گزارش برنامه صعود قلل اشکدر و ورکش (۹۴،۷،۲۴)

ارسال شده توسط در 17 اکتبر 2015 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه‌شناسی:
منطقه کوهستانی ساوجبلاغ در استان البرز واقع است که در میان مناطق زیر قرار دارد؛
از شرق به روستای دروان و قلل ناز و کهار
از شمال به منطقه کوهستانی طالقان
از غرب به کوهستان‌های هشتگرد و آبیک
و از جنوب به جاده کرج و کردان.
برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود بلندترین قله این منطقه به نام ورکش بود که به شرح زیر اجرا شد:

شرح صعود ؛
ساعت ۵ صبح از میدان آزادی با حضور ۳۳ نفر به طرف کرج و کردان حرکت کردیم. بعد از کردان به طرف برغان ادامه مسیر دادیم. از آنجا جاده‌ای به طول ۹ کیلومتر وجود دارد که به روستای سرسبز و با صفای سنج می‌رسد(ارتفاع ۲۲۲۰ متر)
ساعت ۷ صبح کوهپیمایی را آغاز کردیم.

بعد از یک و نیم ساعت در کنار اولین آبشار جهت صبحانه توقف کردیم.مسیر حرکت از کنار دره اصلی است که چندین آبشار زیبا در آن قرار دارد. این دره بسیار زیبا و دیدنی است.
حدود ساعت ۹:۳۰ دقیقه در جائی که دره وسعت پیدا می‌کرد به اول یال صعود قله رسیدیم . حدود ۲ ساعت زمان لازم بود تا از این یال خود را به اولین قله یعنی اشکدر برسانیم.(ارتفاع ۳۳۴۰ متر).
لازم به ذکر است این قله بر روی خط‌الرأسی قرار گرفته که جهت آن (شمالی – جنوبی)است.جنوب آن به منطقه سنج و شمال آن به قله ورکش می‌رسد.
این خط‌الرأس در امتداد دره اصلی ، سمت راست(شرق)واقع است.(در برخی از نقشه‌ها ، قله‌های پایین دست‌تر این قله را اشکدر نامیده‌اند).
بعد از استراحت و عکاسی در هوایی نیمه ابری و مناسب ، به طرف قله دوم صعود را ادامه دادیم.فاصله زمانی صعود این دو قله یک تا یک و نیم ساعت می‌باشد.در ساعت ۱۳:۳۰ با ۳۱ نفر به این قله دست یافتیم(ارتفاع ۳۷۰۷ متر).
این قله در خط‌الرأسی از البرز مرکزی قرار گرفته که از شرق به قله ناز و از غرب به قلل منطقه هشتگرد می‌رسد.
(قلل ناز و شاه کرم از فراز قله ورکش قابل رویت بود).

در ساعت ۱۴ در حالی که باد سرد پاییزی وزیدن گرفته بود، از سمت یال غربی قله به طرف دره سنج فرود آمدیم.
در ابتدای دره جهت استراحت و صرف غذا توقف داشتیم .

در نهایت در ساعت ۱۸ قبل از تاریکی کامل هوا به روستای سنج بازگشتیم و برنامه صعود و فرود تیم ما به پایان رسید.
(این برنامه حدود ۲۰ کیلومتر کوهپیمایی داشت که در ۱۱ ساعت اجرا شد.)

خانمها: زینب داداشی – نسرین سلطانی – پگاه شارخی – نسرین چارلنگی – بهاران اصلانی –مریم پیمان – آزاده اورعی – مریم نامنی – مهرنوش تنظیفی – نرگس غمیلویی – نرگس معماری

آقایان: ذبیح‌اله حمیدی(سرپرست) – غلامرضا خلیل‌آبادی – محمدپورزادی – علی صباغی – محمدتقی غلامی – بابک فتحیان – محسن شاکری – ناصر کاویانی(عکاس) – محمدرضا سنمار – ارسلان بیک‌محمدی – علی نجفی – مصطفی وزیری – اشکان جهانگیری – سیدمحمود قاسمی(نقشه و GPS) – رحیم بیضاوی – امین رستم‌خانی – علیرضا قره‌داغی – بهزاد یگانه – امیرحسین ذوالفقار – محمدحسین اله‌یاری – سید محمد حسینی
میهمان: خانم سمانه رخساری

DSC05549سمت راست قله ناز – سمت چپ قله ورکش

DSC05562قله ورکش – ارتفاع ۳۷۰۷ متر

DSC05568مسیر بازگشت

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل اشکدر و ورکش (۹۴،۷،۲۴)”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

باسپاس و درود. همواره سرافراز بر فراز باشید.

2. عليرضا قره داغي می گوید:

سلام ودرود بردوستان و همنوردان عزیز.برنامه ارزشمندی بود.درکناردوستان باسابقه و حرفه ای روز پر تلاش وبیادماندنی داشتیم.باتشکر از همه همنوردان بخصوص سرپرست برنامه آقای حمیدی. پاینده و برقرار باشید.

3. سید محمود قاسمی می گوید:

احتراما ضمن سلام و ادب و احترام درخواست مینماید ارتفاع روستای سنج به ۲۲۲۰ متر اصلاح گردد. با تشکر
    …………….
    پاسخ :
    با تشکر از زحماتتان.
    اصلاح شد.

4. محمد نفر می گوید:

با سلام و عرض ادب و خداقوت به شما و تمام کوهنوردان و همنوردان عزیز
    گروه کوهنوردی شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر دارد در اواسط اسفند ماه سالجاری به سرپرستی اینجانب به قله اشکدر و ورکش صعود نماید. لطفا و در صورت امکان در اجرای این برنامه اطلاعات لازم و کافی را برایم ارسال نمائید. یا اگر کسی از دوستان به عنوان راهنما وجود دارد شماره اش را برایم ایمیل کنید. متشکرم

———
    پاسخ:

با سلام،
    شما میتوانید در این رابطه مستقیماً با مسئول باشگاه (حمیدی) به شماره همراه ۰۹۱۲۱۱۸۳۱۲۹ تماس حاصل فرمایید.