گزارش صعود یک‌روزه مسیر شمالی دماوند ۱۴۰۱/۶/۱۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۹۵»

ارسال شده توسط در 14 سپتامبر 2022 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ساعت یک و نیم بامداد روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ صعود را از کنار سنگ بزرگ انتهای دشت روستای ناندل در ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری شروع کردیم.
تعداد تیم ۱۷ نفر بود.
وضعیت هوا خنک و با وزش باد همراه بود.
سه ساعت طول کشید تا در دل تاریکی هوا خود را به ارتفاع ۴۰۰۰ متری و به کنار اولین جانپناه فلزی این مسیر برسانیم.
مسیر پاکوب تا ارتفاع ۴۶۵۰ متری و تا جانپناه دوم ادامه داشت.
با کمی استراحت دوباره به راه افتاده به طرف جانپناه بعدی حرکت کردیم.
سه نفر از اعضا با کمی فاصله به دلیل شناسایی یال دیگری به جانپناه اول رسیدند و در ادامه به تیم اصلی پیوستند.
دو یخچال عظیم سیوله و دوبیسل در سمت غرب ما (راست) دیده می شد.
از این جا به بعد باد شدیدی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت شروع شد که بالطبع بر کاهش سرعت تیم ما تأثیر مستقیمی داشت‌.
در ساعت هشت و نیم صبح به جانپناه دوم رسیده نیم ساعت در آنجا استراحت کردیم.
لازم به ذکر است مسیر زیر جانپناه دوم صخره ای و دست به سنگ است.
مسیر بعد از جانپناه دوم با شیب زیادی شروع می شود که تا دیواره های کوتاهی ادامه دارد.
باد شدید و سرد همچنان ادامه داشت.
ادامه مسیر صعود از میان یک شیار باریکی به شکل دست به سنگ از میان این صخره ها گذشته بر روی یال اصلی می‌ رسد.
از اینجا به بعد سنگ های کوتاهی در مسیر هست که به راحتی قابل صعود و دور زدن هستند.
چندین یال پشت سر هم سنگی وجود دارد که از میان دو دره ای که یخچال های دوبیسل و عروسک‌ها را تشکیل می دهند گذشته ، به آخرین یال گوگردی زیر قله می رسد.
سرعت مان بسیار اندک و آهسته اما با هم و هماهنگ حرکت می کردیم.
ساعت ۱۳ به زیر آخرین یال که به یال بام برفی مشهور است رسیدیم که از بالای آن مسیر صعود شمالی با شمال شرقی مشترک می شود.
متأسفانه متوجه شدیم به دلیل خشک‌سالی برف چندانی (بر عکس سال‌های قبل) بر روی این یال وجود نداشت‌.
بالاخره در ساعت ۱۴:۳۰ بر روی قله با فاصله اندکی عکس یادگاری را در قالب دو تیم به ثبت رساندیم.(جمع ۱۶ نفر).(ارتفاع ۵۶۰۹ متر)
(یک نفر از اعضا به دلیل خستگی از جانپناه اول به طور داوطلبانه از صعود بیشتر انصراف داد و اعلام نمود با تیمی که در آنجا مستقر هست به طرف ناندل بازخواهد گشت)
پس از عکاسی از مسیر جنوبی به طرف بارگاه سوم حرکت کردیم.
هوا همچنان سرد و حتی بر روی قله دقایقی هم شاهد بارش برف خفیفی بودیم.
در ساعت ۱۷:۳۰ به بارگاه سوم جنوبی در ارتفاع ۴۲۰۰ متری رسیدیم و بعد از نیم ساعت استراحت به طرف گوسفند سرا یا همان مسجد حرکت کرده و قبل از تاریکی کامل هوا حدود ساعت ۲۰ به آنجا رسیدیم و برنامه کوهنوردی این برنامه طولانی پایان یافت.

اعضای شرکت کننده در برنامه ؛

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – بهنام پیروزرام «کمک سرپرست» – فرامرز شاه محمدی«کمک سرپرست» – بابک حاجی‌تقی «کمک سرپرست» – هادی پزشکی «عضو رسمی» – محمد خلیلی راد «عضو رسمی» – محمدرضا جعفری «عضو رسمی» – ابراهیم چاوشی «عضو موقت» – صالح محمدیان «عضو موقت» – داور گله دار «عضو موقت» – محمد پورهاشمی «عضو موقت» – امیر سرفرازی «عضو موقت» – حسن انصاری «عضو موقت»
خانم ها : فرشته چناقچی «عضو رسمی» – افسانه عزیززاده «عضو رسمی» – نگار حسینی «پزشک تیم» – مینا حقیقی «پزشک تیم»

سنگ بزرگ ابتدای مسیر شمالی صعود دماوند

بارگشت گروه از مسیر جنوبی

یک دیدگاه to “گزارش صعود یک‌روزه مسیر شمالی دماوند ۱۴۰۱/۶/۱۸ – هر هفته یک برنامه «شماره ۹۹۵»”