گزارش برنامه صعود قلل «کندُر،چشمه شاهی،بارو،پهنه‌حصار»۹۴،۸،۱۵

ارسال شده توسط در 7 نوامبر 2015 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این ۴ قله متصل به هم (با فاصله‌ای نه چندان دور)حالت نیم دایره‌ای را تشکیل داده‌اند که از روستاهای مختلفی مانند : خور – چاران – کُندر(جاده چالوس)
سنگان – کشار – وردیج (جاده امامزاده داود) می توان آن‌ها را صعود کرد.

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود این مجموعه از سمت جنوبی(کُندر) و بازگشت از سمت شمالی (چاران) بود که به شرح زیر اجرا شد.

 

شرح صعود : 
۷ صبح جمعه ۱۵ آبان ۹۴ با تیمی ۳۲ نفره از روستای سرسبز کُندر صعود را شروع کردیم . جاده ورودی به این روستا از ابتدای جاده چالوس می باشد که حدود ۱۲ کیلومتر طول دارد.(ارتفاع ۱۹۰۰ متر)
ابتدا مسیر از میان باغات زیبایی می‌گذشت که آب و رنگی پاییزی داشت . بعد از آن به دره‌ای رسیدیم که در ابتدای آن (آب بند)بزرگی احداث شده است . پس از ادامه دادن این دره ، سمت چپ (شمالی)یال صعود را انتخاب کردیم.
در ساعت ۱۰ صبح تیم ده نفره اول به قصد صعود ۴ قله ، تیم اصلی را ترک کرد و بقیه نفرات صعود خود را ادامه داده در نهایت ساعت ۱۳ موفق شدند ۳ قله به ترتیب کُندر (ارتفاع ۳۰۹۱ متر)- چشمه شاهی(ارتفاع ۳۲۵۲ متر) و بارو (ارتفاع ۳۲۸۳ متر)را صعود نمایند.

مسیر صعود بعد از گذشتن از یال به اول خط‌الرأس می‌رسد که قله‌ها به فاصله کوتاهی از هم (غرب به شرق)قرار گرفته‌اند.

وضعیت هوا تا ظهر نیمه ابری بود که بین ساعت ۱۲ تا ۱۵ ابرها فشرده شده و مه شدیدی در منطقه حاکم گردید . به همین دلیل تیم دوم از صعود قله پهنه حصار (اصلی) ارتفاع ۳۴۰۰ متر صرف‌نظر کرده به ارتفاعات پایین‌تر بازگشت.
در ساعت ۱۵ با به هم پیوستن تمام نفرات (۳۲ نفر) در محل تلاقی گردنه‌ای که دو روستای کُندر و چاران را به هم متصل می‌کرد ، یک بار دیگر تیم به دو قسمت تقسیم شد.
۱۵ نفر به دلیل پارک ۳ اتومبیل سواری تیم در کُندر به این روستا بازگشتند و ۱۷ نفر دیگر ، طی هماهنگی قبلی با راننده مینی بوس باشگاه ، به سمت روستای چاران (منطقه ارنگه جاده چالوس) حرکت کردند.(لازم به یادآوری‌ست تیم اول در ساعت ۱۳ هر ۴ قله را با موفقیت صعود کردند)

مسیر گردنه مذکور تا روستای چاران بسیار زیبا و دیدنی بود که توسط یک راه پاکوب حدود ۲ ساعت به طول انجامید.(این پاکوب از چاران تا امام‌زاده زیر قله پهنه حصار کشیده شده است.)

قبل از تاریکی هوا هر دو تیم سوار بر اتومبیل‌ها به طرف تهران حرکت کردند.

 

پی‌نویس:
۱-لازم به ذکر است اسامی این ۴ قله بعضاً در نقشه‌ها،تابلوها و نقل‌قول‌های شفاهی کوه‌نوردان با هم متفاوت است که ظاهراً نمی‌توان در مورد آن قضاوت نهائی کرد.
۲- از این پس به دلیل یک نواخت نشدن گزارش‌های هفتگی سایت ، در مورد زمان و مکان صرف صبحانه و ناهار و … اشاره‌ای نخواهیم داشت.

 

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :
خانم‌ها : الهه کیانی – پگاه شارخی – آزاده مقدم – نسرین چارلنگی – مریم بهرامی – جیران نصرالدیوانی – نرگس غمی‌لوئی – مهرنوش تنظیفی

آقایان : ذبیح اله حمیدی (سرپرست برنامه)- غلامرضا خلیل آبادی(مربی تیم)- شنتیا ربانی(مربی تیم) – رضا خلیل آبادی (سرپرست فنی)-مصطفی وزیری(عکاس)-پزشکان تیم(آریا همدان‌چی – علی بلوچی – علی طوطی)-محمود قاسمی(GPS و نقشه) – علی صباغی – محمد پورزادی – محمود نادری – محسن سلیمی – محسن شاکری – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی – سعید جوان‌شیر – محسن کی‌قبادی – حسین کمیلیان – مسعود علیزاده – سیدامین احمدیان – محمدحسین اله یاری – بهزاد یگانه – محسن فضلی

 

با تشکر از راننده مینی‌بوس باشگاه : مجید عظیمی و اعضایی که با اتومبیل‌های خود در این برنامه حضور داشتند.

 

گزارش سایت : ذبیح اله حمیدی 

1

نقشه GPS مسیر(بدون قله پهنه حصار)

 

DSC06494

باغات ابتدای مسیر 

 

DSC06502

 

DSC06510

 

DSC06518

 

DSC06528

ابتدای یال صعود

 

DSC06593

 

DSC06601

 

 

DSC06607

 

 

DSC06610

 

DSC06616

قله کُندر به ارتفاع ۳۰۹۱ متر

 

DSC06630

 

DSC06645

قله چشمه شاهی به ارتفاع ۳۲۵۲

 

DSC06654

قله بارو به ارتفاع ۳۲۸۳ متر 

 

IMG-20151107-WA0002

قله پهنه حصار به ارتفاع ۳۲۰۰ متر

 

 DSC06658

 

DSC06672

 

DSC06706

جمع‌آوری زباله‌های مسیر(روستای کُندر)

 

۴ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل «کندُر،چشمه شاهی،بارو،پهنه‌حصار»۹۴،۸،۱۵”

  1. علیرضا کاظمی می گوید:

    درود به همه همنوردان .صعود زیبایی را کنارتان تجربه کردم.هوای عالی هم یکی ازکزینه هایی بود که باعث زیباترشدن این صعود شد.تشکراز آقای حمیدی برای اجرای این برنامه.روستای چاران هم واقعا”زیباودیدنی بود.جای دوستانی که ازمسیرکندرفرود آمدند خیلی خالی.
    درپایان هم سپاس از عموغلام عزیز برای این حرکت زیبا که دراکثربرنامه ها ازایشان میبینیم که باعث ترویج فرهنگ تمیز نگاه داشتن محیط کوهستان میشود.

  2. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    با عرض سلام خدمت همه همنوردان.برنامه بسیار عالی بود.تشکر از اقای حمیدی سرپرست تیم که اجازه صعود را به تیم سرعتی دادند.تیم سرعتی شامل ده نفر از همنوردان پس از جدا شدن از تیم اصلی به سمت قلل کندر و چشمه شاهی و بارو و پهنه حصار حرکت کردند .دو نفر از همنوردان بعد از چشمه شاهی از ادامه صعود باز ماندند و تیم سرعتی در ساعت دوازده بییست دقیقه موفق به صعود اخرین قله (پهنه حصار) شدند.بعد از استراحت و رسیدن تمامی اعضای تیم در ساعت ۱۳ به طرف تیم اصلی حرکت کردیم.در مسیر برگشت به دلیل شرایط نامساعد جوی و مه زیاد کمی از سرعت تیم کاسته و در نهایت در ساعت ۱۵ به تیم اصلی ملحق شدیم.جا دارد تشکر کنم از سرپرست تیم سرعتی رضا خلیل ابادی که بخاطر سامان دهی افراد تیم سرعتی از صعود به قله پهنه حصار صرفنظر کردن.همچنین تشکر از ارسلان بیگ محمدی و سعید جوانشیر و محسن کیقبادی بخاطر امادگی خیلی عالی .همچنین تشکر از علی بلوچی و علی صباغی و ازاده مقدم که با تلاش زیاد موفق به صعود شدند ومحمد حسن اله یاری (که برای اولین بار در صعودهای سرعتی شرکت می کردند)همچنین پگاه شارخی که با جسارت تمام سعی کردند با تیم سرعتی همراه باشند و من امیدوارم که ایشان با این جسارت حتما موفق خواهند شد.

  3. عليرضا قره داغي می گوید:

    سلم. درود بر همه همنوردان عزیز.از عکسهای طبیعت مسیر صعود معلومه برنامه چه لذتی داشته وچقدر برنامه باصفایی بوده” درآن هوای مه آلود”.من که بخاطر مریضی نتونستم بیام.خوش به حالتون!

  4. طوطی می گوید:

    برنامه بسیار خوبی بود…برای من شخصأ وقتی روستاهای مبدأ و مقصد متفاوت می شوند برنامه هیجان و لذت بیشتری پیدا می کند. از همنوردان عزیز و جناب آقای حمیدی بسیار متشکرم.

دیدگاه خود را بیان کنید