ارسال شده توسط در 24 دسامبر 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این دو قله از مجموعه قلل خط الرأس عظیم و اصلی البرز مرکزی‌ست که از (شرق) گردنه امامزاده هاشم (جاده هراز ) شروع می شود و تا گردنه یونه زا (خاتون بارگاه) ادامه یافته سپس از قلل خرسنگ و خلنو گذشته و در نهایت به گردنه کندوان (جاده چالوس) و منطقه علم کوه می رسد.
جنوب این قلل به منطقه لواسانات تهران و شمال آن به دشت لار ختم می گردد.

روز جمعه اول دی ماه سال ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۵ با تیم بیست و یک نفره باشگاه اسپیلت در اولین روز (کم فروغ و خشک) زمستانی صعود را از روستای افجه شروع کردیم.
«متأسفانه با وجود بارش مختصر برف در روز گذشته چهره کوهستان همچنان پاییزی و خشک نمودار بود.»

پس از حدود یکساعت کوهپیمائی از مسیر اصلی جدا شده به سمت شرق و یال زمستانی قله پرسون صعود را ادامه دادیم.

«پاکوب مسیر اصلی به دشتی موسوم به دشت هویج ختم می شود.»

یال با فراز و نشیب کمی ابتدا به قله فرعی پرسون سپس به قله اصلی به ارتفاع ۳۱۵۰ متر رسید.

در ساعت ۱۱ صبح با تمام نفرات روی قله پرسون بودیم .

هوا نیمه ابری بود اما بر روی قله های مرتفع تر ابری متراکم و فشرده دیده می شد.

پس از عکاسی از روی خط الرأس اصلی به سمت (شرق) ابتدا با کمی فرود و سپس با صعود به طرف قله سیاه غار ادامه مسیر دادیم و در ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳ با تمام نفرات بر روی آن قله ایستادیم .(ارتفاع ۳۳۵۰ متر)

سیاه غارها یا سرسیاه غارها سه قله مجزا و نزدیک به هم دارند .

به دلیل سرد شدن هوا و ابری شدن منطقه صعود بیشتر برای همه نفرات تیم را متوقف کردیم و فقط ۸ نفر جهت صعود قله اصلی که حدود ۵۰ متر ارتفاع بیشتری نسبت به قله اول دارد به صعود ادامه دادند.(ارتفاع ۳۴۰۰ متر)

این تیم پس از نیم ساعت به قله اصلی سیاه غار دست یافتند…

پس از پیوستن همه نفرات تیم از یال جنوبی این قله به طرف منطقه«اِندار» و روستای برگ جهان سرازیر شدیم.

«باید توجه کرد یال هائی مشابه هم از این قله به طرف جنوب کشیده شده است که در صورت انتخابی اشتباه مسیر به دره اصلی و آبشارهای صعب العبور برگ جهان می رسد».

ساعت ۱۵ به باغات منطقه اِندار رسیدیم که از آنجا با پاکوبی مشخص می توان به روستای برگ جهان رسید.

(این پاکوب ابتدا به شکل سربالایی تا گردنه ای ادامه دارد .)

در ساعت ۱۷ در غروب کوتاه ترین روز سال به روستای زیبا و دیدنی برگ جهان رسیدیم و پس از نیم ساعت مینی بوس باشگاه هم به ما ملحق شد و به طرف تهران حرکت کردیم.

کل مسافت طی شده ۱۵ کیلومتر (هوایی)

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی – روح اله موسوی – ارسلان بیک محمدی – سیدمحمود قاسمی(نقشه و gps) – علی اکبر فیض آبادی – دکتر علی طوطی – مجید رضاپور – مهدی یگانه – نیما اسماعیلی – هادی حسنی – ایمان عبادی – بابک صبری – بابک کرم بیگی – بنیامین سعیدی و عضو جدید فرامرز فریدی
خانم‌ها: مرضیه صادقی – فاطمه هوشمند – فاطمه دارابی نیلوفر خدادوست و عضو جدید افسانه امیراحمدی

گزارش از: ذبیح اله حمیدی
         ۱۳۹۶٫۱۰٫۲

عکس‌ها از گالری باشگاه اسپیلت

نقشه و مسیر صعود و فرود قلل پرسون و سیاه غارها

قله پرسون به ارتفاع ۳۱۵۰ متر

قله سیاه غار اول به ارتفاع ۳۳۵۰ متر

قله سیاه غار اصلی به ارتفاع ۳۴۰۰ متر

یک دیدگاه to “گزارش صعود قلل پرسون و سیاه غار / هرهفته یک برنامه «شماره ۷۲۲» ۱۳۹۶/۱۰/۱ (مسیر روستای افجه به برگ جهان)”

1. فرهاد رضاپور می گوید:

سلام به استاد حمیدی و تمامی نفرات باشگاه اسپیلت.ممنون از گزارش زیبا وخواندنی وعکس های بی نقصتان از قلل پرسون و سیاه غار ها.واقعا کیف کردیم.به امید صعود های موفق ودیگر شما وباشگاهتان.یاعلی مدد.
    …………..
    پاسخ:
    با درود و سپاس از توجه شما .