از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۲۱ تا ۲۸ آبان ۱۳۹۱)

ارسال شده توسط در 19 نوامبر 2012 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

گردهمائی هیمالیانوردان استانهای تهران و البرز:
روز دوشنبه ۲۲ آبان پنجمین گردهمائی هیمالیانوردان استانهای تهران و البرز در فرهنگسرای بهمن، سالن نغمه تحت عنوان یادبود زنده‌یاد جعفر ناصری از طرف هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران و با همکاری هیئت استان البرز برگزار شد که در آن گزارش برنامه نخستین تلاش ایرانیان بر روی قله ۷۳۴۳ متری مومهیل‌سار توسط تیم‌های امید دو هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران و استان البرز ارائه شد. این گردهمائی با حضور مسئولین فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، مربیان و پیشکسوتان استانهای همدان، تهران و البرز و سایر کوهنوردان برگزار شد.

در این مراسم از باشگاه کوهنوردی اسپیلت خانم پروانه کاظمی فاتح قلل اورست و لوتسه در سال ۹۱ و آقای روپن سرکیسیان صعود تا ارتفاع ۷۰۳۴ متری قله لنین حضور داشتند.

جلسه هفتگی باشگاه ۹۱،۰۸،۲۳ :
این جلسه هفتگی اختصاص داشت به برگزاری کلاس بدنسازی کوهپیمائی توسط آقای تیرآبادی مربی دو و میدانی، نفر سوم آسیا و قهرمان ایران در رشته دو نیمه‌استقامت و استقامت که طبق هماهنگی آقای محمدرضا بهروزی مسئول آموزش با ایشان انجام گرفته بود، برگزار شد.

در پایان جلسه نیز از ۴ نفر از اعضای باشگاه که موفق به گذراندن دوره‌های مربیگری رشته‌های کوهپیمائی و سنگ‌نوردی درجه ۳ شدند، آقایان: حمید محمودی (عضو هیئت رئیسه)، محمدرضا بهروزی، خانم معصومه رجبعلی در رشته کوهپیمائی و خانم شهربانو درزی در رشته سنگنوردی تقدیر به عمل آمد.

تبریک :
روز ۲۴ آبان تولد آقای علی‌اصغر صباغی و ۲۷ آبان تولد خانم تکیلا بهبهانی از اعضای باشگاه بود. ضمن تبریک به این عزیزان برایشان آرزوی موفقیت و برفرازی داریم.

برنامه هفتگی باشگاه:
همانطور که در بخش گزارش هفتگی باشگاه ملاحظه کردید، این هفته باشگاه دو برنامه برگزار کرد که شامل برنامه صعود قله "سیاه چال" در منطقه لواسان با حضور ۲۳ نفر از اعضا و میهمان بود و برنامه دیگر، صعود دیواره بیستون مسیر "عقابها" که با حضور ۵ نفر از اعضای باشگاه اجرا شد.

**************

آخرین خبرها از مهدی عمیدی بر روی سایت‌های کوهنوردی
به نقل از حسین عمیدی برادر مهدی عمیدی :

به نام خدا
نام پلنگ برفی ایران در سپید کوه «مون‌بلان» جاودانه شد.

دست‌اندرکاران سایت کوه‌نیوز به اطلاع شما می‌رسانم که آخرین ایمیل آقا مهدی به سایت شما بوده است که در آن به تقاضای شما درخصوص ارسال مطلبی درباره صعودش به k2 پاسخ داده است. خوب است این پاسخ را برای همنوردان و دوستدارانش منتشر کنید. نکته مهم اینکه شما صبح ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) درخواست خود را ارسال داشته بودید و آقا مهدی در عصر همان روز که به عنوان آخرین ایمیل ارسالی از سوی ایشان ثبت شده است پاسخ خودش را ارسال نموده است.

همان‌طور که حسین عمیدی در دیدگاه خود بیان کرده است، در روز ۲۳ مهر ماه با توجه به انجام برنامه کی‌تو توسط مهدی عمیدی، ایمیلی را برای او ارسال کردیم که مهدی عمیدی در بعدازظهر همان روز با ذکر این نکته که برای صعود به مون‌بلان راهی فرانسه شده است، اخبار و گزارش برنامه خود از کی‌تو را به بعد از آمدنش از سفر موکول کرد.

طبق گفته حسین عمیدی این ایمیل آخرین ایمیل و گفتگو مهدی عمیدی بوده است و بعد از این مورد، هیچ‌گونه خبری از طریق مختلف از او مخابره نشده است.

کنسولگری افتخاری نپال در ایران جهت تسهیل صدور روادید:
فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور اعلام کرد، به منظور تسهیل صدور روادید و مسافرت کوهنوردان ایرانی به کشور نپال و کمک به تأمین ایمنی سفر آنها، این کنسولگری آمادگی دارد نسبت به صدور روادید برای متقاضیان مبادرت ورزد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس  www.nepaliran.com مراجعه نمائید.

فراخوان ارائه مقالات علمی- ورزشی جهت فصلنامه مطالعات راهبردی:
بنابر اعلام فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در خصوص اعلام مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان جهت آغاز دوره جدید فعالیت فصلنامه مطالعات راهبردی پیرامون جدیدترین دستاوردهای پژوهشی در دو حوزه ورزش و جوانان، این مرکز از تمامی کارشناسان و مخاطبان خبره و صاحب‌نظر ورزشی دعوت نموده است؛ تا مقالات علمی روزآمد و کاربردی خود را به نشانی الکترونیکی strategic.studies@msy.gov.ir ارسال نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به درگاه الکترونیکی وزارت ورزش مراجعه و یا با شماره ۲۲۶۶۲۲۹۵ داخلی ۴۱۶ تماس حاصل فرمائید.

بدیهی است از نویسندگان و مترجمان مقالات چاپ شده تقدیر شایسته به عمل خواهد آمد.

فراخوان اجرای هفتمین دوره طرح ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان:
طی اعلام فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزش کشور، هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران با توجه به اجرای موفق "طرح ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان" که از سال ۱۳۸۶ با مشارکت گروه‌ها و باشگاه‌های کوهنوردی در ارتفاعات شمال تهران طی ۶ دوره به انجام رسیده و کاهش چشمگیر حوادث و تلفات و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی در این منطقه را موجب شده است، در نظر دارد در زمستان ۱۳۹۱ و ابتدای بهار ۱۳۹۲ نیز به اجرای طرح فوق همت گمارد.

بدین منظور این هیئت از مسئولین محترم هیئت‌ها، حوزه‌ها، باشگاه‌ها و گروه‌های تابعه استان تهران دعوت بعمل آورده تا درصورت تمایل برای مشارکت داوطلبانه در طرح مذکور، در جلسه‌ای که به منظور انجام برنامه‌ریزی‌های اجرایی مرتبط برگزار خواهد شد، حضور به هم رسانند.

زمان: چهارشنبه، ۱۳۹۱٫۹٫۱ ساعت ۱۷:۰۰

مکان: میدان رسالت – انتهای اتوبان امام علی (ع)- خیابان شهید مدنی شمالی – باشگاه رسالت- طبقه اول- دفتر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران.

جام زاگرس و حضور رایگان قهرمانان سنگنوردی
طی اعلام رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان در مسابقات سنگنوردی جام زاگرس که در تاریخ ۹ و ۱۰ آذر ماه در شهر اهواز و در بخش مردان برگزار خواهد شد، کلیه نفرات اول مسابقات برگزار شده در سال جاری و همچنین اعضاء تیم ملی سنگ‌نوردی جمهوری اسلامی ایران نیز بدون پرداخت ورودیه و بصورت رایگان در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

بازگشایی پیست توچال
پس از بازدید و تأیید کارشناسان فدراسیون اسکی، این پیست از شنبه ۲۷ آبان به بهره‌برداری رسید. امسال نیز پیست اسکی توچال یکی از نخستین مراکز اسکی کشور است که در فصل پاییز به بهره‌برداری می‌رسد. پیست اسکی توچال به عنوان یکی از مرتفع‌ترین مراکز اسکی جهان، هر ساله از نخستین پیست‌هایی است که راه‌اندازی می‌شود و پس از حدود ۷ ماه بهره‌برداری، در خرداد ماه به عنوان آخرین پیست به کار خود خاتمه می‌دهد.

مدرسه اسکی و کانون مربیان اسکی شهر تهران پذیرای علاقمندان به فراگیری به ورزش اسکی خواهند بود. طبق گفته مسئولان شرکت تله‌کابین توچال فعلا روزهای یکشنبه پیست اسکی تعطیل اعلام شده است.

سازمان مدیریت بحران و عدم متولی و اعتبار امداد کوهستان کشور ! :
آقای محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نبود اعتبار و متولی مشخص در زمینه امداد کوهستان در کشور خبر داد و گفت: سازمان مدیریت بحران کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد زیرا حوادث فقط در زلزله و سیل خلاصه نمی‌شود. وی متذکر شد متأسفانه امداد کوهستان هیچ‌گونه اعتبار و متولی مشخصی ندارد و سازمان مدیریت بحران کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با اشاره به نبود اعتبار و متولی مشخص برای امداد در دریا نیز افزود: حوادث فقط در زلزله و سیل خلاصه نمی‌شود و باید سازمان‌های مرتبط دیگر از جمله سازمان مدیریت بحران اعتبار مشخصی را برای امداد در کوهستان و دریا تعیین کند. رئیس سازمان امداد و نجات در پاسخ به این پرسش که آیا امدادرسانی در دریا و کوهستان برعهده هلال‌احمر است، تصریح کرد: هلال‌احمر بر اساس اصول انسان‌دوستانه به امداد در کوهستان و دریا می‌پردازد ولی هیچگونه اعتبار مشخصی برای تجهیزات و امداد در این دو حیطه لحاظ نشده است.

مظفر خاطرنشان کرد: به هر حال امداد در کوهستان به امکانات تخصصی نیاز دارد و پایگاه‌های امدادی کوهستان نیز باید به امکانات لازم مجهز شوند.

آقای حیدری معاونت امداد و نجات کوهستان هلال‌احمر نیز اعلام کرده که هزینه‌های سنگین و همچنین نیروهای امدادی و تجهیزات مانع از نبودن متولی امداد در کوهستان است.

شناسایی ۴ قله جدید و بالای ۴۰۰۰ متر در رشته‌کوه دنا:
آقای بهمن ایزدی مدیر انجمن کانون سبز فارس از کشف چهار قله جدید بلندتر از چهارهزار متر در رشته‌کوه دنا خبر داد. براساس نتایج محققان، رشته‌کوه دنا در حال حاضر دارای ۵۱ قله بلندتر از چهارهزار متر است.

وی افزود قبل از سال۱۳۷۶، اطلاعات دقیقی در مورد تعداد قله‌های بلندتر از چهارهزار متر رشته کوه دنا وجود نداشت و همین موضوع موجب شد که حتی در کتاب‌های درسی کشور، به اشتباه رشته کوه دنا دارای یک قله ۵۲۰۰ متری و در ردیف دوم مکان‌های مرتفع کشور پس از قله دماوند قلمداد شود.

جهت مطالعه بیشتر به سایت کوه‌نوشت مراجعه فرمائید.

سومین همایش دره‌نوردان:
سومین همایش دره‌نوردان ایران در تاریخ ۹ و ۱۰ آذر ماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد. موضوعات این همایش شامل:
۱٫    آشنایی با جریان‌های رودخانه
۲٫    آشنایی با سیلاب، عوامل ایجاد و پیشگیری از خطرات آن
۳٫    آموزش امداد و نجات در دره و خود امدادی

هزینه شرکت در این همایش ۳۵۰،۰۰۰ ریال و آخرین مهلت ثبت نام ۳۰ آبان ماه می‌باشد. علاقمندان می‌توانند با شماره ۹۱۳۶۰۰۵۰۹۲ تماس حاصل فرمایند.

ورای اورست :
"ورای اورست" نام کتاب مستند جدیدی است درباره مطالب کمتر شناخته شده منطقه هیمالیا در غرب چین. این کتاب توسط ادواردو مارتینس دو ژیسون و ریکاردو توماس منتشر خواهد شد.

هفتمین کلنگ طلائی آسیا :
هفتمین مراسم کلنگ طلائی آسیا با انتخاب دو تیم از کشورهای کره جنوبی و چین و اهداء جایزه ویژه چهره موفق سال به دنیس اروبکوی قزاق که صاحب دو کلنگ طلائی نیز می‌باشد، در نهم نوامبر به کار خود خاتمه داد.

تیم کره‌ای متشکل از «کیم چانگ هو و آن چی یانگ» قله ۷۱۴۰ متری "هیمجونگ" بلندترین قله بکر نپال را صعود کردند و تیم چینی شامل «ژو پنگ و لی شوانگ و هموطن آنان دونگ دونگ» برای ایجاد مسیرهای جدید در "سی چوان" به این موفقیت دست یافتند. کره‌ای‌ها در نهم نوامبر سال گذشته از جبهه جنوب‌غربی تلاش خود را شروع کردند و سه روز بعد در دمای ۲۲- درجه در معرض دامنه‌ای از بهمن کار خود را به پایان رساندند.

چینی‌ها برای شناسائی مسیرهائی شامل: جبهه شمال‌غربی قله جیازی (۱۵۰۰ متر شامل دو بیواک و درجه W13 M6)، صعود از کونکای کوچک به ارتفاع ۵۹۸۲ متر و له‌دومانین به ارتفاع ۶۱۱۲ متر، به این موفقیت دست یافتند که تمامی این مسیرها برای نخستین بار صعود شد و یان دونگ دونگ هموطن آنها بعد از این برنامه موفقیت‌آمیز هنگام تلاش در رشته‌کوه تیان‌شان جان سپرد.

هیئت ژوری این مراسم دونگ دونگ را چراغ هدایت نسل جدید کوهنوردان چین نامید.

گردآورنده و تنظیم: ساقی محمودی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در این هفته متوجه شدیم دایی گرامی همنورد گرامی سرکار خانم ساقی محمودی دار فانی را وداع گفته و فوت نموده‌اند. بدینوسیله به نمایندگی از طرف اعضای باشگاه اسپیلت این ضایعه دردناک را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت گفته آرزوی صبر و شکیبائی برای این عزیزان را از خداوند منان خواهانیم.

ذبیح‌اله حمیدی
مسئول باشگاه اسپیلت

۳ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ (۲۱ تا ۲۸ آبان ۱۳۹۱)”

  1. محسن می گوید:

    مرسی از زحمات خانم محمودی…..روانش پاک دایی گرامیتان..
    جاودان باد نامش و پررهرو باد راهش آقای مهدی عمیدی

  2. ساقی محمودی می گوید:

    با سلام حضور محترم جناب آقای حمیدی و اعضای محترم باشگاه اسپیلت

    بدینوسیله مراتب تشکر و سپاس خود و خانواده را از شما بزرگواران جهت ابراز همدردی فوت دایی عزیزم اعلام می دارم  و از خداوند منان برای شما گرامیان ، سلامتی ، نشاط و همواره در اوج بودن را آرزومندم .

     

  3. رامین شریف زاده می گوید:

    تشکر و سپاس از خام محمودی برای جمع آوری مطالب ارزنده .. همچنین عرض تسلیت دارم بخاطر فوت دائی گرامیشون …

دیدگاه خود را بیان کنید