گزارش صعود قلل نرگس های منطقه الموت ۱۴۰۲/۶/۱۰ – هر هفته یک برنامه «شماره ۱۰۴۸»

ارسال شده توسط در 3 سپتامبر 2023 یک دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

گردنه ای به نام سلمبار در ارتفاع ۳۱۵۰ متری مبدا صعود این قلل است.
این گردنه در میانه جاده الموت به تنکابن قرار دارد.
الموت منطقه ای کوهستانی و بسیار زیبا و پربار در شمال شرقی قزوین است که مرکز آن شهر معلم کلایه است.
جاده گردنه سلمبار پس از رسیدن به این شهر به طرف روستای مرتفع پیچ بُن ادامه یافته پس از آن به این گردنه مرتفع می رسد.
 
کاروانسرای قدیمی در آنجا وجود دارد که تیم باشگاه اسپیلت سه دستگاه خودرو را در ساعت ۹ صبح جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ در آنجا پارک کرده صعود را آغاز نمود.
(ساعت حرکت از تهران ۳ بامداد بود)
ادامه این جاده پس از سرازیر شدن به طرف جنگل های شمال به شهر تنکابن می رسد که تماما از دره ای می‌گذرد که به دره سه هزار مشهور است.
(فاصله تقریبی تهران تا گردنه سلمبار با اتوموبیل حدود ۶ ساعت به طول انجامید)
وضیعت هوا نیمه ابری و بسیار مناسب صعود بود.
مسیر تماما از روی خطالراسی می‌گذشت که پس از نرگس ها تا قلل کلوان و میش چال ادامه داشته پس از گذشتن از گردنه دمچه (منطقه شمالی طالقان) به قلل گردونه کوه و در ادامه تا علم کوه می رسد. قلل نرگس ها با فاصله کمی و پشت سر هم در بخش اول این خطالراس قرار دارند.
در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه قله اول یعنی نرگس ۳ با ارتفاع ۳۴۸۰ متر صعود شد.
مسیر پس از آن با عبور از میان صخره هایی فرود رفته به طرف نرگس ۲ ادامه یافت‌. تیم در ساعت ۱۲ به قله دوم به ارتفاع ۳۵۵۰ متر رسید. پس از آن مسیر ادامه یافته با فرودی حدود ۲۰۰ متری به قله اصلی نرگس نزدیک شد. قله اصلی کاملا سنگی و صخره ای و ریزشی است و از دور کاملا هویداست.
باید دقت کرد مسیر صحیح صعود آن پس از رسیدن به زیر قله به شکل پاکوبی نیمه مخفی است که از منتهی اله سمت چپ(شمالی) و از میان صخره هایی می گذرد که در نهایت پس از دور زدن سمت چپ برج اصلی به قله می رسد. ارتفاع تابلوی روی قله عدد ۳۷۱۰ متر را نشان می‌داد.
از روی این قله از سمت جنوب، قلل سپیدقطور و شاه البرز و سات، از غرب قلل سیالان و خشچال و از شرق قلل منطقه علم کوه دیده می شدند.‌
پس از استراحت از همان مسیر تا روی قله دوم فرود رفته در آنجا تیم به دو قسمت تقسیم شد. تیم اول به تعداد ۴ نفر جهت بازگرداندن اتوموبیل ها به طرف کاروانسرا بازگشتند و الباقی تیم از آنجا به طرف روستای پیچ بُن فرود رفتند که مسیری شن اسکی و در ارتفاعات پایین تر بسیار زیبا و سرسبز بود.
در نهایت در ساعت ۱۹ با پیوستن همه اعضای تیم مسیر طولانی تهران پیش رو گرفته شد و همه نفرات حدود ساعت ۱ بامداد به تهران بازگشتند و این برنامه ۲۲ ساعته به پایان رسید.
طول مسیر صعود و فرود حدود ۱۵ کیلومتر اندازه گیری شد.
 
 
اعضای شرکت کننده در برنامه ؛ 
آقایان : ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – فرشید صادق الحسینی «مربی» –  فرامرز شاه محمدی «مربی راهنما» – سجاد عسگری خواه – محمد عباسی «مربی» – سعید نوروزی  و عضو جدید محمود حاتمی 
خانم ها : سعیده بهزاد افشار «مربی راهنما» – مهناز صالحی – زهرا حیدریان – آیسودا راد – منیره رحمانی – ماریه زرینی و عضو جدید نسترن مرادی
 
گزارش از ذبیح اله حمیدی
عکس ها از گالری اسپیلت
 
 
 
 
 
قله نرگس ۱ (اصلی) ارتفاع ۳۷۱۰ متر
 
قله نرگس ۲
 
قله نرگس ۳
 
 
 
 
 

یک دیدگاه to “گزارش صعود قلل نرگس های منطقه الموت ۱۴۰۲/۶/۱۰ – هر هفته یک برنامه «شماره ۱۰۴۸»”

  1. علم کوه می گوید:

    سلام خدا قوت. یادم میاد درسال ۱۳۹۶/۹/۱۰بود از چالوس به این قلل صعود داشتیم البته از قله نرگس ۱ به ۳کاملا مسیر برفی و هوای پربرفی بود وبرای صعود قل نرگس یک از سمت راست(جنوب) آن حرکت کردیم و از شرق قله صعود داشتیم البته با دست به سنگ خیلی سختی بود. ومسیر برگشت هم مسیر شمالی را تا کراوانسرا امدیم. در مجموع برنامه شما خیلی عالی بود خسته نباشید.

دیدگاه خود را بیان کنید