هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله سیاه‌غار ـ ۱۳۹۱٫۸٫۲۶

ارسال شده توسط در 19 نوامبر 2012 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله بر روی یکی از رشته‌کوه‌های اصلی البرز واقع شده که از یک طرف (غرب) به قلل پرسون، ریزان، آتش‌کوه و مهرچال و از سوی دیگر (شرق) به قلل فیل‌زمین، کوه کبود، گل‌زرد و گردنه امامزاده هاشم می‌رسد.

سیاه‌غار و یا سیاه‌غارها (یا سیاه‌چال‌ها) از چندین قله به هم پیوسته تشکیل شده است و برنامه تیم ما صعود قله اصلی آن با نام محلی «سیاه غار» بود که از مسیر روستای برگ‌جهان صعود می‌شود.

برگ‌جهان روستایی کوهستانی است که در فاصله ۷ کیلومتری افجه و بین این روستا و روستای نیکنام‌ده در منطقه لواسانات واقع شده است.

تیم ۲۳ نفره باشگاه کوهنوردی اسپیلت، ساعت ۶:۳۰ صبح روز جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۱ با مینی‌بوس باشگاه به این روستا رسیده و کوهپیمایی خود را آغاز نمود.

بعد از گذشتن از کوچه‌باغ‌ها، به ابتدای یالی رسیدیم که با پاکوبی مشخص و با صرف ۵/۱ ساعت زمان، به گردنه‌ای کوچک می‌رسیم که قله اصلی سیاه‌غار از آنجا کاملاً مشخص بود.

بر روی گردنه صبحانه را صرف کرده، بعد از حرکت مجدد، حدود ۲۰۰ متر ارتفاع کم کرده، به دشت و باغات کوچک دیگری رسیدیم که به منطقه (اِندار) مشهور است.

از آنجا یال اصلی قله آغاز می‌شود که نسبتاً یال طولانی است.

روی این یال صخره‌های کوچکی هست که با کمی فراز و نشیب در نهایت به قله اصلی ختم می‌شود.

روز صعود هوا نیمه‌ابری و در بعضی ساعات توأم با ریزش برف و تگرگ بود.

تیم ما در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر موفق شد با تمام نفرات بر روی این قله پا بگذارد.

از ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متری حجم برف به بیست تا سی سانتی‌متر می‌رسید که بدین ترتیب اولین برفکوبی پاییزی با صعود این قله رقم خورد..

ارتفاع قله دقیقاً ۳۳۶۲ متر با GPS اندازه‌گیری شد.

مه و ابر روی بسیاری از قلل منطقه را فرا گرفته بود.

از روی قله فقط موفق شدیم ابتدا دماوند و سپس قله آسمان‌کوه را که در دشت لار واقع است و دقایقی از ابر بیرون آمده بودند را نظاره‌گر باشیم.

بعد از عکاسی، فرود را آغاز کردیم و از همان مسیری که قله را صعود کرده بودیم به طرف برگ‌جهان بازگشتیم و در ساعت ۵:۰۰ عصر به آنجا رسیده و ساعت ۷:۰۰ در تهران بودیم.

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا:
خانم‌ها: بهبهانی، بیگدلی، جدی، داداشی (گزارش‌برنامه‌نویس)، فیروزه زمردی (مهمان)، شاهرخی، کیانی و نظری
آقایان: اسدی، بلوچی (پزشک و عکاس)، حمیدی (سرپرست)، ر. خلیل‌آبادی (کمک‌سرپرست)، دهخدایی، ربانی، م. سلیمی، ن. سلیمی، قلندر، کولائیان، معدن‌پور، منفردزاده، میرفخرایی، م. نادری و یوسفی

گزارش سایت از: ذبیح‌ا… حمیدی
     1391.8.27

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله سیاه‌غار ـ ۱۳۹۱٫۸٫۲۶”

1. محسن می گوید:

همگی خسته نباشین همنوردای عزیز
    سپاس و درود آقای حمیدی…صعود زیبایی بود
    اولین صعود من در برفـــــــــــــــــــــــ….!!!

2. hamed.mountaineer می گوید:

سلام وقت بخیر و خسته نباشید

صعود زیبایی داشتید.از اطلاع رسانی خوبتان ممنون.