هفته نامه‌دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال دوم-شماره ۸۴ -تاریخ ۹۳,۴,۱)

ارسال شده توسط در 22 ژوئن 2014 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال دوم                 شماره ۸۴            تاریخ ۹۳,۴,۱

انضباط برای فاتحان ضروری است.«تولستوی»


در این شماره می خوانید :
–    برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۳,۲۷
–     دیدار با صفتدر ظهوری
–    تبریک تولد به همنوردان باشگاه
–    معرفی اعضای جدید باشگاه
–    برنامه هفتگی باشگاه : قله آزادکوه صعود شد
–    جشن سی و پنج سالگی خانه کوه‌نوردان تهران
–    نشستی با مسئول کمیسیون جوانان و کمیسیون یخ‌نوردی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی
–    آغاز اجلاس کمیته‌ی تخصصی «Access & Expedition» فدراسیون جهانی در تهران
–    رکورد زنان در سولوی ال کپ


برگزاری نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۳,۲۷ :
در این نشست ضمن دیدار اعضا با یکدیگر دو گزارش برنامه ارائه شد . صعود قلل شهیدان و برج سینا در ارومیه همراه با فیلم و عکس توسط نصرت اله طریقی و صعود قله شیرکوه در یزد همراه با عکس توسط مرجان گودرزی.


دیدار با صفتدر ظهوری:

مطلع شدیم صفتدر ظهوری مدیر بخش آقایان و مربی ارزنده سنگ‌نوردی باشگاه اسپیلت روز سه شنبه ۲۷ خرداد از ناحیه زانو تحت عمل جراحی قرار گرفت . طبق هماهنگی مسئول باشگاه روز پنج‌شنبه به اتفاق تعدادی از اعضا جهت ملاقات در منزلشان گردآمدیم. بدین‌وسیله آرزوی سلامتی روزافزون را برای ایشان  از خداوند منان خواهانیم.


تبریک تولد به همنوردان باشگاه : 
امروز ۱ تیر مصادف با تولد آقای موسی مطالبی از اعضای باشگاه بود.ضمن عرض تبریک ، آرزوی موفقیت در تمام ارکان زندگی برایشان داریم .


معرفی اعضای جدید باشگاه : 
در هفته گذشته آقای ارسلان بیک محمدی به عضویت باشگاه اسپیلت درآمدند. ضمن خوش‌آمدگویی به ایشان ، آرزوی صعودهای موفق در کنار هم‌نوردانشان در این باشگاه داریم. 


برنامه هفتگی باشگاه – قله آزادکوه صعود شد:
صعود قله آزادکوه برنامه جمعه ۳۰ خرداد بود که به سرپرستی رضا خلیل آبادی و با حضور ۱۹ نفر از اعضا و میهمان اجرا شد.


جشن سی و پنج سالگی خانه کوه‌نوردان تهران :
ضمن تبریک مجدد جهت مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید .  


نشستی با مسئول کمیسیون جوانان و کمیسیون یخ‌نوردی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی:

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ عصر روز چهارشنبه ۲۸ خرداد؛ «اسرافیل آشورلی» مسئول کمیسیون جوانان و کمیسیون یخنوردی اتحادیه جهانی کوه‌نوردی با حضور در فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به گفتگو با مسئولین فدراسیون در زمینه همکاری متقابل پرداخت.

در این دیدار که «زارعی» رئیس فدراسیون، «داورپور» رئیس کارگروه صعودهای ورزشی و «فهیمی» رئیس کارگروه روابط بین الملل فدراسیون حضور داشتند، ایشان به تبادل نظر در مورد همکاری‌های مورد علاقه طرفین پرداختند.اجرای کمپ جوانان، برگزاری رقابت‌های یخ‌نوردی و درای تولینگ، برگزاری دوره های داوری و طراحی مسیر در ایران و کمپ مشترک آموزشی کشورهای منطقه در ایران از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.


آغاز اجلاس کمیته‌ی تخصصی «Access & Expedition» فدراسیون جهانی در تهران :

به نقل از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ اجلاس سالیانه کمیته‌ی تخصصی «Access & Expedition » فدراسیون جهانی کوه‌نوردی « UIAA » به میزبانی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران از صبح روز شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۳ در تهران آغاز شد.این اجلاس دو روزه در «تهران» با حضور « Juan Martin » اسپانیایی رئیس کمیته «Access & Expedition» و سایر اعضای کمیسیون دسترسی کوهستان و مسئولین فدراسیون کشورمان همراه است.سایر نمایندگان کشورهای عضو عبارتند از؛ اسپانیا، سوئد، لهستان و هندوستان.


صعودهای تابستان قره قروم پاکستان :

وبلاگ کلوپ کوه‌نوردان سولدوز ؛ با افزایش دما در قره قروم پاکستان صعودهای پیش رو نیز در قلل این منطقه وارد مرحله جدیدی شده اند. کوه‌نوردانی از سراسر دنیا سفر خود برای صعود قلل عظیم و بارز در اطراف کونکوردیا (Concordia) را آغاز کرده‌اند. چندین گروه ترکینک طولانی خود را از آسکوله به سمت بیس کمپ های مربوطه شروع کرده و بقیه اکسپدیشن ها نیز در حال تکمیل مراحل لجستیکی و اداری اکسپدیشن خود در اسکاردو و اسلام آباد هستند و برخی نیز به زودی راهی پاکستان خواهند شد. 
تیم ماشربروم در برودپیک
شاید این اولین باری باشد که یک قله هشت هزار متری برای همهوایی جهت صعود یک قله هفت هزار متری انتخاب شده است. تیم سه نفره دیوید لاما، پیتر اوردنر و هانسیورگ آور در اوایل ژوئن به پای برودپیک رسیده اند و مراحل همهوایی خود را در این قله هشت هزارمتری برای صعود جبهه صعود نشده شمال شرقی ماشربروم۷۸۲۱ متر آغاز کرده اند. 
با این حال باید متذکر شد که این تیم تا به حال ۳بار برای همهوایی اقدام کرده‌اند و تا کمپ ۳ پیش رفته اند. این تیم قصد دارد بعد از یک تلاش دیگر به سوی ماشربروم حرکت کنند. هنوز معلوم نیست که آیا این تیم قصد صعود قله برودپیک را دارند یا نه. 

ترکینگ به سوی بیس کمپ قلل برودپیک و K2
تیم یونانی K2 متشکل از الکساندروس آراویدیس (Alexandros Aravidis) و پاناگیوتیس آتاناسیادیس (Panagiotis Athanasiadis) بعد از پرواز به اسکاردو با وسایل نقلیه راهی آسکوله شده و از آنجا ترکینگ خود را به سوی بیس کمپ K2 آغاز کرده اند که انتظار می رود طی یکی دو روز آینده به بیس کمپ این قله برسند.
زوج مکزیکی (مائوریسیو و بادیا) نیز بعد از یک روز راهپیمایی به منطقه بیتوته ژولا (Jhola) رسیده اند. این دومین اکسپدیشن آنها در برودپیک است. 

تغییر در قوانین ترکینگ به بیس کمپ ها
جوزپه پومپیلی (Giuseppe Pompili)، کوه‌نورد ایتالیایی، که به همراه تامارا لونگر (Tamara Lunger) و نیکولاس گروبر (Nikolaus Gruber) راهی K2 خواهد شد از تغییرات پیش آمده درباره قوانین ترکینگ ناراضی به نظر می رسد. طبق قوانینی که دو هفته پیش تغییر یافته اند، تمامی کوه‌نوردان یک اکسپدیشن مجبورند ترکینگ بیس کمپ را با هم و به همراه افسر مربوطه شروع کنند. در واقع تمامی کوه‌نوردانی که دارای یک مجوز صعود مشترک هستند حتی اگر متعلق به آژانس های متفاوتی نیز باشند باید همگی با هم ترکینگ خود را به سوی بیس کمپ شروع کنند.
تیم ایتالیایی دارای مجوز مشترک با تیم بلغارستانی (پتروف و دانکوف) و کیلیو ویدلیچ (Cleo Weidlich) آمریکایی و پمبا شرپای نپالی ست. با توجه به اینکه افراد نام برده در بالا هنوز به پاکستان نرسیده اند، تیم ایتالیایی باید تا رسیدن آنها منتظ بماند! وگرنه اعضای این تیم قصد داشتند امروز راهی آسکوله شده و هفته آینده ترکینگ بیس کمپ را شروع کنند.
 تیم های لهستانی K2 و قله میانی برودپیک نیز در ۱۶ ژوئن وارد آسکوله شده اند. الکس گاوان (Alex Gavan) از رومانی و گاوین ویکرز (Gavin Vickers) از استرالیا که قصد تلاش بر روی برودپیک را دارند در حال حاضر در اسکاردو به سر می برند. ادریان هایس (Adrian Hayes)، ماجراجوی بریتانیایی نیز وارد اسلام آباد شده است. 

کوه نوردانی که به زودی به پاکستان می رسند
کوه‌نوردان زیادی هنوز به پاکستان نرسیده‌اند که می توان به تیم هایی از تایوان و ژاپن اشاره کرد که در روزهای آتی سفر خود را آغاز خواهند کرد. آلن آرنت (Alan Arnette ) از بلاگرها و کوه نوردان معروف آمریکایی که قصد صعود K2 را دارد، هفته آینده راهی پاکستان خواهد شد. تیم دوگانه برودپیک/K2 کریس بروک (Chris Burke) و لاکپا شرپا الان باید در پاکستان باشند. تونچ فیندیک از ترکیه نیز به زودی وارد پاکستان خواهد شد. او بر روی قلل گاشربروم یک و دو تلاش خواهد کرد. امسال انتظار می رود تیم های بیشتری وارد پاکستان شود. 


رکورد زنان در سولوی ال کپ:

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه؛جس مریس در هفتمین تلاش خود روی مسیر دماغه  ال کپ ۵٫۹ C2  ، حدود ۴ روز رکورد قبلی را با صرف زمان ۲۷ ساعت ارتقاء داد ، رکورد قبلی سولوی این مسیر به ژاکلین فلورین به مدت ۵ روز در سال ۲۰۰۲ تعلق داشت .مریس ۳۲ ساله قبل از اجرای برنامه به مدت یک سال در ذهن خود صعود سولوی این مسیر را مرور می کرده و ۸ بعد از ظهر هفتم جولای آن را اجرا می کند. او در ایمیلی به Rock & Ice نوشته :
" تصمیم داشتم که صعود انفرادی بدون توقف و خوب داشته باشم و می دانستم اگر موفق شوم ، رکورد قبلی را ارتقاء خواهم داد . به هر تقدیر می خواستم که آن را انجام دهم. این برنامه جذاب بود زیرا هیچ زنی قبلا به این سبک آنرا صعود نکرده ، بخصوص حمل بار به تنهایی (مایان اسمیت گوبات در حمایت هم‌طناب خود زمان ۵ ساعت و ۳۹ دقیقه رکورد صعود سرعتی این مسیر را در اختیار دارد)  .
مریس در خلال اجرای برنامه دو سقوط داشته اما به گفته وی از آنها جان سالم بدر برده است، دومین سقوط در ابتدای Boot Flake بوده ، زمانی که یک میانی سر را ه او قرار می گیرد و خرد شدن آن موجب شکستن گیره پا و پرت شدن ۷ متر زیر یک رول بولت می شود. 
"صبح زود بود و تعدادی روی مسیر خوابیده بودند و فریاد من قطعا آنها را بیدار کرده "
مریس در طول شب صعود می کرد و هنگام سحر به طول ۱۶ مسیر King Swing می رسد ، برنامه ریزی کرده بود که حتی المقدور در سایه صعود  کند و فقط ۲ ساعت در معرض نور آفتاب بعد از Great Roof بود سپس به بخش فوقانی سایه دار در انتهای بعدازظهر می رسد.سوای دو سقوطی که داشت و البته از آنها جان سالم به در برد ، در ابتدای مسیر احساس خستگی می کرده اما بعد از King Swing با تشویق دوستان و خانواده احساس بهتری پیدا می کند.
" از حمایت های شگفت انگیزی از طریق پیامک های متنی از طرف آشنایان برخوردار بودم ، کسانی که به من انگیزه و انرژی می دادند. اینها همگی کمک بزرگی به موفقیت من در روز رکورد شکنی کردند." حدود ساعت ۱۱ بعدازظهر هشتم جولای او دوست خود آوریل را روی قله در آغوش کشید که با غذا و نوشیدنی در انتظار ثبت رکورد او بود.
مریس مطمئن نیست که دوباره چنین تلاشی روی مسیر دماغه داشته باشد اما مطمئن است که اگر دوباره تلاش کند ، آن را سریع تر صعود خواهد کرد. " اگر دوباره آنرا صعود کنم با دیدن دوباره بخش هایی از مسیر که حالا اطلاعات خوبی از آنها دارم ، می دانم که چگونه به صورت سولو بخش میانی را بهتر صعود کنم و در زمان صرفه جویی کنم.
مریس یکی از ساکنان کلرادو اسپرینگر ایالت کلرادو است که تابستان ها به عنوان راهنمای کوهستان فعالیت دارد. او از دیواره نوردی سرعتی ، صعودهای اسپرت و صعودهای چند مرحله ای لذت می برد.


گردآورنده و تنظیم: ساقی محمودی

 

دیدگاه خود را بیان کنید