ارسال شده توسط در 18 اکتبر 2020 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این مسیر حدوداً ۲۲ کیلومتری از مرکز جنگل های انبوه موسوم به «جنگل های باستانی و با ارزش هیرکانی» عبور می کند که نیازمبرم به حضور راهنمای مجرب محلی است که طی تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه سال ۹۹ با میزبانی تیم کوهنوردی لار به سرپرستی جناب علی ملک از پیشکسوتان کوهنوردی کشور و به طور مشترک با تیم کوهنوردی باشگاه گرین نورآباد لرستان به سرپرستی جناب آیت الماسی اجرا شد.

♠♠♠♠♠♠♠♠♠

صبح روز پنجشنبه تیم دوازده نفره باشگاه اسپیلت در محل ۲۰ کیلومتری جاده هراز به آمل به دو تیم بالا پیوست.

ساعت ۸:۳۰ جنگل پیمایی آغاز شد.

ادامه مسیر جاده ای جنگلی بود که به یک معدن ذغال سنگ ختم می شد.

پس از یک ساعت از جاده جدا شده در پاکوب‌های جنگلی ادامه مسیر دادیم.

هوا آفتابی و خنک و بستر جنگل تقریباً خشک و بدون گِل بود.

مقصد تیم روستای گنگرج کلا در منطقه چلاو جاده هراز بود.

مسیر به شکل فراز و نشیب از روی یال ها و از کنار دره های کوتاه جنگلی می گذشت و بسیار پر پیچ و خم و انبوه از درختان گوناگون بود.

«باید دقت کرد بدون حضور راهنمای محلی و مجرب به هیچ وجه وارد چنین مسیرهایی نگردید!»

ارتفاع شروع جنگل پیمائی ۳۰۰ متر از سطح دریا اندازه گیری شد.

در ساعت ۱۳ جهت استراحت و صرف غذا توقف کردیم.

سپس تا ساعت ۱۷ ادامه مسیر داده ، به محل شب مانی رسیدیم.

گواردن در زبان مازندرانی به معنی محلی است که در آنجا گاوها را چرا می دهند(گو = گاو) و «بند» به شیب های تند سنگی اطلاق می شود.

قبل از رسیدن به محل شب مانی از شیب تندی گذشتیم که به «بند گواردن» مشهور بود.

در کنار یک کلبه بزرگ جنگلی که به آن (تِلار) گفته می شود ، چادرهای شب مانی را برپا کردیم. (ارتفاع حدود ۱۳۰۰ متر)

پس از تلاش یک ساعته چشمه آب پیدا شد و همه اعضای سه تیم مشغول استراحت و صرف شام شدند.

صبح روز بعد ساعت ۷:۳۰ پیمایش شروع شد.

پس از دو ساعت به انتهای آخرین شیب که حدود ۱۵۵۰ متر ارتفاع داشت رسیدیم که در آنجا نمای زیبایی از دماوند و خط الرأس های مشرف به آن دیده می شد.

قله مشهور امام زاده قاسم(جنگل الیمستان) در آن سوی دره وسیع چلاو که روستاهای بسیاری را در بر گرفته است ، در برابرمان خودنمایی می کرد.

از آنجا به بعد مسیر به شکل سرازیری تا رسیدن به روستای گنگرج کلا (ارتفاع ۱۰۰۰ متر)ادامه داشت.

ساعت ۱۲:۳۰ به این روستا رسیده ، پیمایش این مسیر بسیار زیبا و بکر به پایان رسید.

با تشکر فراوان از همراهی صمیمانه اعضای دو تیم کوهنوردی لار و باشگاه گرین که در این پیمایش بیادماندنی ما را همراهی کردند.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – آرش کریمی – سعید منصوری – محسن گودرزی – فرید صمدی – بهنام پیروز

خانم ها : فاطمه درزی – ناهید نوروزی – حنا صیرفی – ریحانه دهقان – آسبه عسگری – ثریا علیپور

محل کمپ شب مانی

۴ دیدگاه to “گزارش پیمایش جنگل بندگواردِن(هراز – آمل) مسیر نارنجستان به گنگرج کلا – چلاو ۲۴ و ۱۳۹۹/۷/۲۵ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۷۶»”

1. آیت الماسی می گوید:

…….
    پاسخ :
    استاد گرانقدر جناب آقای ملک ؛
    از طرف همه شرکت کنندگان و اعضای تیم باشگاه اسپیلت در این برنامه ، از جنابعالی صمیمانه سپاسگزارم.
    ذبیح اله حمیدی

3. محمد پورزادي می گوید:

فقط یک جمله بگم که تمام آه و حسرت من در آن مستتر شده.خوش به حالتان.خوش به سعادتتان.