هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم-شماره‌ ۱۱۶ -تاریخ ۹۳،۱۱،۵)

ارسال شده توسط در 25 ژانویه 2015 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال سوم                 شماره‌ 116                تاریخ ۹۳،۱۱،۵
اگر از من بپرسی که برای چه به این دنیا آمده ام،من، به عنوان یک هنرمند، به تو پاسخ خواهم داد؛من اینجا هستم تا زندگیم را با صدای بلند فریاد بزنم."امیل زولا"(برگرفته از وبلاگ کلوپ کوه‌نوردان سولدوز)
Winter-Hiking-In-The-Smoky-Mountains
در این شماره می‌خوانید ؛
–    نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۰،۳۰
–    عرض تسلیت 
–    تبریک تولد اعضا
–    برنامه آموزشی – تمرینی یخ و برف اجرا شد
–    اعزام تیمی پنج نفره از مربیان به فرانسه جهت آشنایی با آبشارهای یخی
–    دهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی آزاد، جام سیمرغ (مردان) – قزوین
–    «دومین دوسالانه مسابقه عکس غار ایران»؛ دوشنبه ۶ بهمن 
–    «سی و سومین گردهمایی علوم زمین» با موضوع «غارشناسی» – 3 و ۴ اسفند ۹۳ 
–    تجلیل از فعالان روز غار پاک+کارگاه غارشناسی و حفاظت- پیام رئیس فدراسیون 
–    نخستین دوره مسابقات دوی کوهستان جام فجر؛ سمنان بهمن ۹۳ 
–    آخرین اخبار از نانگاپاربات
 
 
نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۱۰،۳۰ :
سی و چهارمین نشست هفتگی با حضور اعضای باشگاه برگزار شد. این نشست اختصاص به ارائه دو گزارش برنامه داشت. 
گزارش برنامه اول صعود به قله زرینه کوه همراه با عکس و فیلم توسط ناصر کاویانی ارائه شد . گزارش برنامه دوم صعود زمستانی (شاخص )تیغه‌های سرکچال‌ همراه با عکس و فیلم توسط حمید جهانبخش به شکل بسیار کاملی ارائه شد که مورد توجه تمامی اعضای باشگاه قرار گرفت.
در ادامه با حضور اکثریت اعضای شرکت کننده در صعود تیغه های سرکچال‌ ، سرپرست برنامه (ذبیح اله حمیدی)این صعود را مورد نقد و بررسی قرار داد. در این برنامه (نیم ساعته) تمام نکات مثبت و منفی این صعود مورد بررسی قرار گرفت .
 
 
عرض تسلیت :
با خبر شدیم معصومه سوارانی از اعضای پایدار باشگاه (صعود کننده به قله نان‌پیک در قالب تیم ملی در سال ۱۳۸۹ ) متأسفانه مادر بزرگوارشان را از دست داده اند. اعضای باشگاه اسپیلت این مصیبت وارده را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نماید.
 
 
تبریک تولد اعضا:
روز ۳۰ بهمن مصادف با تولد حسین فقیهی از اعضای باشگاه اسپیلت بود. ضمن عرض تبریک به این عضو مقیم کشور روسیه ، برایش آرزوی سلامتی و موفقیت در همه ارکان زندگی‌را داریم.
 
 
برنامه آموزشی – تمرینی یخ و سنگ اجرا شد:
unnamed (8)
برنامه جمعه گذشته باشگاه ،  آموزش و تمرین یخ و برف در آبشار خور واقع در جاده چالوس بود که به سرپرستی صفتدر ظهوری و با حضور ۱۴ نفر از اعضا اجرا شد.
 
 
اعزام تیمی پنج نفره از مربیان به فرانسه جهت آشنایی با آبشارهای یخی: 
179-main
کارگروه آموزش فدراسیون اعلام کرد:با هدف آشنایی با آبشارهای یخی، تیمی ۵ نفره از کشورمان صبح جمعه عازم فرانسه و منطقه «اکرن» گردید. این تیم متشکل از آقایان: مهدی فراهانی (سرپرست)، حسین هیزمکار(مسئول فنی)، مهدی الیاسی و خانمها: مهناز علیزاده و هاله قاسمی فر می‌باشند که به مدت یک هفته زیر نظر مربیان و راهنمایان فدراسیون کوه‌نوردی فرانسه تحت آموزش قرار خواهند گرفت.
 
 
اعزام تیم ۶ نفره مربیان «اسکی کوهستان» به «چین» جهت شرکت در دوره آموزشی:
168-main_0
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ تعداد ۶ نفر از مربیان اسکی کوهستان کشورمان به دعوت اتحادیه اسکی کوهستان آسیا سه شنبه ۳۰ دی ماه جهت حضور در دوره ای یک هفته ای با بدرقه دبیر فدراسیون از فرودگاه امام (ره) عازم چین شدند. اعضای این تیم عبارتند از: حسین صالحی (سرپرست)، سیروس جعفری(مسئول فنی)، بیت اله سیرایی، محمد حاج ابوالفتح، سیامک شمس الدین و حیدر عباسی.
اطلاعات بیشتر را از طریق فایل پیوست این خبر و از اینجا دریافت کنید.
 
 
دهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی آزاد، جام سیمرغ (مردان)- قزوین :
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛
به آگاهی می‌رساند؛ دهمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی آزاد،‌جام سیمرغ با هدف توسعه و گسترش ورزش سنگ‌نوردی در بخش مردان و در رشته بولدرینگ به میزبانی گروه کوه‌نوردی سیمرغ زیر نظر هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین به شرح زیر برگزار می‌شود. 
 – زمان پذیرش: جمعه ۲۴بهمن۹۳ ـ ساعت ۷ تا ۸ صبح
– مکان پذیرش و برگزاری: قزوین، چهارراه ولیعصر، ورزشگاه شهید رجائی
– مدارک و شرایط مورد نیاز:
۱ـ اصل معرفی‌نامه از هیئت استان، نهادها،‌سازمان‌ها، باشگاه‌ها
 2ـ گواهی صحت و سلامت پزشکی
۳ـ ارائه رضایت‌نامه ولی برای افراد زیر ۱۸ سال
۴ـ تکمیل فرم پذیرش
۵ـ ارائه اصل کارت ملی و بیمه ورزشی سال جاری       
۶ـ یک قطعه عکس ۴ × 3
ـ هزینه شرکت در مسابقه: واریز مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال به حساب  شماره ۶۸۲۹۱۲۶۷  بانک ملت به نام هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین.
– توجه:
ـ آخرین مهلت ثبت‌نام تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۸ بهمن ماه ۹۳ می‌باشد.
ـ به نفرات اول تا سوم جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
ـ تمامی فراد موظف به همراه داشتن لوازم انفرادی دارای استانداردهای لازم می‌باشند.
ـ همراه داشتن پوشاک مناسب فصل و لوازم انفرادی  
ـ تغذیه روز مسابقه به عهده میزبان می‌باشد.
ـ علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با سرپرست دوره، آقای مهدی رئوف‌زاده با شماره تلفن ۰۹۱۲۶۸۱۰۲۳۰ تماس حاصل نمایند.
مقتضی است تمامی هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی‌ استان‌ها،‌ نهادها، سازمان‌ها و باشگاه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی مراتب فوق اقدامات لازم را انجام دهند.
شماره بخشنامه: ۵۸۰۷
 
 
«دومین دوسالانه مسابقه عکس غار ایران»؛ دوشنبه ۶ بهمن :
186-main
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ دومین دوسالانه مسابقه عکس غار ایران توسط « انجمن غار و غارشناسی ایرانیان» و همکاری نهادهای مختلف و مرتبط در روز دوشنبه ۶ بهمن ۹۳ از ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار می‌شود.
محل برگزاری: تهران، خیابان آزادی، نبش اتوبان یادگار امام، سازمان میراث فرهنگی، سال همایش
 
 
«سی و سومین گردهمایی علوم زمین» با موضوع «غارشناسی»- 3 و ۴ اسفند ۹۳ :
187-main
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ یکی از موضوعات سی و سومین گردهمایی علوم زمین در سالجاری «غارشناسی» خواهد بود. این گردهمایی در تاریخ ۳و ۴ اسفند ماه در سازمان زمین شناسی برگزار میگردد . مهلت ارسال مقالات به این گردهمایی تا تاریخ هشت بهمن ماه تمدید شده است.
 
 
تجلیل از فعالان روز غار پاک+کارگاه غارشناسی و حفاظت- پیام رئیس فدراسیون: 
188-main_1
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ صبح روز ۵ شنبه ۳ بهمن ماه و در محل سازمان حفاظت از محیط زیست مراسم تجلیل از فعالان روز غار پاک با حضور سرکار خانم ابتکار معاون رئیس جمهور در سازمان محیط زیست برگزار گردید. در این همایش که با همت انجمن غار و غارشناسی ایرانیان برگزار شد. علاوه بر مسئولین سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و جمعی از پیشکسوتان، مربیان و علاقمندان غارنوردی و محیط زیست، دکتر کیخا رئیس کارگروه ملی غارشناسی، مهندس فیاضی معاونت طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی و رضا زارعی رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نیز حضور داشته و اقدام به سخنرانی نمودند.
مشروح کامل این خبر را اینجا ملاحظه فرمایید.
 
 
نخستین دوره مسابقات دوی کوهستان جام فجر؛ سمنان بهمن ۹۳ :
192-main
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛
به آگاهی می‌رساند؛ این فدراسیون در نظر دارد نخستین دوره مسابقات دوی کوهستان (اسکای رانینگ) جام فجر، گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین انتخابی صعود سریع دماوند در سال ۹۴ را زیر نظر کارگروه مسابقات و لیگ، در دو بخش مردان و زنان با هدف توسعه کمی و کیفی و گسترش همه‌جانبه فرهنگ کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی پاک، ایمن و سریع به شرح زیر برگزار نماید؛
* زمان پذیرش و ثبت‌نام: پنج‌شنبه ۲۳ بهمن۹۳ ـ ساعت ۱۴ تا ۱۸
*زمان برگزاری: پنج‌شنبه ۲۳ تا جمعه ۲۴ بهمن ۹۳
* مکان پذیرش: سمنان، میدان معلم، بلوار بسیج مستضعفین، مجموعه ورزشی شهید چمران
* مدارک مورد نیاز:
*معرفی‌نامه‌ از هیأت استان، نهادها، سازمان‌ها، گروه‌ها و باشگاه‌ها
*ارائه اصل کارت بیمه ورزشی سال جاری
*ارائه اصل کارت ملی
*ارائه گواهی صحت و سلامت از پزشک و تأییدیه هیأت پزشکی استان
*دارا بودن ۱۸ سال تمام در زمان مسابقه.
*ارائه رونوشت حکم کارآموزی کوه‌پیمایی
*ارائه دو قطعه عکس ۴×۳
*اصل فیش واریزی به مبلغ۵۰۰۰۰۰ ریال به حساب شماره  ۰۱۰۶۰۰۸۱۱۴۰۰۲ بانک ملی شعبه پیام انقلاب اسلامی، کد ۹۸، به نام فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی (جهت اسکان و تغذیه).
* لوازم و تجهیزات مورد نیاز و لازم: پوشاک مناسب فصل (پوشاک گرم) ـ کفش مناسب ساق‌دار ـ باتوم کوه‌پیمایی (یک جفت) ـ کوله‌پشتی ۳۰ لیتری جهت حمل مواد غذایی، آب، پوشاک اضافه، لوازم انفرادی و تغذیه برای مدت دو روز.
لوازم انفرادی شامل: کلاه ـ دستکش ـ عینک ـ کمل بگ (قمقمه آب)، کیف کمک‌های اولیه ـ لوازم شب‌مانی (کیسهخواب، زیرانداز و…)
توجه:
ـ جوایز این دوره از مسابقه به همراه مدال و حکم قهرمانی، همچنین برای نفر اول مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال، مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال برای نفر دوم و مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال برای نفر سوم می‌باشد.
ـ در این دوره از مسابقه معاینه پزشکی نیز انجام و از حضور افراد فاقد آمادگی جسمانی لازم ممانعت به عمل خواهد آمد.
– رعایت کامل قوانین این دوره از مسابقات توسط شرکت‌کنندگان الزامی است.
ـ ضروری است تمام ورزشکاران با آمادگی کامل در این دوره از مسابقات شرکت نمایند.
ـ در این دوره از مسابقه آزمایش دوپینگ نیز اخذ خواهد شد.
– متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با آقای کریم، رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان تماس حاصل نمایند.
ـ شماره تماس آقای کریم:                  ۰۹۱۲۱۳۱۵۵۷۱
مقتضی است تمامی هیأت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان نسبت به اطلاع‌‌رسانی مراتب مذکور در سطح استان اقدام و حمایت لازم را انجام و حداکثر تا تاریخ ۱۴/بهمن/۹۳ اسامی افراد را به طور مکتوب در فرم پیوست به فدراسیون ارسال نمایند.
 
 

آخرین اخبار از نانگاپاربات:
 

Polixh


«ایرج معانی»، «محمود هاشمی» و «رضا بهادرانی»چهارشنبه شب، اول بهمن ماه ۹۳ عازم «پاکستان» شدند.
کوه نوشت :بر اساس گزارش ارسالی «رضا بهادرانی»؛ اعضای تیم روز جمعه سوم بهمن ماه ساعت ۳ بامداد به وقت محلی وارد فرودگاه «اسلام آباد» شدند و بلافاصله به سمت «چیلاس» عزیمت کردند.این گزارش حاکی‌ست؛ تیم پس از ۱۳ ساعت به «چیلاس» رسید و به زودی راهی روستای «دیامیر» خواهند شد.«بهادرانی» افزود؛ طبق برنامه‌ دوشنبه ششم بهمن در کمپ اصلی «نانگاپاربات» خواهیم بود.

AiE0g9NL


خبرهای دیگری از تیم های تلاش کننده بر روی نانگاپاربات؛
وبلاگ بیواک : تومک ماسکویچ ، شاید معروف‌ترین کوه‌نورد زمستانی نانگا پاربات باشد. تلاش امسال او پنجمین تلاش زمستانی او بود. تومک لهستانی به اتفاق الیزابت ریوول فرانسوی، تا ارتفاع ۷۸۰۰ متری صعود کردند اما به خاطر شرایط بد، هر دو مجبور به برگشت به بیس کمپ شدند. تومک در حین فرود در ارتفاع ۶۵۰۰ متری دچار حادثه شد؛ پل برفی زیر پایش شکست، در یخچال برفی به عمق ۵۰ متر سقوط کرد، پا و دنده اش آسیب دید، اما با کمک همنوردش نجات یافت، به بیس کمپ برگشت و به کار خود خاتمه داد. 

unnamed

" الیزا، جلو می رفت. او خیلی سبک بود و از روی پل برفی بدون مشکل عبورکرد. اما پل برفی، زیر پای من و در گام دوم شکست. با پشت در شکاف یخی سقوط کردم. هیچ کنترلی نداشتم. در نگاه من چشم انداز آسمان در  گردش کیهانی خود کم رنگ می شد. محصور در دیواره ها، در عمق ۵۰ متری یخچال همه چیز به پایان خود رسید و البته من زنده بودم. به هیچ وجه نمی توانستم به تنهایی از آنجا بیرون بیایم".  الیزا،نجاتش می دهد.
تومک و الیزابت ۱۰ روز بود که در ارتفاعات بالای بیس کمپ تلاش می کردند. کمپ ۴ خود را در ارتفاع ۷۰۰۰ متری برپا کرده بودند، تا ارتفاع ۷۸۰۰ متری نیز پیش رفته بودند، به لحاظ ارتفاع در فاصله ۳۰۰ متری و به لحاظ طول مسیر در فاصله ۲ کیلومتری قله قرار داشتند. در هر حال شرایط بد اجازه صعود قله را نداد. هیچ شانسی برای رسیدن به قله نداشتیم. سه روز آخر، باطری تلفن آنها تمام شده بود و هیچ تماسی بین آنها و بیس کمپ وجود نداشت. در هر حال فعلا نگرانی ها پایان یافته و آنها به بیس کمپ برگشته اند. تومک لهستانی به تلاش خود پایان داده اما الیزابت فرانسوی….؟
در ادامه این خبر وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه می افزاید ؛ دانیل ناردی در آخرین مطلبی که شب گذشته منتشر کرده ، اعلام نموده تا کمپ یک  صعود کرده و مجددن به کمپ اصلی برگشته ، در این صعود  فیلم و عکس تهیه شده و برای هموطنان خود در کشور ایتالیا  ارسال نموده ، شرایط جوی متغیر بوده ،اما گفته  که در کمپ اصلی همه چیز روبراه است ، چای گرم نوشیده اند ، ورق بازی کرده اند ، مطالعه کرده اند و لوازم فیلمبرداری را برای تلاش بعدی در امروز آماده کرده اند. روبرتو تمام مدت با آب جوش کپسول گاز را گرم نگه داشته تا از یخ زدگی آن جلوگیری کند.
از تیم روسیه خبری نیست ، البته طبیعی است زیرا به دشوارترین مرحله برنامه خود یعنی تراورس مسیر شل به جبهه دیامیر برای صرفنظر کردن از کراکس آن رسیده اند ، جایی که دیگر تیم ها در سالهای گذشته متوقف شده اند. برای درک بهتر نقطه فعلی تلاش آنها، تصویری که درRussuanclimb از مسیر شل تا انتهای نقطه ای که قبلا لهستانی ها صعود کرده اند را به شرح زیر منتشر کردیم. اطلاع رسانی این تیم در حد ارسال پیامک است زیرا تجهیزاتی نظیر دانیل ناردی در اختیار ندارند و بسیار سبکبار تلاش می کنند. برای  تمامی اعضاء این تیم که بسیار سرسختانه و جدی تلاش می کنند نیز آرزوی موفقیت و سلامتی داریم. به گفته سایت اسپانیایی دسنیول آلکس تکسیکون اواخر همین هفته وارد کمپ اصلی جبهه دیامیر خواهد شد، بنابراین تیم ایران نیز با یکی دو روز تفاوت در اواخر همین هفته یا اوایل هفته آینده وارد کمپ اصلی خواهد شد . شما را در جریان پیشروی تیم ها قرار خواهیم داد.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۴ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم-شماره‌ ۱۱۶ -تاریخ ۹۳،۱۱،۵)”

  1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام و خسته نباشید خانم محمودی. لطفا توضیح دهید برای اسکای رانینگ ایا این مسابقه در گروههای سنی مختلف برگزار می شود یا نه همه سنین در یک گروه.

  2. علی منصوری می گوید:

    هر دوشنبه صبح وقتی که می رسم به محل کارم بلافاصله مشتاقانه سایت اسپیلت باز می کنم و درحالیکه قهوه می نوشم اخبار خارجی هفته نامه رو می خونم و کلی کیف می کنم…بعد به کارهای دیگه می پردازم.مرسی خانم گردآورنده

  3. محمود سیانپور می گوید:

    دروود فراوان خدمت خانم محمودی عزیز و همه اسپیلتی های دوست داشتنی لازم دونستم یک تذکر آیین نامه ای بدم wink
    جناب آقای علی منصوری در محل کار همانگونه که از اسمش بر می آید محل کار است،
    لذا کافی شاپ و کتابخانه نیست که شما به نوشیدن قهوه و خواندن مجلات و اخبار خارجی می پردازید.
    لطفا رعایت بفرمایید .
    با تشکر ، ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در محل کار.winkwinklaughlaugh
    …………
    پاسخ : 
    laughlaughlaugh

  4. ساقی محمودی می گوید:

    با سلام خدمت دوستان و هم‌باشگاهیان عزیز
     از اینکه مطالب هفته نامه مورد توجه شما خوبان قرار گرفته و پیگیری می‌نمایید بسیار سپاسگزار و خرسندم .
    همیشه منتظر انتقاد و پیشنهاد ارزنده تان جهت ارتقاء هر چه بیشتر سطح هفته نامه هستم.
    موفق و پیروز باشید . 
    smiley

دیدگاه خود را بیان کنید