هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره۱۰۶ -تاریخ ۹۳,۹,۲)

ارسال شده توسط در 23 نوامبر 2014 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال سوم                 شماره۱۰۶                تاریخ ۹۳,۹,۲
IMG_6733
در این شماره می خوانید :
-نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۸,۲۷
-تبریک تولد اعضای باشگاه
– قلل کله سنگ و دوبرار منطقه طالقان (مشترک)صعود شد
-تمدید مهلت ارسال مقالات به نخستین همایش ملی گسترش علم کوه‌نوردی
-اجتناب از برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی/ از اول‌ آذر تا آخر اسفند
-اطلاعات‌وشرایط‌شرکت‌درصعودزمستانی‌فجر/یادبودجان‌باختگان‌کوه‌های‌استان‌کرمان
-اهم فعالیت های کارگروه محیط زیست فدراسیون در سال
-«همایش اسکی کوهستان» گرامی‌داشت مربی فقید «فرشاد خلیلی»
-«کوه‌نوردی» جذابیت‌ها و چالش‌ها
-«شرپا» از نوع «ربات»به کمک تیم امداد و نجات کوهستان می‌رود
– ابتکار در گرامی‌داشت اولین فاتح «ماترهون»
-Clif Bar و اخراج ورزشکاران
-صعود سرعتی آکونکاگوا
-هیمالیا، پاییز ۲۰۱۴ در انتهای خود: اشکها و لبخندها
 
نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳،۸،۱۳:
بیست و هشتمین نشست هفتگی اعضای باشگاه در سال جدید اختصاص داشت به ارائه دو گزارش برنامه : 
صعود قله میشینه مرگ توسط صابراسدنیا همراه با عکس و صعود دیواره بیستون همراه با عکس فیلم توسط محسن سلیمی.
همچنین فیلم کوتاهی از صعود قله گرگ که توسط کیان باختری تهیه شده بود نیز ارائه شد.
 
تبریک تولد اعضای باشگاه:
روزهای هفته گذشته مصادف بود با تولد دو نفر از اعضای باشگاه. ۲۷ آبان تولد تکیلا بهبهانی و ۲۸ آبان تولد ارسلان بیک محمدی. ضمن تبریک به هر دو عزیز ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه ارکان زندگی‌شان را داریم.
 
قلل کله سنگ و دوبرار منطقه طالقان صعود شد:
IMG_6632
برنامه هفته گذشته باشگاه صعود قلل کله سنگ و دوبرار در منطقه طالقان در قالب صعود مشترک با تیم‌های خانه کوه‌نوردان نظرآباد و باشگاه پیام ساوجبلاغ و به سرپرستی آقایان حمیدی و یونس رضاخانی بود که با حضور ۲۵ نفر نفراز اعضا و یک میهمان باشگاه اجرا شد.
 
تمدید مهلت ارسال مقالات به نخستین همایش ملی گسترش علم کوه‌نوردی:
5238_hidr2h2hqrsj7rkuoy7
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ مهلت ارسال مقالات جهت نخستین همایش ملی گسترش علم کوه‌نوردی تا تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۳ تمدید گردید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر علاقه‌مندان می توانند به سایت همایش www.esclimb.ir مراجعه نمایند.
تلفن:۵۶۱۵۴۹۹۰-۰۲۱  دبیرخانه هیئت کوه‌نوردی شهرستان اسلامشهر.
 
اجتناب از برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی/ از اول‌ آذر تا آخر اسفند:
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ به آگاهی تمامی مربیان کشور می‌رساند؛ با توجه به فرا رسیدن فصل سرما مقتضی است از برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی از اول آذرماه تا پایان اسفندماه سال جاری در سراسر کشور خودداری نمایند.
شایان ذکر است برگزاری دوره در استان‌های گرمسیر تنها با هماهنگی کارگروه آموزش و اخذ مجوز مجاز می‌باشد.
مقتضی است هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در اسرع وقت نسبت به اطلاع‌رسانی مراتب مذکور اقدام نمایند.
 
اطلاعات‌وشرایط‌شرکت‌درصعودزمستانی‌فجر/یادبودجان‌باختگان‌کوه‌های‌استان‌کرمان:
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ به آگاهی می‌رساند: این فدراسیون در ادامه صعودهای زمستانی دهه مبارک فجر همانند سال‌های گذشته در نظر دارد به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یادبود جان‌باختگان کوه‌های استان کرمان به روی قله جوپار، هزار و پلوار کرمان صعود بین‌المللی را با حضور تنی چند از کوه‌نوردان خارجی با شرایط زیر برگزار نماید.
– زمان: ۱۴/بهمن/۹۳ تا ۱۷/بهمن/۹۳
سهمیه شرکت‌کنندگان:
ـ سهمیه هر استان ۴ نفر آقا و ۲ نفر خانم (سهمیه گروه‌ها و باشگاه‌ها در قالب هیئت‌ها می‌باشد).
سایر شرایط:
ـ نظر به فنی بودن قله جوپار، از هر استان یک نفر انتخاب و در یک اردوی دو روزه نفرات نهایی جهت صعود این قله گزینش خواهند شد.
ـ زمان و مکان اردوی انتخابی، محل پذیرش و سایر شرایط در بخشنامه بعدی به آگاهی خواهد رسید.
مقتضی است هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در اسرع وقت نسبت به اطلاع‌رسانی مراتب مذکور در سطح استان اقدام نمایند.
 
اهم فعالیت های کارگروه محیط زیست فدراسیون در سال ۹۳:
uv74m3b6gr5o4o4w8r
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ کارگروه محیط زیست فدراسیون گزارشی از عملکرد خود طی ماه‌های گذشته‌ی سال ۹۳ را به شرح ذیل ارائه کرد:
–    تهیه جزوه‌ی آموزشی محیط زیست کوهستان در طی بیش از ۸ ماه فعالیت و با استفاده از ۳۵ عنوان جلد کتاب، مقاله و سایت اینترنتی در ۱۵۰ صفحه و برنامه ریزی برای شروع کلاسهای آموزشی محیط زیست کوهستان در گروه ها و باشگاه های کوهنوردی.
–    برگزاری نخستین فستیوال حراج لوازم دست دوم کوه‌نوردی با هدف کاهش پسماند جامد و کمک مالی به طرح های زیست محیطی کوهستان. این فستیوال به شکل هر ساله برگزار خواهد شد. در این طرح بسیاری از وسایل کوه‌نوردی که در انبار خانه‌ها به پسماند تبدیل خواهند شد با توافق طرفین به فروش رسیده و این حرکت همچنین گام مهمی در جلوگیری از فرهنگ مصرف گرایی محض در کوه‌نوردی است.
–    برگزاری اولین همایش زیست محیطی دماوند با هدف فرهنگ‌‌سازی در دفع و حمل شخصی پسماند جامد و پاک‌سازی هم‌زمان ۴ جبهه اصلی دماوند. حمل مجموعاً حدود ۴۰۰۰ کیلوگرم زباله جامد به محل مناسب دفع زباله.
–    تشکیل کارگروه محیط زیست در هیات های کوه‌نوردی استانی و تهیه اساس نامه کاری کارگروه ها.
–    تشکیل کارگروه محیط زیست در باشگاه ها و گروه های کوه‌نوردی سراسر کشور و تهیه اساس نامه کاری کارگروه ها.
–    تشکیل کمیته‌ی حفاظت از یخچالهای کوهستانی ایران (Iran Glaciers Protection) در کارگروه محیط زیست و برنامه ریزی جهت اجرای همایش و نمایشگاه عکس یخچال های کوهستانی در سال ۲۰۱۵.
–    شروع طرح حمایت معنوی فدراسیون کوه‌نوردی از پایان نامه و طرح های تحقیقاتی در راستای محیط زیست کوهستان و ابلاغ به دانشگاه‌های محیط زیست سراسر کشور.
–    تهیه پیمان نامه زیست محیطی کوه‌نوردان به شکل واحد و ابلاغ به کلیه هیات های کوه‌نوردی جهت نصب در جان‌پناه‌ های کوه‌نوردی سراسر کشور.
–    اجرای طرح (کوه‌نوردی پاک) به مناسبت روز جهانی کوهستان – ۱۱ دسامبر – مبنی بر اجرای برنامه‌های کوه‌نوردی با اولویت‌های زیست محیطی به شکل هماهنگ در سراسر کشور.
–    همیاری و همکاری با NGO های زیست محیطی در راستای حفظ محیط کوهستان.
–    ابلاغ کلیات جایزه سالیانه محیط زیست کمیسیون حفظ محیط کوهستان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی (MPC) به کلیه هیات ها و گروه های کوه‌نوردی کشور و ترغیب فعالان این عرصه به شرکت در این جایزه.
–    هماهنگی با سازمان های محیط زیست و گردشگری در راستای حفظ محیط کوهستان.
–    شروع طرح ساماندهی محیط زیستی کوه دماوند با همکاری انجمن کوه‌نوردان ایران و گروه دوست‌داران کوه دماوند.
 
«همایش اسکی کوهستان» گرامی‌داشت مربی فقید «فرشاد خلیلی»:
kKCYJ0
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی با همکاری فدراسیون اسکی «نخستین همایش اسکی کوهستان» گرامی داشت مربی فقید زنده یاد «فرشاد خلیلی» را روز سه‌شنبه ۲۷ آبان ۹۳ در استان البرز،سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج برگزار کرد.در این همایش که توسط «کارگروه اسکی کوهستان» طراحی و اجرا گردید و با حضور رئیس و مسئولین فدراسیون کوه‌نوردی و دبیر فدراسیون اسکی همراه بود؛ به مباحثی چون؛ معرفی رشته اسکی کوهستان، ارائه گزارش‌های برتر اسکی تورینگ و تبیین رویکردها و برنامه‌های اسکی کوهستان و همچنین تجلیل از خانواده زنده یاد «فرشاد خلیلی» و تقدیر از فعالان این عرصه پرداخته شد.
 
«کوه‌نوردی» جذابیت‌ها و چالش‌ها: 
CHJ9iecq
کوه نوشت : بر اساس هماهنگی انجام شده و مساعدت جناب «رضا پورعالی» در روزنامه «جام جم»، پرونده‌ی اختصاصی این روزنامه روز سه شنبه ۲۷ آبان به موضوع کوه‌نوردی، هیمالیانوردی، جذابیت‌ها،  افتخارات، چالش‌ها و امداد و نجات اختصاص داشت. 
پرونده‌ی این روزنامه در صفحات ۱۰ و ۱۱  را به صورت PDF می توانید از اینجا دریافت کنید.  
 
کوه‌نوردان ایرانی برای فتح قله های پاکستان به این کشور سفر می کنند:
81394994-6090597
سایت انجمن کوه‌نوردان ایران ؛ 
اسلام آباد – ایرنا – تیمی متشکل از سه نفر از کوه‎نوردان حرفه ای جمهوری اسلامی ایران برای فتح قله های سربه فلک کشیده و برف گیر پاکستان، به این کشور سفر خواهند کرد. روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان روز جمعه با اعلام این خبر نوشت: گروهی از کوه‌نوردان خارجی از جمله یک تیم سه نفره از ایران قرار است زمستان امسال برای فتح قله‌هایی با ارتفاع بیش از هشت هزار متر در پاکستان، به این کشور سفر کنند.
این کوه‌نوردان قرار است قله «کی-۲» بلندترین قله پاکستان و دومین قله مرتفع جهان و نیز قله «نانگا پاربات» دومین قله بلند پاکستان و نهمین قله مرتفع جهان را برای نخستین بار در اوج سرمای زمستان، درنوردند.در این خبر به نام کوه‌نوردان یا اینکه آیا این افراد عضو چه تیمی هستند، اشاره نشده است.
 
«شرپا» از نوع «ربات»به کمک تیم امداد و نجات کوهستان می‌رود:
xYMXT7
کوه نوشت : امروزه دیگر رباتها تبدیل به عضوی جدا نشدنی از زندگی انسانها شده‌اند. تا جایی که انسانها از آن برای نجات خود و سایر موجودات در هر موقعیتی استفاده می‌کنند. دانشمندان در دانشگاه تونت در حال ساخت رباتی هستند که به کمک آن می‌توان جان کوه‌نوردان را در موقعیت‌های اضطراری و خطرناک نجات داد.
ربات SHERPA پروژه‌ای است که بین شرکت سازنده ربات و یک گروه امداد و نجات انجام می‌شود.
ربات SHERPA قادر است در بهمن و ریزش‌های شدید کوهستانی برای نجات افراد مورد استفاده قرار گیرد. و در حالت ایده آل آن محققان بر این باورند که این ربات قادر خواهد بود به طور کامل جایگرین انسان در موقعیتهای خطرناک شود. 
نکته قابل ذکر در مورد ربات SHERPA این است که این ربات سیستم هوشمند پیشرفته ای در کار با انسان دارد و به راحتی می‌توانند نقاط ضعف همدیگر را برطرف کنند. 
 
ابتکار در گرامی‌داشت اولین فاتح «ماترهون»: 
dTBvWK
شرکت تجهیزات کوه‌نوردی سوئیسی به نام «ماموت»به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد صعود «ادوارد ویمپر» اولین کوه‌نورد صعود کننده به قله «ماترهورن» در رشته کوه‌های آلپ کار جالبی انجام داد!این شرکت صدها کوه‌نورد را همراه عکاسی به نام «رابرت بوش» راهی منطقه کرد تا برای گرامی‌داشت این روز عکس‌هایی کم‌نظیر بگیرد.
این کوه‌نوردان در دامنه این کوه با روشن کردن چراغهای قرمز رنگی یاد و خاطره آقای «ویمپر» را گرامی داشتند … عکس های «رابرت بوش» به خوبی سختی رنج صعود به این قله را همراه با حرکات نمادین کوه‌نوردان نشان می‌دهد:
prHPu
2XjmLdGK
fSGBzyN
 
Clif Bar و اخراج ورزشکاران:
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ کمپانی Clif Bar تولید کننده شکلات‌های انرژی زا ، به طور ناگهانی اعلام کرد که از اسپانسری پنچ ورزشکار به نامهای  آلکس هانولد ، دین پاتر ، استف دیویس ، سدار رایت و تیمی اونیل منصرف شده است . این تصمیم موجب بازخورد وسیعی در جامعه سنگ‌نوردی شد و انتقادهای شدیدی به همراه داشت . اکثر این چهره‌ها ورزشکاران پرطرفداری هستند که توقع چنین توهینی را نداشتند به همین دلیل کمپانی یاد شده درنامه سرگشاده‌ای اعلام کرده که رشته‌های فری سولو ، بیس جامپ و بندبازی در ارتفاع ، ورزش‌هایی هستند که هر روز بیشتر از قبل از مرزهای محدودیت عبور کرده و موجب افزایش عنصر خطر می شوند ، با درک این موضوع که پذیرش خطر یک تصمیم شخصی است اما ما نمی خواهیم ترویج دهنده و پشتیبان این خطرات باشیم . از یک سال قبل بحث هایی را در واحدهای درونی شرکت در این رابطه آغاز کرده و به این نتیجه رسیدیم که از همین حالا اعلام کنیم که با رشته های ریسک‌پذیر موافق نیستیم بنابراین ورزشکاران یاد شده را از لیست خود خارج ساختیم.
از آنجائی‌که کمپانی یاد شده سازنده تجهیزات سنگ‌نوردی و سایر ورزش‌ها نمی باشد ، می توان نگرانی آن را در به خطر افتادن جان ورزشکاران باور کرد ، در هر صورت اقدام خشن این شرکت را تائید می کنیم  زیرا ورزش کردن برای سلامت جسم و روح است و اگر قرار باشد با چاشنی خطر در آمیزد باید از اشاعه آن خودداری کرد.  
 
صعود سرعتی آکونکاگوا :
aconcagua__1
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ آکونکاگوا امسال هدف تعدادی از کوه‌نوردان سرعتی از جمله کیلیان جورنت ، امیلی فورسبرگ و فرناندا ماسیل می باشد . بام آمریکا امسال مکان هنرنمایی برای ثبت صعود سرعتی خواهد بود . در نیم‌کره شمالی کم کم فصل زمستان از راه می رسد اما در نیم‌کره جنوبی در حال حاضر بهار کامل است و آنها در انتظار فصل تابستان می باشند . از این رو هدف بسیاری از کوه‌نوردان قرار دارد.
دوندگان کوهستان، این قله ۶۹۶۰ متری را برای ماه آینده مورد هدف قرار داده‌اند . بی‌شک کیلیان جورنت در این میان از همه هیجان‌زده‌تر می باشد زیرا پروژه " صعودهای زندگی من" او در شرف تکمیل است و تنها صعود سرعتی البروس و اورست باقی‌مانده است . این کوه نورد سرعتی اهل کاتالان خیال دارد رکورد خود را برای صعود و فرود در نظر داشته باشد . در حال حاضر رکورد صعود سرعتی به این قله در اختیار بروناد برونو با زمان ۵ ساعت و ۵۷ دقیقه قرار دارد. کوه‌نورد سوئیسی امیلی فورسبرگ نیر سعی دارد اولین زنی باشد که رکوردی را در این کوهستان به ثبت می رساند و فرناندا ماسیل نیز در ادامه پروژه خیریه خود در هفته های آینده عازم این قله خواهد شد. 
 
هیمالیا، پاییز ۲۰۱۴ در انتهای خود: اشکها و لبخندها:
unnamed
وبلاگ بیواک ؛ هیمالیا پاییز امسال همراه با شکست ها و موفقیت ها بود. گردبادهای سخت و سهمگین تراژدی‌های مرگ‌بار در منطقه آناپورنا و دائولاگیری از خود بجای گذاشت. بیش از ۴۰ کوه‌پیما و کوه‌نورد جان خود را در بهمن و در کولاک برف از دست دادند و چند برابر آن نیز مصدوم شدند. در مسیر قله ها نیز بهمن و حادثه جان چند کوه‌نورد را گرفت، درعین حال دو قله ۸۰۰۰ متری توسط چند تیم صعود شد و  در قله های کوتاه‌تر نیز چند مسیر جدید گشایش شد. 
 رخ جنوبی لوتسه – بدون صعود
لوتسه صعود نشد.  تیم کره‌ای در ماه‌های سپتامبر و اکتبر مسیر را ثابت‌گذاری کرد و کمپ های بالا را نیز برقرار کرد. پیشرفت آنها بخاطر هوای خراب و طوفان برف بسیار کند بود. کره ای ها، اول نوامبر بیس کمپ را به قصد صعود قله ترک کردند. اما بعد از ۶ روز تلاش، به دلیل باد های شدید و وخیم شدن حال سرپرست تیم، مجبور شدند که از ارتفاع ۷۷۰۰ – 7800 متری عقب نشینی کنند. 
 رخ جنوبی نوپسته – بدون صعود
همچون لوتسه، رخ جنوبی نوپسته نیز به دلیل شرایط نامساعد هوا صعود نشد. تیم دو نفره کانادایی پس از ۴ روز تلاش در رخ جنوبی مجبور به عقب نشینی شد.
 شیشا پانگما و دائولاگیری – بهمن های مرگ‌بار
شرایط بد برف در شیشاپانگما اجازه صعود به هیچ تیمی نداد. هفته آخر سپتامبر ۵ کوه‌نورد به اسامی آندره آ زامبالدی، بندیکت بوهم، سباستین هاگ، مارتین میر، و یولی استک اقدام به صعود سرعتی شیشاپانگما کردند. بعد از تلاش سخت در شرایط خطرناک به ارتفاع حدود ۷۹۰۰ متری رسیدند. در این ارتفاع وقوع بهمن سه کوهنورد آندره آ زامبالدی، سباستین هاگ و مارتین مایر را به زیر کشید. مایر نجات یافت اما دو کوهنورد دیگر جان خود را از دست دادند. یولی استک و بقیه گروه صعود را متوقف کردند و به خانه هایشان برگشتند.
تیم اسلواکی در دائولاگیری چند روز درگیر طوفان برف بود. سرانجام روز ۱۴ اکتبر، بهمن به بیس کمپ آنها اصابت کرد؛ دو کوهنورد و سه خدمه بیس کمپ جان خود را از دست دادند.
ماکالو- بدون صعود
تیم انگلیسی که در یال جنوب شرقی تلاش می کرد تا کمپ ۴ رسید اما به دلیل طولانی بودن مسیر از یکطرف و شرایط جسمی نامساعد کوهنوردان از طرف دیگر، اقدامی برای صعود قله نشد. تیم هایی که در مسیر نرمال تلاش می کردند به خاطر شرایط بد برف فقط تا کمپ ۲ صعود کردند.
 ماناسلو و چوایو – قله های محبوب و پذیرا
پاییز امسال،  ماناسلو و چوایو ۸۰۰۰ متری های محبوب و مساعدی بودند. اگر چه یک کوهنورد ژاپنی درارتفاع۷۳۰۰ متری ماناسلو سقوط کرد و جان خود را از دست داد اما هر دو قله توسط چندین تیم صعود شد.
اولین صعود قله های کوتاه‌تر
پاییز امسال در هیمالیای هندوستان چند قله کوتاه‌تر برای اولین بار و از مسیری نو صعود شد. در نپال نیز مسیر دیواره‌ای شمال غربی قله لانگشیشا ری به ارتفاع ۶۴۲۷ متر از مسیری نو توسط یک تیم اوکراینی صعود شد. اوکراینی ها مسیر دیواره‌ای ۱۶۰۰ متری را ظرف ۶ روز صعود کردند و ظرف ۲ روز فرود آمدند.
 
سنگ‌نوردی ورزشی بی نظیر: (!) ۱۲=۴۹ :
635521874008461174_1477_635513991777388343
وبلاگ بیواک ؛ کتی واگنر، سنگ‌نورد ۴۹ ساله فرانسوی امسال سومین صعود خود با درجه ۵٫۱۳d را به ثمر رساند.کتی واگنر ۲۸ سال پیش؛ در سال ۱۹۸۶؛ سنگ‌نوردی را شروع کرد. اولین ۵٫۱۳b خود را در سال ۱۹۹۴ انجام داد. در مجموع او ۴۵۸ صعود موفق و قابل توجه داشته است. اما موضوع شگفت انگیز این است که او بهترین صعود های خود را در سال ۲۰۱۴ و در سن ۴۹ سالگی انجام داده است.
آیا ورزش فیزیکی دیگری وجود دارد که زنان بتوانند در ۴۹ سالگی همانند ۱۲ ساله ها عمل کنند؟
 
 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۳ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم -شماره۱۰۶ -تاریخ ۹۳,۹,۲)”

  1. مایکل آرمین فر می گوید:

    درود بیکران

    درباره کوهنوردان ایرانی که راهی نانگا شدن فکر کنم متن دقیق خبر این باشه :

    http://www.millet.fr/en/blog/article/the-expedition-first-ascent-of-nanga-parbat-in-winter-elected-expedition-of-the-public#.U1FkIJjAB0o.facebook

    اگر خواستید متن دقیق پیج رو برگردان پارسی کنم تا برای عموم نمایش بدید.
    به امید وارد شدن ایران به تاریخ صعود های زمستانی کوهنوردی جهان.

  2. پروانه کاظمی می گوید:

    با عرض سلام و تشکر از خانم محمودی در مورد خبر clif bar و اخراج ورزشکاران فکر می کنم چندان هم به ضرر این ورزشکاران نامدار نبوده و شاید ماجرا در اصل چیز دیگری بوده! سال گذشته بعد از این که دوستی یکی از این محصولات را به من داد، مشکلی در آن دیدم و با جستجو در اینترنت خبرهایی در مورد وجود حشرات مختلف در این محصولات خواندم! به عنوان نمونه لینک های زیر:
    http://www.ibtimes.com/clif-bar-has-maggot-problem-report-799561 و

    http://thesunbreak.com/2012/11/19/why-a-clif-bar-might-introduce-you-to-the-indian-meal-moth/ و

    http://www.huffingtonpost.com/2012/10/03/clif-bar-moth-larvae_n_1935436.html و … 
    گرچه خوشایند نیست اماتصاویر Larvae in clif bar را در گوگل جستجو کنید.
    مسئله کمی پیچیده نیست؟!

    ……………..

    سلام و تشکر فراوان پروانه بسیار عزیزو بسیار سپاسگزارم از توجه و دقت نظر شما . 
     

  3. مایکل آرمین فر می گوید:

    درود بیکران

    یادم رفت بالاتر عرض کنم شاید ۲۰۱۵ سال مهمی برای اکسپدیشن های زمستانی همیالیا باشه ! با اینکه از سال پیش رسانه های ایتالیا به سیمون مورو القا میکردن که یه جورایی با اوربکو در اکسپدیشن K2 همراه باشه ، شاید امروز مقداری مورد شماتت و سرزنش دوستداران و منتقدان و و جوری فرافکنی شخصی قرار گرفت و کنسل شدن این داستان و انتخاب چوآیو به عنوان صعودی راحت تر از جبهه شمالی K2 برا سیمون مورو انتخابی پویا تر باشه .
    اوایل ژانویه اوربکو رهبر اکسپدیشن زمستانی K2 و چند تن از کوهنوردان حرفه ای وارد جبهه شمالی K2 میشوند برای صعود به این قله رفیع رخ انتخابی این صعود شمالی انتخابی شده و این رخ یکی از خطرناک ترین جبهه های کوهنوردی در جهان هستش به دلیل برج های یخی و تراورس های مرگباری که باید انجام بشه در ضمن امکان وجود شرپا نیز وجود نداره بنا به گفته ی اوربکو، از طرفی در بهترین حالت دسترسی به BC 3 روز زمان میبره و این یعنی با یک بوران ساده برگشتن خودش به “صعودی تازه” تبدیل میشه .شاید دلیل اوربکو دست یافتن به ناشناخته ها در این جبهه باشه تا اینکه از تروریست های طالبان در سمت جنوبی قله بترسد.
    سیمون هم بنا به خواب همسرش که دیده بود در این رخ کشته میشود وارد این اکسپدیشن نشد البته رسانه های ایتالیایی زبان او را متهم به فرافکنی کرده بودند که توانایی صعود از این جبهه را نداشته که آن هم جای بحث دارد…
    سیمون کوهنوردی هوشمند و ششدانگ است و بیهوده گامی برنمیدارد.اون نیز امسال راهی چوآیو میشود.
    به هر روی امسال تیمی از ایران نیز وارد نانگا شده من از صعودها و تجربه این تیم در زمستان هیمالیا آشنایی ندارم اما زمستان هیمالیا روی دیگری دارد و اصلا با تابستان قابل قیاس نیست و آن هم نانگاپاربات…به امید موفقیت این تیم.
    http://desnivel.com/expediciones/denis-urubko-conozco-bien-la-norte-del-k2-y-no-hay-terrorismo
    http://desnivel.com/expediciones/simone-moro-prepara-una-expedicion-invernal-a-un-ochomil-no-sera-nanga-parbat-ni-k2

    روز و شب خوش باشد

دیدگاه خود را بیان کنید