گزارش برنامه صعود زمستانی قله آبک ـ ۱۳۹۳٫۱۱٫۱۰

ارسال شده توسط در 31 ژانویه 2015 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

آبک نام قله‌ای مخروطی و منفرد است که در البرز مرکزی و در منطقه رودبارقصران قرار دارد.

دور تا دور این قله خالی است و فقط یک یال شمالی آن در ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متری به یال زمستانی سرکچال متصل است.

از چندین مسیر می‌توان این قله را صعود کرد:
۱- شمالی: از دو مسیر کناری (غرب و شرق) پیست اسکی شمشک
۲- غربی: از دو مسیر (یکی تیغه‌های سنگی قبل از دره هملون و دیگری دره بعد از آن)
۳- شرقی: از روستای روته (یکی مسیر سنگی جنوب‌شرقی و دیگری یال (گردنه) شمال‌شرقی)
۴- جنوبی: بعد از روستای میگون

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود این قله از مسیر میگون و بازگشت به شمشک بود. با تیمی ۲۹ نفره ساعت ۷:۳۰ صبح روز جمعه ۱۳۹۳٫۱۱٫۱۰ از میگون راهی صعود این قله شدیم.

متأسفانه به دلیل خشکسالی (با وجود بارندگی روز قبل) برف چندانی در مسیر جنوبی این کوه وجود نداشت. این مسیر از پله‌های منتهی به آنتن مخابراتی (تلویزیون) میگون شروع شده، بعد از روی یال گرفتن و عبور از کنار دیواره‌های کوتاهی به یالی دیگر منتهی می‌شود که بعد از آن به دیواره‌های زیر قله می‌رسد. عبور از بین این صخره‌ها باید با احتیاط انجام پذیرد.

نفرات تیم در ۳ گروه و بنابر آمادگی جسمی بین ساعات ۱۱ تا ۱۲:۳۰ به قله ۳۵۲۰ متری آبک (GPS) دست یافتند.

روی قله هوا بورانی و مه‌آلود بود. به همین دلیل ۳ نفر از اعضای تیم جهت شناسایی مسیر فرود که از سمت شمالی و پربرف بود، زودتر از بقیه حرکت کردند.

بعد از تماس با آنها به اتفاق بقیه نفرات قله را ترک کرده به سمت مسیر شمالی سرازیر شدیم. باد و سرما و همچنین میزان حجم برف در این قسمت قابل مقایسه با سمت جنوبی کوه نبود.

در ساعت ۱۴:۰۰ با رسیدن به بالای پیست اسکی شمشک توقف و استراحتی کردیم.

بعد از آن از سمت غربی پیست به طرف جاده شمشک ادامه مسیر دادیم. خوشبختانه در این قسمت حجم برف خوبی را مشاهده کردیم که همین امر باعث شادی و نشاط در گروه شد.

ساعت ۱۶:۰۰ با رسیدن مینی‌بوس باشگاه به طرف میگون و سپس تهران حرکت کردیم.

گزارش سایت از: ذ. حمیدی
 1393.11.11

اسامی اعضای تیم به ترتیب الفبا (۲۹ نفر):
خانم‌ها: بهرامی، چارلنگی، داداشی، سلطانی، شاهرخی، کیانی و مقدم
آقایان: بلوچی (پزشک)، بیک‌محمدی، پورصفوی، جوانشیر (عکاس)، حمیدی (سرپرست)، رضا خلیل‌آبادی، غلامرضا خلیل‌آبادی، رضوی، ربانی، سنمار، سیانپور، شاکری، م. صابری، غلامی، قمری، کاظمی، کاویانی، محققی، ملکی، منصوری و همدانچی (پزشک)
مهمان برنامه: آقای داود یوسفعلی

SAM_0294

DSC02349پیست شمشک

DSC02362اعضای تیم

۲ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود زمستانی قله آبک ـ ۱۳۹۳٫۱۱٫۱۰”

1. محسن می گوید:

برایتان چه بخواهم ز خدا،بهتر از اینکه خودش پنچره باز اتاقتان باشد
    سلاااااااااااااااااااام و خدا قوت به همه دوستان همیشه پر توان و سلامت بر تمامی قله ها.
    …………
    پاسخ :
    محسن عزیز؛
    امیدوارم هر چه زودتر آسیب پایت بهبود یافته ، حضور گرمت را در جمع اسپیلتی‌ها شاهد باشیم.
  2. حسین صادق زاده می گوید:

با سلام و خدا قوت به تمامی دوستان و هم باشگاهیان عزیز امیدوارم لذت کافی از این صعود زیبا برده باشید…
    ازآنجا که تمامی اردوهای هیمالیا نوردی روزهای تعطیل برگزار میشه عملا من و چند نفر از دوستان نمیتونیم تو برنامه های باشگاه شرکت کنیم…برای سه شنبه این هفته(۱۳۹۳٫۱۱٫۱۴)قصد صعود شبانه به قله توچال رو داریم..وضعیت آب و هوایی سه شنبه شب هم مساعده.. دوستان و همنوردانی که دوست دارند تو این صعود شرکت کنید در صورت داشتن آمادگی جسمانی لازم و تجهیزات زمستانی کامل با موبایل من تماس بگیرید.(حسین صادق زاده-عضو باشگاه اسپیلت)
    ……………..
    پاسخ :
    هرچند برای اولین بار است که در سایت چنین صعودی از طرف یکی از اعضا پیشنهاد می‌شود ، لازم است اعلام گردد ؛
    از آنجایی که حسین صادق‌زاده یکی از منظم‌ترین اعضا هست، شرکت اعضای رسمی دراین برنامه از طرف مدیریت باشگاه مورد تأیید است .