گزارش صعود قله آتشکوه ۹۸/۷/۱۲-هر هفته یک برنامه«شماره ۸۳۳»

ارسال شده توسط در 5 اکتبر 2019 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله آتشکوه با ارتفاع ۳۷۵۰متر در شمال روستای زیبای افجه از توابع شهر لواسان قرار دارد.

این قله از چند مسیر قابل صعود می باشد. روستای افجه معمول ترین مسیر صعود این قله است.

۱- روستای امامه ،قله مهر چال و سپس قله آتشکوه.
۲- روستای افجه ، قله ریزان سپس قله آتشکوه .

گزارش صعود:
روز جمعه ۱۲ مهرماه به همراه ۲۳ نفر از اعضای باشگاه به وسیله یک دستگاه مینی بوس و یک دستگاه سواری اعضا در ساعت ۵:۱۵ دقیقه پل سید خندان را به مقصد روستای افجه ترک و در ساعت ۶/۳۰ به مقصد رسیدیم.

بعد از آماده شدن تیم به سمت جاده منتهی به دشت هویج حرکت کردیم .

متأسفانه به دلیل پدیده شوم آفرود ، شاهد چندین ماشین شاسی بلند در جاده نیز بودیم.

قبل از رسیدن به دشت هویج از پاکوبی که از جاده جدا می شود و به سمت دشت کوچکی در شمال غرب دشت هویج(سوئک)ادامه مسیر دادیم و در انتهای دشت به آخرین کلبه رسیدیم و صبحانه را در این محل صرف کردیم.

بعد از کلبه ، پاکوب ادامه پیدا می کند تا دو راهی قله ساکا و آتشکوه .

پاکوب آتشکوه به سمت راست حدوداً شمال شرقی ادامه پیدا می کند.

در ادامه یال سنگی وجود دارد که به وسیله چند سنگ چین بلند کاملاً مشخص است و حتی از بعد روستا نیز دیده می شود.

این یال سنگی در زمستان جهت صعود قله بهترین مسیر است .

بدلیل اینکه در زمستان مسیر پاکوب معمولاً یخ زده و بهمنی است کوهنوردان به اجبار از این یال و در ادامه از گرده سنگی منتهی به قله استفاده می کنند.

تیم ما بعد از صبحانه به سمت قله حرکت کرد و حدوداً در دو راهی قله ساکا به دو تیم تقسیم و تیم پیشرو به سرپرستی رضا خلیل آبادی با سرعت بیشتری به سمت قله حرکت کردند و در ساعت ۲۰/۱۰ دقیقه موفق به صعود قله شدند و تیم دوم در ساعت ۲۰/۱۱ دقیقه به قله رسید.

بعد از استراحت و گرفتن عکس قله از مسیر یال قله ریزان فرود را آغاز کردیم.

در ساعت ۳۰/۱۵ به روستای افجه رسیدیم و در ساعت ۱۷ برنامه در پل سید خندان به پایان رسید .

آقایان : غلامرضا خلیل آبادی «سرپرست» – رضا خلیل آبادی «سرپرست فنی» – محمود نادری – ارسلان بیک محمدی – دکتر علی طوطی «پزشک تیم» – فرامرز فریدی – بنیامین سعیدی – محمدحسین رحمانی – علیرضا رضایی – هادی حسنی – محسن حسینی – حجت اسماعیل زاده – حامدرضا قنبری – حمید سلیم رفتار – مهدی مختاری – آرمین فرازمان – بابک گنجی زاده
خانم ها : سدا هاکوپیان – راشا ملک – فاطمه هوشمند – مریم بیات – مریم عطارچی و عضو جدید عاطفه محزون دل