گزارش برنامه صعود قله آزادکوه ـ ۱۳۹۳٫۰۳٫۳۰

ارسال شده توسط در 21 ژوئن 2014 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله آزادکوه با ارتفاع ۴۳۷۰ متر به عنوان سومین قله مرتفع البرز مرکزی (بعد از دماوند و خلنو) می‌باشد.

این قله در نزدیکی روستای کلاک واقع شده و مسیر نرمال صعود به این قله می‌باشد. روستای کلاک در استان مازندران و در نزدیکی یوش قرار دارد.

ساعت ۴:۰۰ صبح به همراه ۱۹ نفر، تهران را به مقصد کلاک ترک کردیم. بعد از گذشتن از کرج، در جاده چالوس به پل زنگوله رسیدیم و از آنجا تغییر مسیر داده و بعد از گذشتن از روستاهای کمربُن، نِسن و پیل‌نور، به میناک رسیده و از ۱۵ کیلومتری یوش در جاده فرعی به روستای کلاک رسیدیم.

اکثر تیم‌ها این قله را یک‌ونیم روزه یا دو روزه صعود می‌کنند و از آنجایی که ما تصمیم گرفته بودیم این قله را یک‌روزه صعود کنیم، بدون اتلاف وقت، ساعت ۸:۰۰ از کلاک صعودمان را آغاز کردیم.

هوا صاف و آفتابی بود و یک صعود خوب را می‌طلبید. از روستا که بیرون آمدیم، منطقه بسیار زیبا و سرسبز کلاک هر کسی را به وجد می‌آورد. برخلاف میل باطنی مجبور بودیم برای صعود قله آن منطقه را ترک کنیم.

بعد از یک‌ونیم ساعت به چشمه‌ای رسیدیم که محل تلاقی مسیر گرده آزادکوه و مسیر کوهنوردی بود. آنجا صبحانه را خورده و ساعت ۱۰:۰۰ از چشمه به سمت گردنه چورن حرکت کردیم. از چشمه تا گردنه با فراز و نشیب‌هایی در منطقه روبرو شدیم. با دو توقف کوتاه در ساعت ۱۱:۴۵ به گردنه چورن که به قله آزادکوه منتهی می‌شد رسیدیم.

در بین راه چادرهایی می‌دیدیم که نشان می‌داد تیم‌های زیادی در منطقه حضور دارند. اولین تیم را روی گردنه دیدیم و بعد از استراحتی کوتاه به سمت قله حرکت کردیم.

از آنجا تیم را به دو گروه تقسیم کرده و تیم پیشرو با سرعت بیشتری جلوتر حرکت می‌کرد. از گردنه تا قله مسیر شن‌اسکی با شیب زیاد بود. هوا بسیار خوب و ابری بزرگ در آسمان دیده می‌شد.

ساعت ۱۳:۰۰ تیم اول موفق به صعود قله شد و تیم دوم ساعت ۱۳:۳۰ توانست بر روی قله آزادکوه بایستد. با توجه به تایم خوبی که داشتیم، توقف زیادی روی قله کردیم. همه تیم‌هایی که در منطقه بودند به صورت یک‌ونیم روزه یا دوروزه به آزادکوه رسیده بودند. بعد از اینکه همه نفرات روی قله عکسشان را گرفتند، برای فرود آماده شدیم و با توجه به شن‌اسکی بودن مسیر، خیلی سریع به گردنه رسیدیم.

هوا ابری و همراه با بارش خفیف برف شد و به دلیل رعد و برق، سریع ارتفاعمان را کم کرده و در همانجایی که صبحانه خورده بودیم، ناهار را صرف کردیم و بعد از آن به سمت کلاک به راه افتادیم که ساعت ۱۸:۰۰، بعد از صعود قله و پیمایش ۱۶ کیلومتر، به روستای کلاک رسیدیم.

گزارش سایت از: رضا خلیل‌آبادی
    1393.3.31

نفرات شرکت کننده در برنامه (به ترتیب حروف الفبا):
خانم‌ها: اسدا…نژاد، جمالی، کمالی و مقدم
آقایان: جوانشیر، جهانبخش (نقشه و GPS)، حیدری، رضا خلیل‌آبادی (سرپرست)، رحمتی، صادق‌زاده (عکس)، غلامی، قائم‌مقامی، مسعود لقمانی (عضو جدید)، کاویانی، قمری، مطالبی، ملکی و منصوری
مهمان: آقای سعید میرزایی

نقشه مسیر صعود

قله آزادکوه ـ ۴۳۷۰ متر

۳ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله آزادکوه ـ ۱۳۹۳٫۰۳٫۳۰”

1. قاسم می گوید:

باسلام و درود
    خیلی خیلی برنامه عالی شد بیصبرانه منتظر این گزارش بودم خوشحالم که همه دوستان توانستند با توجه به سنگینی برنامه به لحاظ یک روزه بودنش قله را صعود کنند. به همه دوستانم تبریک عرض میکنم و از رضای عزیز به دلیل اینکه به دلیل شرایط روحی و روانی نتوانستم در این برنامه شرکت کنم پوزش میخواهم. درود بر اسپیلت و همه پیش کسوت های آن.
    زمانبندی و برنامه ریزی رو دست اسپیلت وجود ندارد.
    زنده باد همیشه شاد و پرتوان باشید.

2. محسن می گوید:

خدا قوت به همه اسپیلتی ها
    درووووووووووووووود بر شما

3. نوید ملکی می گوید:

با سلام
    برنامه بسار خوب و منسجمی بود بخصوص سرپرستی آقای رضا خلیل آبادی قابل تقدیر می باشد . خسته نباشید به تمام هم باشگاهی ها