گزارش صعود قله دوبرار (شرقی) ۹۹/۵/۱۰ – هر هفته یک برنامه «شماره ۸۶۳»

ارسال شده توسط در 1 آگوست 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

مطالب مربوط به کوه شناسی این قله از همین مسیر در گزارش مورخه ۹۷/۵/۱۹ همین وب سایت (اینجا) قابل ملاحظه است. لذا از این بحث گذشته به اصل گزارش صعود می پردازیم.
ساعت ۶:۳۰ صبح صعود را شروع کردیم.
تعدادتیم ۲۹ نفر.
وضعیت هوا ابری و مه آلود در برخی ساعات با بارش باران همراه بود.
پس از پیمایش دشت کوتاهی به اول یال صعود رسیدیم.
پس از صرف صبحانه ، معرفی میهمانان ، اعضای جدید ، معرفی منطقه و توصیه های اولیه به ادامه صعود پرداختیم.
ضلع شمالی قله دوبرار شرقی که بلندترین قله خط الرأس دوبرار (قره داغ) است به روستای لاسم مشرف است و قسمت های سنگی و صعب العبوری دارد .
لذا بهتر است از مسیر صعود قله سوزچال (۳ کیلومتربعد از روستای لاسم) که یالی مشخص در بین دو دره دارد اقدام به صعود قله کرد.
صعود شیب تند این یال حدود چهار ساعت طول کشید.
باید توجه کرد بستر این یال ریزشی و دارای خرده سنگ های زیادی‌ست.
در ساعت ۱۱ به یال آخر صعود قله سوزچال در ارتفاع حدود ۳۷۰۰ متری رسیدیم.
از این قسمت باید تراورس کرد تا به میانه خط الرأس اصلی دوبرار رسید که به شکل گردنه ای مرتفع است.
از آن جا به بعد مسیر بر روی تیغه های سنگی این خط الرأس عظیم و زیبا به طرف غرب و به قله دوبرار شرقی می رسد.
در ساعت ۱۳:۳۰ با همه نفرات بر روی قله ایستادیم.
هوا همچنان مه آلود و ابری بود ولی خوشبختانه در ارتفاعات رعد و برق و بارش در کار نبود.
پس از استراحت ، مسیر طولانی بازگشت را پیش رو گرفتیم.
به دلیل ریزشی بودن مسیر و نا آماده بودن برخی از اعضای شرکت کننده ، زمان فرود طولانی شد.
در ساعت ۲۰:۳۰ به محل پارک مینی بوس باشگاه ، یک دستگاه ون و سواری رسیدیم و به طرف تهران بازگشتیم.

آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – محمود نادری – علی اکبر فیض آبادی – ایمان عبادی – محمدزیودار – علی طوطی «پزشک تیم» – بنیامین سعیدی – حامدرضا قنبری – آرمین فرازمان – حمید سلیم رفتار – حمید نصر – نیما علاقه بند – پویان خانجانی – محمدامین رحمانی – مهدی عبادزاده – بیوک نقدی – مهدی حسینی – حسین یعقوبی – محسن گودرزی – اعضای جدید علیرضا سلطانی نژاد – علیرضا بابایی – محمود رجبی