گزارش صعود قلل چشمه شاهی و پهنه حصار ۹۹/۷/۱۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۷۵»

ارسال شده توسط در 10 اکتبر 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

همنوردان گرامی لطفا برای آشنایی بیشتر با منطقه‌ای که برنامه این هفته در آن اجرا شد ، گزارش برنامه باشگاه در تاریخ ۹۶/۱۰/۲۲ را (اینجا) مطالعه نمایید.

شروع برنامه:روستای واریش
پایان برنامه: روستای سنگان

ساعت ۶:۳۰ صبح با ۱۶ نفر اعضای تیم ، در یک هوای بارانی صعود را آغاز کردیم.
با پیمایش چند کیلومتر جاده خاکی و در ادامه مسیری پاکوب ،به دره ای در زیر یال صعود قلهٔ چشمه شاهی رسیدیم و زیر بارانی که زمین و آسمان را به هم وصل کرده بود ، در پناه صخره های بزرگ برای صبحانه توقف کردیم.(ساعت ۸:۱۵)

بعد از صرف صبحانه در ادامه مسیر پاکوب و صعود از نردبانی فلزی در یک هوای برفی به سمت یال صعود قله چشمه شاهی ادامه مسیر دادیم.

زمین هم کاملا سفید پوش شده بود.

زیر قله چشمه شاهی، در پناه صخره ها استراحت کوتاهی داشتیم.

ساعت ۱۰ بر فراز قله عکس یادگاری را ثبت کردیم و سپس مسیر را به سمت امام زاده بی بی زرین قمر ادامه دادیم.

دیگر پاکوب تمام شده بود.
فرود تا امامزاده حدود ۲۰ دقیقه طول کشید و دوباره صعود روی یال را ادامه داده و در ساعت ۱۱:۳۰ به قله پهنه حصار رسیدیم.

هیچ فرد یا تیمی در قله پهنه حصار نبود و رد پایی هم وجود نداشت…

در پناه سنگچین قله، استراحت و تغذیه مختصری، عکس های یادگاری و لذت بردن از خلوتی قله و مناظر اطراف…

دشت پهنه حصار سفید پوش شده بود و در انتهای دشت، مه جولان می داد.
مناظری بدیع و چشم نواز….

صبح قبل ازحرکت با آقای عظیمی(راننده مینی بوس باشگاه) هماهنگ کرده بودیم که در روستای سنگان منتظرمان باشد.

فرود به سمت سنگان را شروع کردیم و خیلی زود وارد هوایی مه آلود شدیم.
با حوصله و دقت از مجاورت گرده های سنگی پیمایش را ادامه دادیم.
پس از حدود نیم ساعت دیگر از مه، برف و باران خبری نبود.
هوایی نیمه ابری و پاکوبی مشخص…

بالای آبشار سنگان برای ناهار و استراحت در یک هوای خوب توقفی نسبتا طولانی داشتیم.

ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه پس از یک کوهنوردی دلچسب به روستای سنگان رسیدیم.

آقایان: شنتیاربانی«سرپرست و مربی» ، ناصرکاویانی، علیرضا قره داغی، بابک گنجی زاده، غلامرضا علیپور، فرید صمدی،محسن گودرزی، محمدعلی مومنی ، احمد مشیری ، بهنام پیروز

خانم ها: سپیده میرشانی،رؤیا تاراسی، ریحانه خیر بخش، مائده عربیان، ریحانه دهقان و عضو جدید ثریا علی پور