گزارش برنامه صعود قله آزادکوه از دو مسیر گرده شرقی و گردنه چورن ۱۴۰۲/۶/۱۷ – هر هفته یک برنامه «شماره ۱۰۴۹»

ارسال شده توسط در 17 سپتامبر 2023 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

مبدا حرکت روستای کلاک بالا با ارتفاع ۲۶۵۰ متر

روز جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۳ بامداد تیم ۱۳ نفره باشگاه اسپیلت به وسیله ۳خودرو سواری شخصی از تهران(پل سیدخندان) به سمت آزادراه تهران-شمال و جاده یوش بلده راهی شدیم.

بعد از حدود نیم ساعت پیچ و خم در جاده یوش بلده به خروجی روستای کلاک رسیدیم که تابلو کوچکی دارد و باید مراقب باشیم که رد نشویم.

ساعت ۶ صبح در هوایی معتدل و آفتابی از روستای کلاک بالا حرکت را شروع کردیم و پس از ۱ ساعت و نیم پیمایش و صرف صبحانه تیم گردنه چورن به سرپرستی آقای کاظمی و ۳ همنورد دیگر از گروه جدا شدند و مسیر پاکوب را به سمت گردنه چورن ادامه دادند.
تیم گرده با حرکت در یک شیب تند حدود ساعت ۹ صبح به ابتدای مسیر دست به سنگ رسیدیم که عبور از این مسیر نیازمند تسلط بر مهارت دست به سنگ می باشد (لازم به ذکر است که مسیر دارای سنگ های بسیار سست می باشد و مستلزم دقت بالایی است)

مسیرها با درجه سختی حدود ۵٫۸ و ۵٫۹ و دارای سه کراکس می باشند.

این گرده سنگی از ارتفاع حدود ۳۳۰۰متر شروع می شود و تا قله(۴۳۵۰متر) ادامه دارد.

حدود ۳ ساعت و نیم سوار بر گرده و با عبور از مسیرهای تیغه ای به قله آزادکوه رسیدیم.

ملاقات با تیم صعود کننده گردنه چورن و گرفتن عکس روی قله و فرود در شرایط وزش باد حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت؛ و در نهایت بازگشت به روستای کلاک بالا در ساعت۱۷ و ۳۰ دقیقه و رسیدن به تهران.

نکات قابل توجه:

*آنتن دهی در اکثر نقاط مسیر وجود دارد.

*وجود پارکینگ و سرویس بهداشتی در روستای کلاک

اعضای شرکت کننده در تیم گردنه چورن:

آقایان و خانم ها : علیرضا کاظمی«سرپرست و مربی راهنما» – حسن محسنی ماریه زرینی- مهناز صالحی- منیر رحمانی

اعضای شرکت کننده در تیم گرده شرقی:

آقایان و خانم ها : بهنام پیروزرام«سرپرست و مربی راهنما » – سجاد اصغری خواه -امیر سرافرازی – مهسا الفتی- الهام مشفق- نسترن مرادی – مینا حقیقی-افسانه عزیززاده