گزارش صعود ماناسلو به روایت پروانه کاظمی ـ ١٣٩٠/٣/٢۴

ارسال شده توسط در 11 ژوئن 2011 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

در جلسه این هفته باشگاه کوهنوردی اسپیلت سرکار خانم پروانه کاظمی اولین بانوی ایرانی صعودکننده به قله ۸۱۶۳ متری ماناسلو (هشتمین قله جهان) به طور رسمی گزارش و عکس های صعود خود را (برای اولین بار) ارائه خواهند کرد.

ایشان موفق شدند در تاریخ ١٣٩٠/٢/٩ پس از ٣٠ روز تلاش این قله رفیع غرب رشته کوه هیمالیا را که به پنجمین قله سرسخت جهان شهرت دارد به طور مستقل به همراه تیم هیئت کوهنوردی استان زنجان به سرپرستی آقایان مسعود بیات منش (سرپرست کل) و حسن نجاریان (سرپرست فنی) صعود کنند.

 


 

از آنجایی که متأسفانه در این برنامه کوهنورد جوان جیرفتی زنده یاد عیسی میرشکاری به علت اِدِم مغزی جان به جان آفرین تسلیم کرد، متعاقب آن برخی از همنوردان به گمانه زنی و اظهار عقیده و در برخی مواقع به ابراز انتقادهای شتابزده و غیرمنصفانه در مورد این حادثه پرداختند. از این رو با توجه به عضویت رسمی خانم پروانه کاظمی در این باشگاه، هیئت رئیسه در تاریخ ١٣٩٠/٢/٢۵ طی جلسه ای با حضور ایشان به شنیدن گزارش برنامه و تحلیل جزئیات این حادثه پرداخت.

همان طوری که در آن جلسه مقرر شده بود خانم کاظمی این هفته گزارش خود را شفاهاً در سالن باشگاه ارائه خواهند کرد و از روز چهارشنبه ١٣٩٠/٣/٢۵ گزارش کتبی آن بر روی همین سایت قابل رویت خواهد بود.

مدیریت باشگاه کوهنوردی اسپیلت ضمن دعوت از تمامی اعضا و علاقه مندان به شنیدن این گزارش و دیدن عکس های زیبای آن در روز سه شنبه ١٣٩٠/٣/٢۴ از ساعت ١٩ الی ٢١، امیدوار است در سال های آتی شاهد تلاش های ارزنده این بانوی هیمالیانورد و دیگر زنان کوهنورد ایرانی باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید