گزارش صعود قله جانستون و پاکسازی مسیر صعود ـ ۱۳۹۱٫۶٫۳۱

ارسال شده توسط در 22 سپتامبر 2012 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه‌شناسی: جانستون در البرز مرکزی و در شمال روستای آبنیک واقع شده است. قله خرسنگ در شرق آن و گردنه ورزا و قلل مرتفع برج، خلنو کوچک و بزرگ در غرب آن قرار دارند.

جاذبه‌های صعود جانستون:
۱- ابتدای مسیر صعود از دره زیبا و سرسبز آبنیک می‌گذرد.
۲- دشت زیبا و سرسبز جانستون
۳- چشمه‌های پرآبی که در سمت شرق مسیر اصلی از دل دامنه‌های خرسنگ بیرون می‌آیند، مناظر فوق‌العاده زیبایی را به وجود آورده‌اند.
۴- دیواره عظیم جانستون
۵- درگیری با صخره‌های بزرگ به‌خصوص در ارتفاع بالاتر از ۳۳۰۰ متر که به صعود این قله ۳۹۷۵ متری ارزش بیشتری می‌دهد.
۶- صعود زمستانی قله به علت وجود دیواره‌های بلند در دو طرف تنگه آبنیک و دره‌های بهمن‌گیر و حجم بسیار زیاد برف در مسیر بسیار مشکل می‌باشد.

روز جمعه تیم ۱۸ نفره باشگاه کوهنوردی اسپیلت در ساعت ۶:۵۰ حرکت خود را از روستای آبنیک شروع کرد.

هوا آفتابی و بسیار مطبوع بود و تیم پس از ۱ ساعت پیاده‌روی در تنگه آبنیک، به گردنه کوتاهی رسید که با عبور از آن دشت زیبای جانستون را پیش‌رو داشتیم.

پس از مدت کوتاهی پیاده‌روی در دشت جانستون، در ساعت ۸:۰۰ صبحانه صرف شد. پس از صبحانه حرکت را در جهت شمال‌غربی ادامه دادیم. در این قسمت مسیر دارای شیب تندی بود که طی کردن آن ما را در حدود ساعت ۱۲:۰۰ به یالی که در جنوب‌غربی قله قرار داشت، رسانید.

پس از طی کردن این یال و عبور از صخره‌های بزرگ تمامی افراد تیم باشگاه کوهنوردی اسپیلت در ساعت ۱۴:۰۰ روی قله ۳۹۷۵ متری جانستون بودند.

پس از عکاسی به طرف پایین حرکت کردیم و در محلی زیر قله به ارتفاع ۳۸۵۰ متر ناهار خوردیم و در ساعت ۱۵:۳۰ مسیر یال جنوب‌غربی را در پیش گرفتیم.

در محلی از یال و در حدود ساعت ۱۶:۳۰ تیم به دو دسته تقسیم شد. یک گروه ۴ نفره مسیر یال را به سمت پایین به آرامی در پیش گرفتند و گروهی ۱۴ نفره با طی کردن مسیر پر شیب، مستقیماً به سمت پایین حرکت کردیم و به پاس‌داشت روز جهانی پاکسازی کوهستان، طبق هماهنگی قبلی با هیئت کوهنوردی استان تهران، اقدام به جمع‌آوری زباله‌های بجا مانده در مسیر قله تا دشت جانستون را نمودیم.

گروه ۱۴ نفره ساعت ۱۹:۱۵ در آبنیک بودند و گروه ۴ نفره هم در حدود ساعت ۲۰:۰۰ به آنجا رسیدند.

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا:
خانم‌ها: بیگدلی، جدی، داداشی، شاهرخی، گودرزی و نظری
آقایان: اسدی، احمدی، تیموری، غ.ر. خلیل‌آبادی، دهخدایی، رحمتی، رهبری (سرپرست)، ابراهیم عباسی‌سیستانی (مهمان)، قلندر، محمودی (عکاس)، معدن‌پور و میرفخرایی (گزارش‌برنامه‌نویس)

 گزارش سایت از: دکتر پژمان میرفخرایی
 1391.7.1

۶ دیدگاه to “گزارش صعود قله جانستون و پاکسازی مسیر صعود ـ ۱۳۹۱٫۶٫۳۱”

  1. رضا می گوید:

    متشکرم

  2. گل کوه می گوید:

    سالروز تولد سرکار خانم پروانه کاظمی بانوی افتخار آفرین جامعه کوهنوردی کشور و عضو محترم آن باشگاه را صمیمانه تبریک می گوئیم

  3. ابراهیم عباسی می گوید:

    چه تیم خوبی و عالی از اینکه با محبت مرا تحمل کرددید از همگی دوستان سپاسگذارم

  4. حامد می گوید:

    سلام و خسته نباشید
    کوه نورد از قدیم از آلوده کردن کوهستان دوری کرده ولی باعث تأسفه که مردم این مناظر طبیعی رو آلوده میکنن و این فقط کوهنودان همیشه در اوج هستند که پاکسازی مناطق آلوده شده توسط سایرین رو عهده دار میشن.خسته نباشید.
    دم همه ی دوستداران و حافظان کوه و کوهستان گرم.

    در ضمن مثل اینکه تولد شیرزن ایران زمین پروانه خانوم عزیز بوده منم از طرف خودم به ایشون تبریک و شاد باش میگم. یاشاسین.

  5. شاه محمدی می گوید:

    درووووود و سپاس بر همنوردان عزیزم . آرزوی موفقیت و سلامتی براتون دارم . موفق باشید

  6. شاه محمدی می گوید:

    تولد بانوی کوهستان ایران ( خانم پروانه کاظمی ) را صمیمانه تبریک عرض می نمایم . آرزوی سلامتی و موفقیت این بزرگوار را از در گاه خداوند منان خواهانم . به امید دیدار این بانوی کوهنورد جسور و باشهامت ایران و مدیر عامل محبوب باشگاه اسپیلت ( آقای حمیدی )در استان گلستان

دیدگاه خود را بیان کنید