گزارش برنامه اول نوروزی سال ۹۲ – قله بینالود

ارسال شده توسط در 30 مارس 2013 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله را بام استان رضوی می نامند .

قله اصلی آن در میان چند قله کوتاه‌تر قرار گرفته است . بهترین مسیر صعود آن از شهر نیشابور و از روستای عیش آباد که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد ، آغاز می شود.

تیم ۱۳ نفره باشگاه اسپیلت روز دوم فروردین ، تهران را به قصد صعود این قله ترک کرد.
روز سوم فروردین در ساعت ۱۳ بعد از ۴ ساعت کوهپیمائی از مسیر روستای عیش آباد در ارتفاع ۱۴۴۰ به پناهگاه ۲۴۰۰ متری (دوشهید) بینالود صعود کردیم .
مسیر صعود بعد از یک ساعت راهپیمائی در کف دره اصلی که تابلوئی نیز از طرف هیئت کوه‌نوردی نیشابور در آنجا نصب شده است ، شروع شد. سپس به اول شیب هائی رسید که به مسیر «کتل نردبان » مشهور است . بعد از عبور از این شیب‌ها مسیر دوباره هموار شده در انتها به شیب‌هائی دیگر می رسید که پناهگاه در بالای آنها قرار داشت . رنگ زرد و نارنجی پناهگاه از فاصله دور و از بالای (کتل نردبان) به خوبی دیده می شد.

بعد از استراحتی نیم ساعته در پناهگاه به طرف قله حرکت کردیم .

باید توجه کرد قله اصلی در سمت راست (شرق) قرار دارد و بالطبع باید در ابتدا ، مسیر را تراورس کرد تا به اول یال اصلی صعود رسید . ساعت ۱۷ یازده نفر در قالب دو تیم به قله رسیدیم . هوا صاف و بدون باد بود . میزان برف در مسیر صعود حجم چندانی نداشت ولی در موقع بازگشت که از دره غربی انجام شد ، حجم بیشتری از برف به چشم می خورد . ارتفاع دقیق قله ۳۲۴۴ متر با GPS اندازه گیری شد .
از روی قله توانستیم قله شیرباد که از قلل منطقه مشهد «شاندیز» می باشد را در شرق‌مان تشخیص دهیم.

بدلیل نزدیک شدن به غروب آفتاب و احتمال تاریکی ، با سرعت به طرف پناهگاه حرکت کردیم و خوشبختانه تمامی نفرات قبل از فرا رسیدن تاریکی به آنجا رسیدیم.

شب بسیار دلچسبی را در آنجا به صبح رسانده و فردای آن روز به عیش آباد بازگشته و به وسیله وانت نیسان به شهر نیشابور بازگشتیم و بدین ترتیب اولین برنامه سال ۱۳۹۲باشگاه اسپیلت با سلامتی و موفقیت کامل اجرا شد که امیدواریم همچنان در سال جاری شاهد اجرای برنامه‌های موفق و ایمن این باشگاه باشیم.
دو روز باقی مانده برنامه را به گشت زنی و دیدار از مناطق و جاذبه‌های تاریخی شهر نیشابور – آزادوار و خلیل آباد سپری کردیم .

«با تشکر فراوان از خانواده بزرگ و صمیمی خلیل آبادی به ویژه همنورد گرامی جناب آقای غلامرضا خلیل آبادی که با میهمان نوازی و برنامه ریزی صحیح ، موجب آن شدند این برنامه به نحو احسن اجرا و خاطره آن تا سالها در اذهان ما باقی بماند».

نفرات شرکت کننده دربرنامه به ترتیب حروف الفبا :
خانم‌ها : جلیلیان ، داداشی ، رضائی ، زمانی ، محمودی
آقایان : اسدی (عکاس) ، بلوچی ، جعفری ، غ.ر. خلیل آبادی ، حمیدی (سرپرست) ، سلیمی ، فتحیان ، کریمی (عکاس)

گزارش سایت : ذبیح اله حمیدی

یک دیدگاه to “گزارش برنامه اول نوروزی سال ۹۲ – قله بینالود”

1. محسن می گوید:

سلام و خسته نباشید به همه همنوردای عزیز…برنامه بسیار عالی بود..