هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال چهارم -شماره۱۵۶-تاریخ ۹۴،۸،۱۷)

ارسال شده توسط در 8 نوامبر 2015 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال چهارم           شماره۱۵۶            تاریخ ۹۴،۸،۱۷

 ما ندرتاً درباره آنچه که داریم فکر می کنیم ، درحالی‌که پیوسته در اندیشه چیزهایی هستیم که نداریم . «شوپنهاور»

nature-cloude-mountain-snow-wallpaper-37690

تیتـر خبــرها:
*نشست هفتگی باشگاه ۹۴،۸،۱۲
*عضو جدید
*صعود قلل کندُر،چشمه شاهی،بارو،پهنه حصار
*ورود سنگ‌نوردی به نخستین دوره بازی‌های جهانی ساحلی‎
*فراخوان دو دوره آموزشی «مبانی جستجوی کوهستان» و «نجات فنی»
*کارگروه «حفظ محیط کوهستان» فدراسیون ایران؛ نامزد دریافت جایزه جهانی
*جزوه آموزشی مبانی حفظ محیط کوهستان
*برگزاری اولین گردهمایی مسئولین کارگروه پیش‌کسوتان هیأت‌های استانی
*چهارمین دوره مسابقات «درای تولینگ» قهرمانی کشور برگزار شد
*جدول رده های سنی مسابقات صعودهای ورزشی
*مراسم تقدیر از تیم صعود کننده به «اوشبا» و تیم ملی امید 
*برگ هایی از تاریخ کوه‌نوردی ایران/زمستان ۷۴
*تندیس «اوراز» در «بانه» نصب شد
*کشف یکی از فنی‌ترین غارهای استان «همدان»
*دو ۹B جدید
*آخرین دستاورد آدام اوندرای مؤنث
*صعود زمستانی نانگاپاربات
*کوه‌نوردی و یخ‌نوردی در «جنوبگان»

 

نشست هفتگی باشگاه ۹۴،۸،۱۲:
بیست و هشتمین نشست هفتگی باشگاه با حضور اعضا برگزار شد.
ابتدا گزارش صعود قله آهنگرک همراه با عکس توسط محمدحسین اله یاری ارائه گردید و در ادامه کلاس آشنایی با پوشاک یک روزه صعود زمستانی توسط رضا خلیل آبادی برگزار شد.

 

عضو جدید :

هفته گذشته آقای محسن فضلی عضو باشگاه شدند. ضمن خوش‌آمدگویی ، آرزوی صعودهای موفق در کنار هم‌باشگاهیانش را داریم .

 

ورود سنگ‌نوردی به نخستین دوره بازی‌های جهانی ساحلی‎:

1545-main-359778741

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛
«سن دیه گو» در جریان نشست سالانه کمیته های ملی المپیک (ANOC) به عنوان میزبان بازی های جهانی ساحلی ۲۰۱۷ برگزیده شد. این میزبانی در رقابت با شهرهای دبی، ساراسوتا و فلوریدا، سوچی و یک شهر چینی به سن دیه گو رسید. ۲۰ تا ۲۲ رشته ورزشی در بازی های جهانی ساحلی شرکت می کنند. ورزش هایی مثل اسکیت بورد،‌ موج سواری و سنگ‌نوردی به طور قطع در لیست بازی ها قرار دارند.
بسکتبال سه نفره،‌ دوچرخه سواری bmx، جت اسکی،‌ شنای ماراتن،‌ پدل،‌ سه گانه،‌ واترپلو،‌ اسکی روی آب،‌ دو و میدانی،‌هندبال، تنیس، والیبال و کشتی ساحلی هم از رشته هایی هستند که احتمال حضور آنها در بازی ها زیاد است.

رقابت های ۱۰ روزه ساحلی از روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز می شود.

 

فراخوان دو دوره آموزشی «مبانی جستجوی کوهستان» و «نجات فنی»:
فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد :
به آگاهی می‌رساند؛ کارگروه جستجو و نجات این فدراسیون در نظر دارد دو دوره آموزشی “مبانی جستجوی کوهستان” و ” نجات فنی” را به شرح زیر در دو استان تهران و فارس به‌طور همزمان برگزار نماید: …

¯ دوره مبانی جستجوی کوهستان: از ۲۸ تا ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۴
¯ دوره نجات فنی: از ۵ تا ۶ آذر ماه ۱۳۹۴
علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۲۳ آبان به آدرس پست الکترونیک کارگروه به نشانی (msfi.rescue@gmail.com) ارسال نمایند.
¯ شرایط ثبت‌نام:
ـ پیش نیاز شرکت در کلاس مبانی جستجو مدرک کارآموزی کوه‌پیمایی می‌باشد.
ـ پیش نیاز شرکت در کلاس نجات فنی مدرک پیشرفته سنگ‌نوردی می‌باشد.
ـ با توجه به محدودیت نفرات، اولویت شرکت در دوره‌های فوق زمان ثبت‌نام می‌باشد.
¯ مدارک اولیه ثبت‌نام:
ـ معرفی‌نامه از هیأت استان
ـ فیش بانکی (فیش بانکی به مبلغ ششصد هزار ریال برای دوره مبانی جستجو و مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال برای دوره نجات فنی به حساب سیبا شماره ۰۱۰۶۰۰۸۱۱۴۰۰۲ بانک ملی، شعبه پیام انقلاب اسلامی، به نام فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی)
¯توجه: مدارک اولیه ثبت‌نام می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۲۳ آبان به آدرس پست الکترونیک کارگروه به نشانی (msfi.rescue@gmail.com) ارسال گردد.
ـ علاقه‌مندان هنگام ثبت‌نام می‌بایست نام استان مورد نظر را جهت حضور در دوره آموزشی به صورت کتبی به کارگروه اعلام نمایند.
متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با آقای امیر طالبی، مسئول آموزش بخش جستجو و نجات فدراسیون به شماره ۰۹۱۲۱۸۶۸۲۲۷ تماس حاصل نمایند.
مقتضی است تمامی هیأت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی مراتب فوق، اقدامات لازم انجام دهند.

 

کارگروه «حفظ محیط کوهستان» فدراسیون ایران؛ نامزد دریافت جایزه جهانی:

1554-main-253881304

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ نامزدهای دریافت جایزه جهانی حفظ محیط کوهستان Mountain Protection Award از سوی فدراسیون بین المللی کوه‌نوردی UIAA اعلام شد و کارگروه «حفظ محیط کوهستان فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران» نیز بخاطر ارائه طرح (دوره آموزشی حفظ محیط کوهستان) به عنوان نامزد دریافت این جایزه اعلام گردید …
گفتنی است ۲۶ طرح اعلام شده از کشورهای سوئیس، آمریکا، ایتالیا، ایرلند، نپال، هندوستان، چین، فرانسه و ایسلند نیز به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرده اند. جزئیات بیشتر در سایت UIAA به آدرس ذیل قابل مشاهده است.
http://mountainprotection.theuiaa.org/

 

جزوه آموزشی مبانی حفظ محیط کوهستان:
کارگروه حفظ محیط کوهستان فدراسیون «جزوه آموزشی محیط زیست کوهستان» ویرایش دوم را جهت بهره برداری در دوره های آموزشی منتشر کرد. این جزوه را از طریق فایل پیوست این آدرس دریافت و ملاحظه نمائید.

 

برگزاری اولین گردهمایی مسئولین کارگروه پیش‌کسوتان هیأت‌های استانی:

1563-main-1587428731

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛کارگروه پیش‌کسوتان فدراسیون اولین گردهمایی مسئولین کارگروه پیش‌کسوتان هیأتهای استانی را ۱۴ آبان ماه در مجتمع کوهستانی پلور آغاز کرد. در این گردهمایی و هم‌اندیشی که با حضور «رضا زارعی» رئیس فدراسیون، «نصرت ا.. نوری» رئیس کارگروه پیش‌کسوتان فدراسیون و تعدادی دیگر از مسئولین و عوامل کارگروه های فدراسیون نیز همراه بود؛ مباحث مختلفی پیرامون فعالیت های این کارگروه و رویکردها و برنامه های آتی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

 

چهارمین دوره مسابقات «درای تولینگ» قهرمانی کشور برگزار شد:
چهارمین دوره مسابقات «درای تولینگ» قهرمانی کشور ۱۴ و ۱۵ آبان ۹۴ در مجتمع کوهستانی پلور برگزار شد و در دوبخش مردان و زنان نفرات برتر به این شرح مشخص شدند:
در بخش مردان:

1568-main-1141253746

مقام اول: مسعود زینالی از تهران،
مقام دوم:محمد رضا صفدریان از اصفهان
مقام سوم: مجتبی ثقفی از کرمان.

در بخش زنان:

1567-125053038

مقام اول :زهره عبداله خانی از البرز،
مقام دوم: زینب کبری موسوی از کرمان
مقام سوم: آلاله قاسمی از تهران

 

جدول رده های سنی مسابقات صعودهای ورزشی:
کارگروه مسابقات و لیگ جدول رده های سنی مسابقات صعودهای ورزشی را به شرح جدول پیوست منتشر کرد:

1572-1593581789

 

 

مراسم تقدیر از تیم صعود کننده به «اوشبا» و تیم ملی امید :

1569-main-1116963841

روز شنبه ۱۶ آبان ۹۴ ارائه ۲ گزارش برنامه از فعالیت‌های کوه‌نوردی شامل «تیم ملی امید در کمپ هیمالیای هندوستان» و «صعود دیواره جنوبی قله اوشبا»؛ در آمفی تئاتر شهید قندی برگزار شد و از عوامل و اعضای این تیم‌ها با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.
در بخشی از این مراسم باشکوه؛ «رضا زارعی» رئیس فدراسیون نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن بیان رویکردها و برنامه‌های فدراسیون در عرصه آموزش درحوزه‌ی هیمالیانوردی بر شناسایی و پرورش استعدادها در این زمینه تاکید کرد. در این برنامه از حامیان صعودهای مذکور؛ شرکت «قایا» و تولیدی «سالوک» نیز قدردانی شد .
مسئول باشگاه اسپیلت به همراه چند تن از اعضا در این برنامه شرکت کردند.

 

برگ هایی از تاریخ کوه‌نوردی ایران/زمستان ۷۴(قسمت اول):

DSC_0008

کوه‌نامه ؛ تا روزهای آینده شماره ۸۱ از فصل نامه کوه منتشر خواهد شد. این شماره از فصل نامه مصادف است با زمستان ۹۴ یعنی بیست سال بعد از اولین شماره فصل نامه که در سال ۷۴ منتشر شده بود.
با همکاری و لطف دکتر صالحی مقدم مجموعه ای از آرشیو فصل نامه در اختیار سایت کوه نامه قرار گرفت و ما را بر آن داشت تا سلسله مطالبی با عنوان ” برگ های از تاریخ کوه‌نوردی ایران ” را منتشر کنیم. سعی خواهیم کرد برخی از مطالب منتشر شده در آن سالها را انتخاب و در سایت منتشر کنیم.
در اولین شماره نامه ای از “رینهولد مسنر” چاپ شده است.او در این نامه از علت عدم صعود خود به قله دماوند گفته و ابراز علاقه کرده است که دوباره برگردد و قله دماوند را صعود کند و دیدارهایی از دیگر جاذبه های طبیعی ایران داشته باشد.

DSC_0015

مطالب دیگری که در شماره اول به چشم می آید دو مطلب در مورد صعود های سرعتی است. اولین مطلب نوشتاری با قلم جلال رابوکی و دومین مقاله ای است برگرفته از کیهان ورزشی به قلم کاظم گیلانپور در مورد صعود یک نفس قله دماوند.

DSC_0035

مطالب بعدی خبر حضور یک فیلم ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم کوهنوردی در ایتالیا است.این فیلم مستند درباره صعود یک جانباز به نام فرهاد خاتمی به قله دماوند بوده.

DSC_0029

 

تندیس «اوراز» در «بانه» نصب شد:

I29eo

کوه‌نوشت ؛ شهردار «بانه» از نصب تندیس زنده یاد «محمد اوراز»، در میدان کوه‌نورد این شهر خبر داد. «بابک رستم پور» گفت: این اقدام با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این قهرمان کوه‌نوردی انجام شد.
«بانه» در ۲۴۲ کیلومتری غرب «سنندج» مرکز استان «کردستان» واقع شده است.

 

کشف یکی از فنی‌ترین غارهای استان «همدان»:

J1KSTs

کوه‌نوشت ؛یکی از فنی‌ترین غارهای استان «همدان» در منطقه حفاظت‌شده «خان گرمز» تویسرکان کشف شد . مساحت کل غار ۲۰۰ مترمربع است و این غار ، سه چاه به ترتیب به متراژهای ۲۰، ۴۰ و ۸۵ متر است.نماینده انجمن غارنوردان استان همدان گفت : گروه ۱۲ نفره غارنوردان استان، این غار را با کسب مجوز قانونی از اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست در منطقه حفاظت‌شده خان گرمز تویسرکان کشف کردند.وی با بیان اینکه این غار آبی نیست ، اما دارای رطوبت و آکنده از خزه است ، تصریح کرد : به علت پیچیده و سخت بودن باید با تجهیزات فنی داخل این غار رفت .

 

دو ۹B جدید:

Stefano

کوه‌نامه ؛ آدام اوندرا برای آخرین مرحله جام جهانی لید در کرانج با یک +۹a در فرانکن جورا و یک ۹b جدید در فرانسه خود را آماده می کند. سیزدهمین ۹b/ FA آدام C.R.S. نام دارد که در مولانژ نزدیک به سنت لژر قرار گرفته. به گزارش سایت ۸a آدام در این باره گفته:
” این صخره بعد از فلتنگر نروژ دومین مکان در جهان برای صعودهای دشوار خواهد بود، چه لحظه ای ! بسیار رضایت بخش بود و احساسی خوشایند از پیشروی روی یک مسیر درست و حسابی داشتم، مسیر توسط سنگ نورد مقتدر سب بوئن بولت کوبی شده بود و آزمونی بود از بالاترین نیروی استقامت. این برآمدگی ترکیبی کاملا طبیعی، با گیره های بسیار باریک در انتهای آن، در آخرین روز از سه روز تلاش گشایش یافت و فقط یک بار در دو سال پیش روی آن تلاش شده بود. ” آدام آن را سریع ترین ۹b خود می داند. بعد از اوندرا با سیزده ۹b کریس شارما با هشت ۹b قرار دارد و به گفته ۸a فقط هفت سنگ نورد وجود دارند که هرکدام یک ۹b صعود کرده اند. سنت لژر دارای بیش از ۴۰۰ مسیر روی ۱۰ دیواره است که توسعه یافتگی مسیرها رو به افزایش است.
استفانو گیسولفی نیز که تاکنون سه +۹a داشته یک ۹b جدید به نام Lapsus در آندونو ایجاد کرده که Noia+/8c و Anacconda/8c را به یکدیگر متصل می کند، او در فیسبوک اعلام کرده:
” عاقبت بعد از مدتی زیاد و تلاش های بسیار من دشوارترین پروژه خود را به سرانجام رساندم. من روزهای بسیاری روی آن تلاش کردم و بارها هنگام تلاش سقوط کردم. امروز شرایط عالی بود، بعدازظهر به آندونو آمدیم و بعد از یک گرم کردن سریع در دومین تلاش آن را صعود کردم. من پیشنهاد درجه ای جدید برای خود و کشور ایتالیا را دارم و تصور می کنم از بیوگرافی و دمنچیا دشوارتر است. درخواست من این است که کسی برای تلاش و تایید درجه آن اقدام کند، شاید تاریخ ایتالیا به ثبت رسیده باشد!”
استفانو سال گذشته در یک مرحله جام جهانی نفر اول شد و امسال نیز در ده رویداد مشابه شرکت کرد و فقط در یک مرحله نفر اول شد. هفته آینده این سنگ نورد نیز در کرانج به رقابت خواهد پرداخت.

 

آخرین دستاورد آدام اوندرای مؤنث:

33403

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ هفته گذشته جانجا (یانیا) گارنبرت اسپرت کار اسلونیایی اولین +۸c خود را به نام Miza za sest در کوتکنیک اسلونی، یکی از بزرگ‌ترین صخره های این کشور، ردپوینت کرد.این نوجوان ۱۶ ساله یکی از امیدوارکننده ترین سنگ نوردان نسل خود در این کشور می باشد. مسیر جدید او دو مسیر قبلی وی به نام های آدرنالین ۸b و کاتاکومبه +۸b را به هم متصل ساخت.

33402

ماه مارچ امسال گارنبرت که آن موقع ۱۵ ساله بود یک ۸b آنسایت کرد و همچنین اولین ۸c خود را ایجاد کرد. در عین حال هنوز حضور در رویدادهای جهانی صعودهای ورزشی تمرکز اصلی اوست. بعد از برنده شدن در هر دو رشته لید و بولدر قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۴ او در سپتامبر امسال در آرکو نیز در هر دو رشته در رده سنی جوانان عنوان قهرمانی خود را تکرار کرد. علاوه بر آن در رقابت های قهرمانی لید در شامونی و در ماه جولای در جام جهانی بزرگسالان در آیمست نفر دوم شد.
کاملا واضح است که نگاه های بسیاری در ۱۴ و ۱۵ نوامبر به این ستاره نوظهور در آخرین مرحله رقابت های لید معطوف خواهد شد که در شهر کوچک کرانچ اسلونی برگزار می شود. موقتا مینا مارکویک و گوتیه سوپر در دو بخش زنان و مردان، مقام اورآل این رشته را در اختیار دارند اما راه برای قهرمانی سایرین نیز باز است. آدام اوندرا، ژاکوب شوبرت، دومن اسکوفیک، رومین دسگرنجز، جین کیم و جسیکا پیلز برای شانس قهرمانی در رقابتی بسیار نزدیک آماده اند. کسی چه می داند شاید گارنبرت در سومین مسابقه خود در رده سنی بزرگسالان جام جهانی که در مقابل هموطنانش برگزار خواهد شد به مقام اول دست یابد.

 

صعود زمستانی نانگاپاربات:

Nanga2016_postala_S

وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ؛ آلکس تکسیکون در ماه اکتبر اعلام کرد امسال نیز نظیر سال گذشته قصد دارد در فصل زمستان عازم نانگاپاربات (۸۱۲۶ متر) شود و کار ناتمام سال گذشته را ادامه دهد. علی سدپارا راهنمای پاکستانی و دانیل ناردی کوه‌نورد ایتالیایی نیز مجددا در تیم او خواهند بود و یانوش گولاب از لهستان و فران لاتوره از کاتالونیا(بخش خودمختار شمال شرقی اسپانیا) به تیم آنها ملحق شده اند. یانوش هم اکنون در حال تلاش روی آناپورنای ۴ می باشد که تا به حال در این فصل صعود نشده. آنها ماه دسامبر وارد پاکستان خواهند شد و اکسپدیشن آنها تا اواخر فوریه ادامه خواهد داشت بنابراین باری دیگر “کوه قاتل” را ملاقات می کنند ، یکی از دو هشت هزارمتری (K2) که تاکنون در زمستان صعود نشده است. مسیر آنها همان مسیر سال گذشته کینشوفر در جبهه دیامیر خواهد بود.
بنا به اعلام سایت بارابس آلکس و فران برنامه ای برای معرفی اکسپدیشن خود اجرا کرده اند تا دوستداران کوهستان را نسبت به تفاوت اجرای برنامه های زمستانی با صعودهای فصل بهار و تابستان آشنا سازند. ابتدا فران از اکسپدیشن زمستانی سال ۲۰۰۷ خود به برودپیک و بعد آلکس از تجربه سال گذشته خود در نانگاپاربات توضیح داده، آلکس اعلام کرد که سال گذشته هنگام سپیده دم حمله به قله را آغاز کرده اند اما از جهت اصلی مسیر منحرف شده اند. در این برنامه تصاویر و فیلم های اکسپدیشن های قبلی را به نمایش در آورده و دشواری چگونگی رویارویی با سردترین فصل سال بدون افتادن در دام های مهلک را توضیح داده اند. در نهایت از طریق گفتگو و پاسخ دادن به حاضرین به توجیه برنامه سال جاری خود پرداختند.
نظیر سال گذشته برنامه امسال را نیز دنبال خواهیم کرد.

 

کوه‌نوردی و یخ‌نوردی در «جنوبگان»:

 6Zrls

کوه‌نوشت ؛ سرزمینی یخ‌بندان ، با بادهای فراوان به نام جنوبگان(Antarctica )که در قطب جنوب واقع شده است (در حدود ۱۴ میلیون متر مکعب مساحت دارد) و اقیانوس منجمد جنوبی اطراف آن را احاطه کرده است. ۹۸ درصد این قاره از یخ پوشیده شده است. توده‌ی وینسون که در حدود ۴,۸۷۶ متر ارتفاع دارد، بلندترین قله این سرزمین است که در غرب جنوبگان یافت شده است و بلندترین قله‌ی فعال آتشفشانی با ۳۷۹۴ متر بلندی در شرق این قاره قرار دارد و در سال ۱۹۷۰ فوران عظیمی را داشته است.قاره‌ی قطب جنوب یا جنوبگان (Antarctica) ، سردترین و خشک‌ ترین منطقه و همچنین جنوبی‌ترین قاره‌ی روی زمین است. تجربه‌ی دیدن این قاره‌ی زیبا حتی برای افرادی که به سفرهای زیادی رفته‌اند هم حتما تجربه‌ای به شدت متفاوت خواهد بود. ترکیبی بی نظیر از بیابان‌ها ، یخ‌های سفید و درخشان ، آب‌های به رنگ یاقوت کبود و زمین‌هایی که با برف سفید و دست نخورده پوشیده شده‌اند، مطمئنا این خصوصیات این قاره‌ی سفید را به یک سرزمین رویایی برای دوستداران طبیعت تبدیل می‌کند.
یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های قاره‌ی قطب جنوب، گشت و گذار دریایی ( با کشتی کروز) است. علاوه بر این سالیانه در حدود ۴۵۰۰۰ نفر برای دیدن بی نظیرترین بیابان های یخی بر روی زمین نیز به این منطقه می آیند. از برجسته‌ترین نکات این سفر، قایقرانی در آب‌های حفاظت شده با موجودات دریایی فراوان و پارو زدن دراطراف کوه‌های یخ است در حالی که پنگوئن‌ها در نزدیک شما شنا می‌کنند. بدون شک از دیدن مناظرعالی و کوه‌هایی که همیشه در حال تغییر شکل هستند و مناظر طبیعی سوررئال و دراماتیک و البته نهنگ کوهان دار لذت خواهید برد.

8-Classic-Antarctica

برخی از کشتی‌ها به بازدید کننده‌ها این اجازه را می‌دهند که از کشتی پیاده شوند و در میان مناظر طبیعی به گشت و گذار بپردازند. و البته اغلب بازدیدها به دلیل دمای هوای این منطقه کوتاه است. همچنین تعدادی از برگزارکنندگان تورهای این منطقه پیشنهادهای ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان شجاع و ماجراجو دارند و برخی از تورها فقط برای کسانی که علاقه‌ی شدیدی به ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی، کوه‌پیمایی ، کوه نوردی و یخ نوردی مناسب است …

متن کامل را به همراه تصاویر بیشتر در «کجارو» ملاحظه کنید.

 

گردآورنده و تنظیم: ساقی محمودی

۳ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال چهارم -شماره۱۵۶-تاریخ ۹۴،۸،۱۷)”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود خانم محمودی.خسته نباشید.ممنون ازمطالب زیبا واخبار خواندنی این هفته.

  2. طوطی می گوید:

    با تشکر فراوان از سرکار خانم محمودی

  3. حسین قربان نژاد می گوید:

    سرکار خانم محمودی بابت تمامی زحمات کمال تشکر و قدردانی دارم

دیدگاه خود را بیان کنید