گزارش تیم صعودهای فنی، دیواره بیستون، مسیر عقابها ـ ۲۵ و ۱۳۹۱٫۸٫۲۶

ارسال شده توسط در 21 نوامبر 2012 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, گزارش برنامه های فنی

طبق قرار قبلی حرکت صبح روز پنجشنبه ۱۳۹۱٫۸٫۲۵ از میدان آزادی، مقابل ایران فیلم با دقایقی تاخیر صورت گرفت.

وسیله نقلیه اتومبیل شخصی آقای شمس بود و تیم ما ساعت ۷:۳۰ صبح از تهران به سمت کرمانشاه حرکت کرد. تعداد افراد شرکت‌کننده در این برنامه، پنج نفر به نام‌های، خانم‌ها شهربانو درزی و معصومه رجبعلی و آقایان محمدباقر شمس، محمد بهروزی و به سرپرستی و مربیگری آقای صفتدر ظهوری بودند.

ساعت ۱۰:۰۰ شب به منطقه بیستون واقع در ۲۵ کیلومتری کرمانشاه رسیدیم. اعضاء تیم بعد از صرف شام اقدام به حاضر نمودن وسایل و ابزار جهت صعود فردا نمودند. سپس در محوطه امامزاده باقر واقع در پایین دیواره بیستون، در چادرهای خویش استراحت کردند. ساعت پنج صبح بیدارباش بود و بعد از صرف صبحانه و جمع‌آوری چادرها و سایر وسائل، به سمت دیواره بیستون و مسیر عقابها حرکت کردیم. اتومبیل را در شهرک الزهرا (پایین دیواره) پارک نموده و بعد از گرفتن عکس یادگاری به سمت دیواره حرکت کردیم. بعد از حدود ۱ ساعت پیاده‌روی و تقریباً ۲۰۰ متر ارتفاع گرفتن از کف، به ابتدای مسیر سنگنوردی موسوم به عقابها رسیدیم.

برای صعود دیواره، افراد به دو گروه ۲ و ۳ نفره تقسیم شدند. کل مسیر شامل ۷ طول طناب بود که به نوبت و بنا به تشخیص مربی و یا پیشنهاد دوستان، نفرات سرطناب تغییر می‌کرد. صعود به آرامی انجام می‌شد و آقای ظهوری به عنوان مربی ناظر بر عملکرد افراد بود.

بعد از ۷ طول صعود و گرفتن عکس یادگاری که با لذت و شادمانی فراوان افراد توأم بود، شروع به فرود آمدن مرحله‌ای از مسیر صعود نموده و تا طول آخر بدون مشکل فرود آمدیم.

در طول آخر به دلیل پیچ خوردن طناب و گیرکردن آن در بین سنگها، وقت زیادی از ما گرفته شد.

خانم رجبعلی شروع به صعود مجدد نموده و بعد از رفع مشکل طناب، فرود آمد که هوا دیگر تاریک شده بود و ۱ ساعت پایانی مسیر را در تاریکی به سمت پایین حرکت کردیم.

خاطرات آقای ظهوری از شروع سنگنوردیشان، مسیرهایی که صعود کرده بود، ارائه اطلاعاتی در خصوص موقعیت ستاره‌های خوشه پروین، ذات الکرسی و … توسط ایشان، پیشنهاد و راهنمایی افراد جهت تقویت مسیریابی در کوهستان، همراه با آسمان پرستاره که بر فراز بلندای دیواره عظیم بیستون خودنمایی می‌کرد، در انتهای برنامه بسیار هیجان‌انگیز، آموزنده و لذت‌بخش بود.

به امید اجرای برنامه‌های بعدی و استفاده از تجربیات با ارزش آقای ظهوری.

ساعت ۱۱:۰۰ شب جمعه ۱۳۹۱٫۸٫۲۶ به سمت تهران حرکت کرده و ساعت ۷:۰۰ صبح روز بعد به تهران رسیدیم.

    گزارش سایت از: محمدرضا بهروزی
۱۳۹۱٫۸٫۲۸

 

۲ دیدگاه to “گزارش تیم صعودهای فنی، دیواره بیستون، مسیر عقابها ـ ۲۵ و ۱۳۹۱٫۸٫۲۶”

  1. بهنام می گوید:

    خدا قوت کل مسیر رول کوبی بود یا اینکه رول کوبی همراه با ابزار گذاری رو شامل میشد؟ درجه سختی مسیر چند بود ؟ گارگاه هایی که برای فرود استفاده کردید از چه رول هایی استفاده شده بودند، چندتا رول داشتند ؟ کل مسیر چندتا کارگاه داشت؟ ممنون میشم در مود کارگاهها و رول کوبی مسیر اطلاعاتی رو برام بفرستید

  2. بهروزی می گوید:

    آقای بهنام، با سلام؛

    ۱- مسیرها رول کوبی شده بودند.

    ۲- درجه سختی مسیر ۵/۱۰c بود.

    ۳- رول بولت کارگاه ۱۰ بود.

    ۴- کل مسیر ۸ کارگاه داشت

    ۵- کارگاه ها از دو رول به همراه حلقه زنجیر تشکیل شده بودند.

    با تشکر از توجه شما به سایت باشگاه

    محمدرضا بهروزی، مسئول آموزش باشگاه و از صعودکنندگان مسیر یادشده.

دیدگاه خود را بیان کنید