گزارش صعود قله سیالان ۹۷٫۳٫۲۶/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۵۶»

ارسال شده توسط در 17 ژوئن 2018 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سیالان کوهی‌ست در البرز غربی که مرز میان استان قزوین و استان مازندران محسوب می شود.

مسیر صعود جنوبی آن از منطقه الموت قزوین (روستای هنیز) و مسیر شمالی آن از روستای عسل محله در منطقه دوهزار تنکابن شروع می شود.

این قله با ارتفاع ۴۱۹۵ متر به عنوان بلندترین قله استان قزوین در جدول ۳۱ قله مرتفع استان‌های کشور جا گرفته است.

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود مسیر جنوبی این قله و فرود از مسیر شمالی بود که به تعداد ۸ نفر به شرح زیر اجرا شد؛

ساعت ۱۱ صبح از روستای هنیز در منطقه الموت قزوین صعود را با حمل کوله‌های خود شروع کردیم.

مسیر صعود تا جانپناه سیالان در ارتفاع ۳۴۰۰ متری به شکل پاکوبی مشخص به طرف شمال کشیده شده است.( امکان استفاده از چهارپا جهت حمل کوله ها از روستای هنیز وجود دارد.)

در ساعت ۱۶ به جانپناه رسیدیم و با برپائی ۴ تخته چادر، استراحت و شب مانی اول را شروع کردیم.

از ساعت ۱۹ تا ۲۱ وضعیت شدید بارش باران و تگرگ توام با رعد و برق ادامه داشت.

صبح روز بعد ساعت ۶:۳۰ صعود را به طرف گردنه قله سیالان آغاز نمودیم و در ساعت ۸:۳۰ به آنجا رسیدیم و پس از کمی استراحت این بار بدون کوله به طرف قله حرکت کردیم.

بارش حدود ۵ سانتی برف از شب گذشته هنوز در بستر کوهستان مشخص بود.

مسیر از روی خط الرأس اصلی به طرف شرق کشیده شده و به قله می رسید.(در غرب این خط الرأس قله خشچال مشخص می باشد)

ساعت ۱۰ صبح در هوایی معتدل به قله رسیدیم و به استراحت و عکاسی پرداختیم.(قلل خشچال ، شاه البرز و قسمتی از منطقه علم کوه به وضوح دیده می شدند . همچنین ساحل خزر که پوشیده از ابرهای سفید بود از روی قله به چشم می خورد)

پس از بازگشت به گردنه ۳۸۰۰ متری سیالان از سمت شمالی این کوهستان به طرف دره دوهزار فرود رفتیم .

مسیر از روی یخچال های فصلی به طرف ارتفاعات پایین‌تر با شیبی تند ادامه داشت.

قبل از پیچ بزرگ دره ، پاکوب مشخصی شروع شده که باید از روی آن به ادامه فرود پرداخت و از داخل شدن به دره اصلی پرهیز نمود.

این پاکوب بسیار زیبا و سرسبز به شکل تراورس تا حدود ۲ کیلومتر ادامه دارد سپس به شکل زیگزاگ به اول جنگل های بالای دره دوهزار می رسد.

در ساعت ۱۳ رعد و برق و باران شدید دوباره آغاز شد و حدود یک ساعت تیم ما را همراهی نمود.

در ابتدای رسیدن به درختان جنگلی استراحتی دوباره داشتیم سپس پاکوب مسیر را ادامه داده به کف رودخانه اصلی رسیدیم .

ادامه پاکوب از کنار این رودخانه تا دشت موسوم به دریاسر ادامه داشت.

تیم ما در ساعت ۱۷ به این دشت سرسبز و استثنایی در کوهستان‌های کشور رسید و بساط شب مانی دوم برنامه را در کنار چشمه این دشت کم نظیر برپا نمود.

صبح روز سوم برنامه ، با یک ساعت و نیم کوهپیمایی و عبور از مسیری جنگلی به ابتدای روستای زیبای عسل محله رسیدیم که در آنجا مینی بوس باشگاه انتظار ورود ما را می کشید.

پس از سوار شدن از طریق جاده دوهزار – شهرستان تنکابن – جاده چالوس و کرج به تهران بازگشتیم و برنامه در ساعت ۱۸ همان روز به پایان رسید.

«حسن ختام این برنامه شنای کوتاهی بود که در آب های زیبای دریای خزر انجام دادیم.»

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: ذبیح‌اله حمیدی«سرپرست» ـ رحیم بیضاوی – داود میرحسینی – محمدحسین رحمانی – مهدی یگانه – محمد بطحایی – مصطفی آهنی – سیدمحسن حسینی

گزارش از: ذبیح اله حمیدی

قله سیالان به ارتفاع ۴۱۹۵ متر

دشت دریاسر

روستای عسل محله

یک دیدگاه to “گزارش صعود قله سیالان ۹۷٫۳٫۲۶/هر هفته یک برنامه «شماره ۷۵۶»”