گزارش برنامه صعود زمستانی قله خوان کهار از نشترود-بازگشت به کوشک بالا(۹۴،۱۰،۲۵)

ارسال شده توسط در 16 ژانویه 2016 ۸ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله در حقیقت در امتداد خط الرأس جنوبی قله رفیع (ناز)قرار گرفته است که ادامه آن به منطقه دروان(کرج) – آدران و سد امیرکبیر می رسد.
در برخی از نقشه ها این قله با اسامی دیگری چون سیاه سنگ شناخته می شود.
جنوب این قله به منطقه سدامیرکبیر (جاده چالوس) ، شرق آن به روستای نشترود و غرب آن به منطقه برغان و کوه‌های ساوجبلاغ ختم می شود.

برنامه این هفته ما صعود زمستانی این قله از روستای نشترود و بازگشت از جبهه جنوبی آن به منطقه کوشک بالا – جاده چالوس بود که به شرح زیر اجرا شد؛

جمعه ۹۴،۱۰،۲۵ با تیمی ۲۴ نفره از اعضای باشگاه اسپیلت حدود ساعت ۷:۳۰ از روستای نشترود صعود را شروع کردیم.
در کیلومتر ۳۵ جاده چالوس (منطقه پل خواب) جاده ای نعل اسبی شکل وجود دارد که بعد از عبور از روستاهای نشترود ، ورزن ، کـَـلها ، کلوان ، آیگان ، ابیذر در منطقه سیرا دوباره به جاده چالوس باز می گردد.

از روستای نشترود می توان از دو مسیر قله را صعود کرد.
اول:«مسیر تابستانی »که از داخل دره غربی روستا ، از میان باغات شروع می شود که جاده ای نیز در آن قرار دارد و این مسیر به گردنه ای ختم می شود که از آنجا با صعود به سمت جنوب می توان به قله دست یافت .
دوم: «مسیر زمستانی» که از روستا به سمت جنوب غربی شروع شده تا قله اصلی ادامه دارد.

تیم ما مسیر زمستانی را جهت صعود قله انتخاب کرد.

برف نسبتاً پر حجمی روی یال صعود را فرا گرفته بود.
تمام نفرات به نوبت برف‌کوبی مسیر را برعهده داشتند . ضمن آنکه مربیان تیم آموزش‌های اولیه و نکات قابل ذکر را به اعضای تازه وارد باشگاه گوش‌زد می نمودند .
یال صعود ابتدا به جنوب سپس با چرخشی به سمت غرب و در ادامه با فراز و نشیب نه چندان زیادی به قله می رسد.

این صعود حدود ۷ کیلومتر ادامه داشت که در نهایت بین ساعات ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ با تمام نفرات به قله دست یافتیم(ارتفاع ۳۴۵۰ متر).
(به دلیل همراه نداشتن GPS ارتفاع قله از گزارشات قبلی این سایت استخراج شد).
بعد از عکاسی و استراحت بر روی قله ۵ نفر به طرف جنوب این کوه یعنی منطقه (کوشک بالا) و الباقی نفرات از مسیر تابستانی به طرف نشترود فرود رفتند.
تیم اول (۱۹ نفر) در ساعت ۱۵:۳۰ به نشترود و کنار مینی بوس باشگاه بازگشت و تیم دوم (۵ نفر) در همان ساعت به کوشک بالا – جاده چالوس رسیدند.
هوا صاف و در ارتفاعات توأم با باد (۳۰ کیلومتر) همراه بود.

 

مختصری در خصوص مسیر (کوشک بالا):
این روستای چند خانواری دقیقاً در دهانه ورودی تونل شماره ۵ جاده چالوس قرار دارد و در ابتدای دره‌ای‌ست که دو طرف آن را صخره ها و دیواره های فراوانی فراگرفته است.
سال‌هاست که مایل بودم روزی از این دره صعودی داشته باشم که روز جمعه شرایط فراهم آمد تا از قله خوان کهار به طرف این دره سرازیر شویم.
مسیر فرود از یال جنوبی قله شروع شده بعد از ساعتی به گردنه ای می رسد که غرب آن به روستای دروان (کرج) و سمت شرق آن به دره ای می رسد که به گمان ما دره کوشک بالا بود.
«باید توجه داشت اکثر مسیرهای کوهستانی جاده چالوس که در بین تونل یک تا پل خواب قرار گرفته است ، اکثراً صخره ای و دیواره‌ای است و باید با شناخت قبلی در آن ها پیمایش کرد».
حدود ۳ ساعت طول کشید تا از قله به کوشک بالا برسیم . بعد از عبور از گردنه (جهت فرود)باید سعی نمود حتی الامکان وارد دره اصلی نشد و از روی یال های سمت چپ یا همان شرقی به طرف کوشک بالا فرود رفت.

در ساعت ۱۶:۳۰با رسیدن مینی بوس و سواری دوستان به تیم ما (در دهانه تونل شماره ۵) همگی به طرف تهران حرکت کردیم و برنامه پایان رسید.

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :
خانمها: الهه کیانی – نسرین سلطانی – نسرین چارلنگ – مهرنوش تنظیفی – راشا ملک

آقایان: ذبیح‌اله حمیدی(سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی (مربی و سرپرست دوم)- شنتیا ربانی(مربی تیم) – آریا همدانچی(پزشک) – نوید ملکی – ارسلان بیک محمدی – محسن قبادی – رحیم بیضاوی – مسعود علیزاده – علی طوطی(پزشک) – مصطفی وزیری(عکاس) – امیرحسین ذوالفقار – سروش معمار – محسن فضلی – علی اکبر فیض آبادی – امیرحسین جوزی – سجاد پاپایی – رضا عبدالهی – نوید عابدی

 

گزارش سایت از : ذبیح اله حمیدی

 

 1

 

2

 

4

یال صعود

 

 

7

 

DSC07006

 

DSC07007

 

DSC07011

 

DSC07015

 

DSC07021

 

DSC07027

قله ۳۴۵۰ متری خوان کهار

 

 

DSC07049

 مسیر فرود به نشترود

 

 

IMG_4927

مسیر فرود به کوشک بالا

 

 

IMG_4931

 

IMG_4937

 

IMG_4944

 

IMG_4962

۸ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود زمستانی قله خوان کهار از نشترود-بازگشت به کوشک بالا(۹۴،۱۰،۲۵)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود به همه همنوردان.مطمنا” صعودی زیبا درهوایی عالی داشتید.متاسفم که بعلت شیفت کاری ام چنین صعودهای زیبایی را ازدست میدهم.
    همواره سرافراز برفراز باشید.

  2. مهدی موسسی نژاد می گوید:

    با عرض خسته نباشید به تمامی همنوردان عزیز
    امیدوارم همیشه در اوج آرامش و سلامتی باشید

  3. رحیم بیضاوی می گوید:

    با عرض سلام به همنوردان باشگاه اسپیلت. برنامه زیبا و مفرحی رقم خورد.از زحمات آقایان حمیدی و غلامرضا خلیل آبادی سپاسگزارم.

  4. حسین قربان نژاد می گوید:

    درود بر همنوردان عزیز همیشه بر فراز باشید

  5. بهزاد میرزایی یگانه می گوید:

    با درود و تشکر از گزارش خوبتون

  6. طوطی می گوید:

    صعود بسیار خوبی بود و نکات آموزشی پرارزشی آموختیم. با تشکر فراوان از جناب آقای حمیدی و بهترین آرزو ها برای همنوردان عزیز.

  7. سروش معمار می گوید:

    برنامه بسیار عالی بود. امیدوارم همگی همیشه سلامت باشید.

  8. نرگس صمدی می گوید:

    باسلام وخداقوت،در گزارش،از درجه سختی مسیر ومنابع آب چیزی گفته نشده بود که اگه لحاظ بشه قطعا مورد استفاده صعود کنندگان بعدی قرار خواهد گرفت .با تشکر

دیدگاه خود را بیان کنید