گزارش برنامه صعود قله دماوند- جبهه غربی(۵ و ۶ شهریور ۹۴)

ارسال شده توسط در 29 آگوست 2015 ۱۰ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله دماوند (بام ایران)با ارتفاع ۵۶۷۱ متر در البرز مرکزی واقع شده است . این قله در ۹۰ کیلومتری شهر تهران – جاده هراز قرار دارد. برای دسترسی به قله دماوند می توان از ۱۶ مسیر صعود کرد.
لازم به ذکر است که این ۱۶ مسیر در سال ۱۳۸۴ توسط آقایان ذبیح‌اله حمیدی(مسئول باشگاه اسپیلت) و ناصر جنانی و مرحوم ابراهیم شیخی در ۱۶ هفته متوالی صعود گردیده است که گزارش کامل این صعودها در این سایت قابل مشاهده است.
قله دماوند از جاذبه‌های طبیعی ایران است از این جهت که به عنوان مرتفع‌ترین قله مخروطی جهان به شمار می آید و همچنین یکی از قلل آتشفشانی نیمه فعال جهان محسوب می شود و در حال حاضر نشانه فعالیت آتشفشانی آن در جبهه جنوبی دیده می‌شود(تپه گوگردی).

متداول‌ترین مسیرهای صعود قله :
۱- جبهه جنوبی
۲- جبهه شمالی
۳- جبهه شمال‌شرقی
۴- جبهه ‌غربی

 

شرح صعود ما :
طبق جدول برنامه باشگاه روز پنجشنبه ۹۴،۶،۵ ساعت ۵ صبح تیم ۱۷ نفره ما از پل سیدخندان با یک دستگاه مینی بوس به سمت جاده هراز حرکت و ساعت ۷ صبح به شهرستان پلور رسیدیم و وارد جاده دشت لار شدیم . بعد از ۱۱ کیلومتر جاده آسفالت به نگهبانی محیط زیست رسیدیم . بعد از عبور از محیط‌بانی وارد جاده خاکی شده و حدوداً بعد از ۵۰۰ متر وارد جاده سمت راست به سمت پناهگاه سیمرغ شدیم.
حدوداً مسافت ۱۷ کیلومتر تا پارکینگ پناهگاه سیمرغ را پیموده و در ساعت ۱۰ صبح به پارکینگ رسیدیم.
بعد از آماده شدن به سمت پناهگاه به راه افتادیم و در ساعت ۱۲:۳۰ به پناهگاه سیمرغ رسیدیم.
به دلیل حضور تیم‌های مختلف داخل پناهگاه مجبور به برپایی چادر شدیم.بعد از صرف ناهار و استراحت در ساعت ۴ بعدازظهر جهت هم‌هوایی تیم ، تا ارتفاع ۴۷۰۰ صعود کردیم .

ساعت ۴ بامداد جمعه ۶ شهریور حرکت خود را به سمت قله آغاز کردیم. از ۱۷ نفر اعضای تیم ۱ نفر به طور داوطلبانه از صعود به قله انصراف داد و به پناهگاه بازگشت.
بعد از رسیدن تیم به ارتفاع ۵۰۰۰ تعداد پنج نفر از اعضای تیم به دلیل برودت بیش از حد هوا (۱۶ درجه زیر صفر) و سرعت باد (۴۰ کیلومتر در ساعت) داوطلبانه از ادامه مسیر انصراف دادند و بازگشتند و تعداد ۱۱ نفر از اعضا در ساعت ۱۰:۱۰ به قله رسیدند.

خوشبختانه هوای کاسه قله گرم و آفتابی بود و تیم ما پس از حدود یک ساعت استراحت و گرفتن چند عکس بر فراز قله به سمت پایین حرکت و در ساعت ۲:۳۰ دقیقه به پناهگاه سیمرغ رسید.
پس از صرف ناهار و استراحت به سمت پارکینگ پناهگاه سیمرغ حرکت و ساعت ۶ به پارکینگ رسیده و به سمت تهران حرکت کرده و ساعت ۱۰ شب رسیدیم و برنامه با موفقیت به پایان رسید.
با آرزوی صعودهای موفق و امن برای همه همنوردان .

اعضای شرکت کننده در برنامه :
خانمها: شارخی – اسداله نژاد – مقدم – یکتا – نصرالدیوانی
آقایان: غلامرضا خلیل‌آبادی(سرپرست) – حسین‌زاده – آوانلو – صابری – قبادی – وزیری (عکاس) – طوطی (پزشک) – جهانگیری – م.جهانبخش – مرندی – میرحسینی –
میهمان برنامه : آقای محمد امام جمعه

 

گزارش سایت از : غلامرضا خلیل آبادی

 

1

پارکینگ غربی 

 

2

 

3                                                غروب زیبای پناهگاه سیمرغ 

 

4

ساعت ۴ صبح – حرکت به سمت قله

 

5

 

6

 سایه قله دماوند

 

 

7

بستر یخ زده مسیر

 

8

 

9

(کاسه) قله دماوند

 

10
قله ۵۶۷۱ متری دماوند (دهانه غربی)

 

11فرود …

 

 

۱۰ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله دماوند- جبهه غربی(۵ و ۶ شهریور ۹۴)”

  1. ذبیح‌اله حمیدی می گوید:

    این صعود را به همنوردان گرامی تبریک گفته و از سرپرست برنامه جناب خلیل‌آبادی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

  2. علیرضا کاظمی می گوید:

    همنوردان درود.همواره سرافراز برفراز باشید.متاسفم که به دلیل کسالت این صعود خوب را ازدست دادم.

  3. اشکان جهانگیری می گوید:

    صعود بسیار خوبی بود.مخصوصا برای من که توانستم در سن ۱۶ سالگی برای اولین باربه این قله زیبا صعود کنم.باآرزوی سلامتی وموفقیت برای سایر همنوردان عزیزومسئولین محترم.

  4. حسين صادق زاده می گوید:

    صعود موفقیت آمیز دوستان و همنوردان عزیز رو به بام ایران ؛قله دماوند تبریک عرض میکنم،امیدوارم همیشه سلامت و برفراز باشید.

  5. رضا خلیل آبادی می گوید:

    تبریک عرض میکنم خدمت همه همنوردان و تبریک ویژه به دوستانی که برای اولین بار به قله دماوند سرافراز صعود کردند
    از سرپرست برنامه برای اجرای خوب این برنامه قدردانی میکنم
    همیشه سربلند و سرافراز باشید

  6. مهدی می گوید:

    با درود بسیار خدمت تمامی دوستان و همنوردان گرامی
    صعود بسیار زیبایی را بر فراز قله زیبای دماوند دوباره تجربه کردم و از اینکه در کنار دوستان لحظات زیبایی را سپری کردم بسیار خوشحال هستم.
    برنامه با سرپرستی عمو غلام به بهترین نحو اجرا شد و ایشان همانند همیشه با صبر و حوصله بسیار زیاد همنوردان را حمایت و هدایت کردند.
    با آرزوی سلامتی و شادی برای تمامی دوستان.

  7. طوطی می گوید:

    با عرض تبریک حضور همه همنوردان و تشکر فراوان از جناب آقای خلیل آبادی.صعود بسیار خوبی بود اگر چه شرایط جوی نامساعد و سایر عوامل باعث شد همه افراد توفیق صعود به قله را نداشته باشند.

  8. بهاران می گوید:

    درود بر همنوران عزیز
    صعود برفراز بام ایران زمین رو به همه تبریک ویژه میگم
    همواره تندرست و بر فراز باشید.
    جا داره از جناب آقای خلیل آبادی خیلی خیلی تشکر کنم که همواره تمام تلاششون رو برای صعود همه ی اعضا میکنن و باعث دلگرمی هستن و با دادن اعتماد به نفس و قوت قلب صعود رو لذت بخش می کنن.
    بااحترام
    بهاران

  9. محمد جهانبخش می گوید:

    ممنون از آقای خلیل آبادی سرپرست برنامه بابت تمام زحماتشون و راهنمایی هاشون
    همیشه سبز باشید.

  10. عباس جهانی می گوید:

    با سلام و خدا قوت
    وضعیت دسترسی به پارکینگ غربی چگونه است ؟ آیا با وسیله شخصی اجازه تردد میدهند؟ آیا برای عبور از محیط بانی نیاز به مجوز خاصی می باشد؟ اگر نیاز به مجوز هست مرجع صادر کننده مجوز کیست و چگونه میتوان مجوز دریافت کرد؟نرخ وسیله عمومی از پلور به سمت پارکینگ غربی چه مبلغی است . با تشکر . برفراز باشید
    …………..
    پاسخ :
    با سلام
    همنورد گرامی جهت کسب اطلاعات مورد نظر با شماره ۳۲۴۲۸۰۱-۰۱۲۲ قرارگاه کوهنوردی پلور(جاده هراز) و یا فدراسیون کوهنوردی تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید