پروانه کاظمی ،حسین صادق‌زاده و مهندس مرتضی رمضانی در راه صعود قله گاشربروم ۲ «پاکستان»

ارسال شده توسط در 17 ژوئن 2018 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, گالری

پروانه کاظمی عضو برجسته باشگاه اسپیلت و حسین صادق زاده عضو پایدار این باشگاه و همچنین مهندس مرتضی رمضانی ریاست دوره قبل هیئت کوهنوردی استان تهران به کشور پاکستان سفر کردند تا در تلاشی ۵۰ روزه هر کدام به شکلی مستقل به مصاف صعود قله ۸۰۳۵ متری گاشربروم ۲ (هیمالیا) بروند.

در این بین پروانه کاظمی با تجربه صعود ۵ قله ۸۰۰۰ متری و مرتضی رمضانی با تجربه صعود چندین قله ۸۰۰۰ و ۷۰۰۰ متری و حسین صادق زاده با تجربه صعود قله ۷۰۰۰ متری لنین قرار دارند.

قله گاشربروم ۲ در مجموع ۵ قله ۸۰۰۰ متری هیمالیای پاکستان پس از قلل k2 ، نانگاپاربات ، برودپیک و گاشربروم ۱ است که تا کنون چندین کوهنورد ایرانی موفق به صعود این قله شده اند .

زنده یاد لیلا اسفندیاری «بانوی کوهنورد فقید ایرانی» در سال ۱۳۹۰ هنگام بازگشت از صعود این قله متأسفانه با سقوطی مرگبار برای همیشه در دل یخچال های این کوهستان آرام گرفت.

سال ۱۳۸۷ طی برنامه ای از سوی هیئت کوهنوردی استان تهران به سرپرستی مهندس کاوه کاشفی ، مجتبی رحمان نژاد از باشگاه اسپیلت به همراه محمد نادریان از خانه کوهنوردان تهران موفق به صعود این قله شدند که امیدواریم بار دیگر پرچم این باشگاه به همراه پرچم کشور عزیزمان ایران توسط این عزیزان برای چندمین بار بر روی این قله مطرح در هیمالیا به احتزاز درآید.

 

446715982_153111

دیدگاه خود را بیان کنید