گزارش برنامه صعود زمستانی قله جانستون ـ ۱۳۹۳٫۱۰٫۱۲

ارسال شده توسط در 3 ژانویه 2015 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

تاکنون چهار گزارش از صعود این قله در تاریخ‌های «1389.2.31 ـ ۱۳۹۰٫۱۱٫۲۸ ـ ۱۳۹۱٫۶٫۳۱ و ۱۳۹۲٫۵٫۴» بر روی سایت اسپیلت منتشر شده است که شما می‌توانید گزارش آنها را بر روی سایت ملاحظه نمایید.

لذا در این گزارش از اطلاعات کوه‌شناسی قله پرهیز کرده، به شرح کوتاهی از صعود روز جمعه ۱۳۹۳٫۱۰٫۱۲ می‌پردازم:
قبل از ساعت ۷:۰۰ صبح از ارتفاع حدود ۲۵۵۰ متری، جایی که جاده ۳ کیلومتری روستای آبنیک به تنگه آبنیک می‌رسد صعود را شروع کردیم. تعدادمان ۲۴ نفر (۸ خانم و ۱۶ آقا) بود.

بعد از دو ساعت به محل غار دست‌کن (بیوک) در ارتفاع ۳۰۰۰ متری رسیدیم.

به دلیل حجم کم برف، مسیر تابستانی را برای صعود انتخاب کردیم.

بعد از صرف صبحانه به طرف قله اصلی (غربی) جانستون ادامه مسیر دادیم. هوا نیمه‌ابری و کمی سرد بود.
از اینجا به بعد برف بیشتری را پیش رو داشتیم.

در ساعت ۱۱:۰۰ مسیر دره به پایان رسید و به اول یال‌های پرشیب قله رسیدیم. اعضای تیم به ترتیب کار برفکوبی را انجام دادند.

قبل از رسیدن به گردنه و خط‌الرأس اصلی با حجم سنگینی از برف روبرو شدیم که با توجه به شیب زیاد مسیر باید با احتیاط و توجه کافی از آنجا عبور می‌کردیم. با رسیدن به زیر قله باد و سرما نیز شروع شد و برعکس پیش‌بینی هواشناسی (که بعضاً با آن روبرو می‌شویم) با هوایی مه‌آلود و بارش خفیف برف برخورد کردیم.

حوالی ساعت ۱۳:۰۰ نوزده نفر از اعضای تیم (در دو گروه) به قله ۳۹۶۰ متری (اندازه‌گیری با GPS) غربی جانستون که ده متر بلندتر از قله شرقی است صعود کردیم.

۴ نفر از اعضای باقی‌مانده تیم به علت سرعت کمتر و نبود وقت کافی به سرپرستی غلامرضا خلیل‌آبادی تا ارتفاع ۳۸۰۰ متری صعود کرده، هنگام بازگشت تیم به اتفاق هم به محل «غار بیوک» بازگشتیم.

بعد از رسیدن به آنجا و صرف ناهار و استراحت، راه آمده صبح را به طرف آبنیک برگشتیم.

در ساعت ۱۷:۰۰ با رسیدن به پای مینی‌بوس باشگاه این صعود به پایان رسید.
(اندازه‌گیری مسافت طی شده در کوهستان با GPS ـ ۱۰ کیلومتر رفت و برگشت محاسبه شد.)

اسامی نفرات شرکت کننده زیر آخرین عکس نوشته شده است.

گزارش سایت از: ذ. حمیدی
 1393.10.13

DSC01532قبل از تنگه آبنیک

DSC01563قبل از آبشار و گردنه آبنیک

DSC01579قله پیرزن کلون در پشت سر دیده می شد

Untitledقله اصلی و مسیر صعود

DSC01614برف ناچیز منطقه

DSC01620قبل از رسیدن به غار

DSC01642غار مشهور به «بیوک»

DSC01659ادامه صعود ….

DSC01683ادامه مسیر در داخل دره

DSC01693برفکوبی به نوبت

DSC01699مخروط سنگی قله دیده می شود

DSC01702برفکوبی سنگین قبل از گردنه

DSC01712قله ۳۹۶۰ متری جانستون (گروه اول)

DSC01719بازگشت از قله در مه و کولاک خفیف

DSC01726در مسیر بازگشت

DSC01735اسامی اعضای تیم از راست به چپ: (۲۴ نفر)

دهخدایی ـ حمیدی (سرپرست) ـ سلطانی ـ داداشی ـ کاظمی ـ منصوری

جباری ـ چهارلنگی ـ بهرامی ـ بهناز آزادی (عضو جدید) ـ خلیل آبادی ـ ربانی

هنرجو ـ پیشکوهی ـ بیک محمدی ـ مقدم ـ منفردزاده ـ بلوچی (پزشک) قربانی نژاد

داود روایی (مهمان) ـ مهدی صابری (عضو جدید) ـ اوانلو

عکاس برنامه: کاویانی

نفر خارج از عکس: سعید صابری

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود زمستانی قله جانستون ـ ۱۳۹۳٫۱۰٫۱۲”

1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

سلام و درود به تمامی همنوردان. صعود بسیار زیبایی بود.این جمله زیبا که زمستان بهار کوهنوردان است در این صعود معنا پیدا کرد.در اینجا جا دارد از خانمها بهرامی و ازادی و جباری که برای اولین بار در چنین موقعیت صعود قرار گرفته بودند و خیلی عالی تا ارتفاع ۳۸۰۰ صعود کردن تشکر کنم.

2. مریم بهرامی می گوید:

جناب آقای خلیل آبادی عزیز
    صعود من فقط با صبوری و راهنمایی های مشفقانه شما میسر شد.از جنابعالی، جناب آقای حمیدی و همه اعضای گروه که دوستانه به من کمک کردند تا تجربه جدیدی کسب کنم صمیمانه سپاسگزارم.

3. حسین قربان نژاد می گوید:

درود بر اسپیلت وهمنوردان عزیز و عرض تشکر خدمت استاد عزیز جناب حمیدی برای برنامه خوب جانستون و بزرگواری عمو غلام عزیز که بخاطر عقب داری تیم موفق به صعود نشدند

4. بهناز ازادى می گوید:

با سلام تشکر زیاد از جناب اقاى حمیدى و تمام اعضاى باشکاه و تشکر ویزه از جناب اقاى خلیل ابادى که با صبر و تحمل زیاد و اموزش نکات بسیار خوب و مفیدى که در طى مسیر داشتیم کمک کردند که تا به نزدیکى قله برسیم و امیدوارم با تمرینهاى بیشتر بتونم عضو خوبی در باشکاه باقى بمونم