هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود کمان کوه/ ۲۰ خرداد ۹۰

ارسال شده توسط در 12 ژوئن 2011 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود کمان کوه/ ۲۰ خرداد ۹۰

کمان کوه قله ای ست مرتفع در البرز مرکزی، یال غربی این قله با شیب های تندی به دره وارنگـــــرود می رسد. وارنگرود نام رودخانه ای ست که در این دره جاریست و از کنار روستایی به همین نام به سد امیرکبیر در جاده چالوس می ریزد. سوی دیگر این رودخانه به ارتفاعات قلل خلنو ختم می شود. یال شرقی این قله به شکل خط الرأس به قلل سرماهورو یخچال و از آنجا با دو مسیر مخالف(جنوب شرقی) به سمت قله های نرگس و پالون گردن و از سمت شمال شرقی به قله منفرد و زیبای آزادکوه می رسد.
تیم ۳۱ نفره باشگاه روز جمعه، ۲۰خرداد ماه ۹۰، ساعت ۱۵/۷ صبح، صعود را از روستای وارنگرود شروع کرد. ۳ ساعت بعد از طریق دره سوتک به منطقه ی زیبا و سرسبز سوتک کوچک رسید. آنجا، کنار چشمه سوتک اطاقک نگهبانی محیط بانی هست که به لطف محیط بان مورد استفاده کوهنوردان نیز قرار می گیرد.
ما در ادامه صعود و پس از رسیدن به گردنه سوتک به طرف گردنه دیگر این مسیر ـ که قله آزادکوه از آنجا به خوبی پیداست ـ حرکت کردیم. یال شمالی صعود این قله پس از رسیدن به این گردنه با شیب تندی که در قسمت های انتهایی دست به سنگ هم می شود به این چکاد ۴۲۴۰  متری می رسد.
به دلیل نامساعد شدن هوا و نداشتن زمان کافی، تیم باشگاه ارتفاع ۳۹۰۰ متری را صعود کرد و با انتخاب یک تیم ۵ نفره از میان خود به عنوان سفیران صعود به پایین بازگشت. ۵ نفر انتخاب شده در ساعت ۱۵/۱۴ به قله رسیده و پس از عکاسی روی قله راه بازگشت را پیش گرفت و در نهایت دو تیم ساعت ۱۷ به هم پیوستند.
ارتفاعات این مسیر به شرح زیر است:
روستای وارنگرود ۲۴۵۰ متر، ابتدای دره سوتک ۲۵۵۰ متر، گردنه اول ۳۴۵۰ متر، گردنه دوم ۳۵۵۰ متر و قله کمان کوه ۴۲۴۰ متر.


سرپرست برنامه/ ذ. حمیدی

دیدگاه خود را بیان کنید