کلاس آشنایی با درد کمر در کوهنوردی ـ ۱۳۹۳٫۱۱٫۰۷

ارسال شده توسط در 28 ژانویه 2015 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, دپارتمان آموزش, گالری

 

با همت و همیاری دکتر آریا همدانچی (عضو باشگاه اسپیلت)، این مبحث مهم پزشکی در قالب کلاسی یک ساعته، روز سه‌شنبه، هفتم بهمن ماه ۱۳۹۳ در سالن باشگاه اسپیلت برگزار شد.
 

از آنجایی که سابقه کمردرد در میان کوهنوردان کم و بیش دیده می‌شود، برآن شدیم تا اطلاعات مهم و کلیدی این معضل که درصورت عدم توجه و درمان به موقع، سبب دور شدن فرد مبتلا به کمردرد از ورزش کوهنوردی می‌شود را در اختیار اعضای باشگاه قرار دهیم.
 

ضمن سپاس از دکتر آریا همدانچی و اعضایی که در این کلاس شرکت نمودند به اطلاع می‌رساند جهت کسب اطلاعات بیشتر، همنوردان گرامی می‌توانند رئوس مطالب فوق را در  اینجا دریافت نمایند.

۳ دیدگاه to “کلاس آشنایی با درد کمر در کوهنوردی ـ ۱۳۹۳٫۱۱٫۰۷”

  1. رضا می گوید:

    سلام و سپاس فراوان
    برنامه آموزشی خیلی مفیدی بود.
    لطفا اینگونه برنامه ها در برنامه های آموزشی باشگاه اسپیلت بیشتر گنجانده شوند.

  2. پورزادي می گوید:

    با تشکر از باشگاه و اقای دکتر همدانچی .
    کاش در این برنامه راجع به تاثیرات کوه و کوهنوردی بر بیماران مبتلا به کمر درد صحبت میشد .به عنوان مثال ،اگر کسی کمر درد قدیمی دارد که گاه گاهی عود میکند توصیه به کوهنوردی برای ایشان میشود یا خیر

  3. آریا همدان چی می گوید:

    با سپاس:
    البته در زمان محدود نمی شد به همه مباحث بپردازیم ولی فکر می کنم زمان که در پایان جلسه برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده بود مناسب بود. در باره موردی که اشاره کردید به نظر من یک فاعده کلی وجود نداره و بستگی به علت کمر درد داره و ازآنجایی که ممکنه کوهنوردی برای برخی از بیماری ها فعالیت فیزیکی مناسبی نباشه باید اول علت کمردردعود کننده تشخیص داده بشه بعد در مورد انجام دادن کوهنوردی و موقع آن تصمیم گیری بشه.

دیدگاه خود را بیان کنید