه به سوی قله حرکت کردیم و در ساعت ۱۳:۰۰ به قله سنگی هرزه کوه به ارتفاع ۴۲۶۰ متر رسیدیم. این مسیر به شکل پاکوب از بالای گردنه ورزا به دو قسمت تقسیم می شود که سمت چپ (غرب) به هرزه کوه و شرق به برج خلنو می رسد. از این نقطه می توان داخل دره والنگرود نیز شد. در اصل می توان گفت شمال خط الرأس طویل هرزه کوه، دره والنگرود و جنوب آن دره دریوک می باشد. این خط الرأس شرقی ـ غربی است که از غرب به قله سه سنگ ختم می شود. از روی قله رخ جنوبی آزادکوه کاملاً نمایان بود.

حدود ساعت ۶:۰۰ عصر بعد از دوازده ساعت کوهپیمایی به پای ماشین هایمان در روستای لالون بازگشتیم.

افراد حاضر در این برنامه:

خانم ها: جمشیدی، داداشی، سلطانی و لامعی(میهمان)