گزارش صعود قله خوان‌کهار / هرهفته یک برنامه «شماره ۷۲۱» ـ ۱۳۹۶٫۹٫۲۴

ارسال شده توسط در 18 دسامبر 2017 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

روز جمعه ۱۳۹۶٫۹٫۲۴ به همراه ۱۸ نفر از اعضای باشگاه جهت صعود به قله خوان‌کهار عازم منطقه شدیم. برای صعود به قله خوان‌کهار به روستای نشته‌رود رفتیم. این روستا در منطقه سیرا، جاده چالوس (کیلومتر ۳۵) بعداز دیواره‌های پل‌خواب قرار دارد. نشانی ورودی به این روستا تابلوی فروشگاه نون و ماست است.

ساعت ۷:۳۰ صبح حرکت خودمان را از روستا آغاز کرده و بعد از گذشتن از کوچه‌باغ‌ها، یال ماقبل آخر را انتخاب و صعود یال اصلی قله را شروع کردیم.

وجود گرده سنگی در ابتدای یال می‌تواند نشانی برای پیدا کردن این یال مشخص باشد. عموماً یال‌هایی که برای رسیدن به این قله وجود دارند، با شیب زیاد شروع می‌شوند و در زمستان احتیاج به برفکوبی سنگین و احتیاط و انتخاب مسیر صحیح هست و باید از برخورد با خطرات ناشی از بهمن پرهیز نمود. البته بارش اندک برف امسال مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد.

پس از یک ساعت جهت صرف صبحانه توقفی داشته، سپس ادامه مسیر داده و سوار یال اصلی منتهی به قله شدیم. از این ارتفاع، قله و مسیر صعودش کاملاً مشخص بود و در دوردست بسیاری از قلل البرز مرکزی نیز دیده می‌شد.

هوای آفتابی و بدون باد نوید صعودی لذت‌بخش را می‌داد. هرچند صعود زمستانی با وجود چالش‌های خاص خودش دلپذیرتر خواهد بود. (البته به زعم بنده)

حدود ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۲:۲۰ تمامی افراد موفق به صعود قله شدند (ارتفاع ۳۳۸۲ متر) و پس از گرفتن عکس قله به سمت منطقه کوشک بالا (تونل شماره پنج جاده چالوس) سرازیر شدیم. انتخاب مسیر فرود به طرف کوشک با توجه به شناخت منطقه و فرود از مسیری جدید بود که این سال‌ها بکر مانده بود. (اولین بار سال ۱۳۹۴ با اعضای باشگاه اسپیلت این فرود را انجام دادیم.)

{طی تحقیقی که من جهت جستجوی تِرَک مسیر کردم، هیچگونه نتیجه‌ای بدست نیامد و تِرَکی که در این مسیر ثبت شد اولین ترک خواهد بود.} این مسیر به مراتب طولانی‌تر و پرچالش‌تر از مسیرهای نرمال بود. انتخاب مسیر فرود باید با دقت صورت پذیرد زیرا بسیاری از یال‌ها منتهی به پرتگاه می‌شوند. هرچند این مسیر هم دارای دست‌به‌سنگ شدن‌های مختلف است.

سرانجام پس از چهارساعت و نیم فرود، ساعت ۵:۳۰ به جاده چالوس رسیده و برنامه موفق دیگری به صورت کامل انجام پذیرفت.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

آقایان: ارسلان بیک‌محمدی (سرپرست) ـ غلامرضا خلیل‌آبادی (مربی) ـ رضا خلیل‌آبادی (کمک‌سرپرست) ـ محمود نادری ـ دکتر علی طوطی (نقشه و GPS) ـ علیرضا گوهری ـ علیرضا رضایی ـ محمود زیودار ـ مجید رضاپور ـ محمدحسین رحمانی ـ بهزاد زرین‌کوب ـ بنیامین سعیدی

خانم‌ها: نسرین سلطانی ـ نرگس غمیلویی ـ فاطمه هوشمند ـ مرضیه صادقی ـ فاطمه دارابی ـ نیلوفر خدادوست

میهمان برنامه: آقای شهرام زارعی (از اعضای قدیمی باشگاه)

عکس‌ها از گالری باشگاه اسپیلت

گزارش از: ارسلان بیک‌محمدی
۱۳۹۶٫۹٫۲۷

01

مسیر صعود و فرود قله خوان کهار 

 

02

روستای نشته رود 

 

03

 

04

 

05

 

06

 

07

 

08

 

09

 

10

قله خوان کهار ـ ۳۳۸۲ متر 

 

11

 

12

 

13

نمودار تغییرات ارتفاع 

دیدگاه خود را بیان کنید