گزارش صعود قله جانستون – زمستانی ۹۸/۱۲/۱۶ – هر هفته یک برنامه «۸۵۹»

ارسال شده توسط در 8 مارس 2020 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

جانستون از قلل مشهور البرز مرکزی‌ست و دو قله شرقی و غربی دارد که قله غربی آن کمی بلندتر است.

این قله در بین قلل خرسنگ و خلنو واقع می باشد.

ساعت ۵:۳۰ روز جمعه ۹۸/۱۲/۱۶ با تیم (شانزده) نفره باشگاه از داخل روستای آب نیک صعود را شروع کردیم.

جاده باغات بالا را به طول ۳ کیلومتر طی کرده و در روشنایی صبح‌گاهی و سرد زمستانی به تنگه آب نیک نزدیک شدیم.

بهمن در این قسمت ریزش کرده بود و از روی آن خود را به پاکوب منتهی به دشت جانستون رساندیم.

برف در همه جا به چشم می خورد و برف کوبی از همان ابتدای مسیر شروع شده بود اما به دلیل اختلاف دما در اسفند ماه (هنگام صبح) بیشتر سطح برف به دلیل یخ زدگی سفت است و این امر کمکی شد تا قبل از آب شدن و شل شدن برف خود را به ارتفاعات بالا رساندیم.

در ابتدای دشت جانستون به طرف غرب و به طرف اول یال زمستانی تغییر مسیر دادیم.

چندین بهمن در آن قسمت از روزهای قبل ریزش کرده بود.

با رسیدن به اول یال زمستانی هنوز برف سفت بود و حرکت با سرعت ادامه داشت.

بعد کمی استراحت و صرف صبحانه در هوای آفتابی معتدل و بدون باد، با برف کوبی سنگین روبرو شدیم که به نوبت آن را انجام دادیم.

در ساعت ۱۱ از شیب های تند گذشته با چرخشی به سمت شمال بر روی خط الرأس فرعی رسیدیم.

برف کوبی همچنان ادامه داشت .
در ساعت ۱۲:۳۰ به شکاف صخره‌ای زیر قله رسیدیم که با عبور از آن کارگاهی طبیعی نصب کرده ، طناب ثابتی را جهت سهولت در صعود و فرود و در آنجا کار گذاشتیم.

در ساعت ۱۳:۳۰ با ۱۵ نفر (به جز یک نفر) بر روی قله غربی جانستون به ارتفاع تقریبی ۳۹۶۰ متر عکس یادگاری را به ثبت رساندیم.

تمام قلل البرز با شکوه هر چه تمامتر دیده می شد.

حدود ساعت ۱۴ فرود را از همان مسیر صعود شروع کردیم.

با توجه به گرمی هوا برف کاملاً شل شده بود و (قله های برفی) بسیاری به وجود آمده بود که این امر فرود را با مشکل روبرو می ساخت.

در ساعت ۱۹:۳۰ در تاریکی شب با رسیدن به آب نیک ، با مینی بوس باشگاه به طرف تهران حرکت کردیم و این برنامه ۱۴ ساعته با موفقیت به پایان رسید.

«با سپاس از همه اعضایی که در این صعود شرکت داشتند و نهایت همکاری را ابراز کردند.»

آقایان : ذبیح اله حمیدی ـ سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – محمود نادری – محمدحسین اله یاری – علی طوطی «پزشک تیم» – بهزاد زرین کوب – حمید سلیم رفتار – نیما علاقه بند – آرمین فرازمان – بابک گنجی زاده – مهدی عبادزاده