هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم – شماره۱۰۹ -تاریخ ۹۳,۹,۲۳)

ارسال شده توسط در 14 دسامبر 2014 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت

سال سوم                 شماره۱۰۹                تاریخ ۹۳,۹,۲۳

من از اشتباه بیش از موفقیت درس آموختم.«سرهنری دیوی» 

Glacier Valley in Winter

در این شماره می خوانید :
– نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۹,۱۸
– اعضای جدید باشگاه 
– قله گاوکشان صعود شد
– جشن روز جهانی کوهستان برگزار شد
-اعزام دو ورزشکار جوان به دوره آموزشی یخ‌نوردی در «روسیه»
– برگزاری همایش «جاودانه های کوهستان» در استان خراسان
– اولین بانوان مربی غارنوردی کشور معرفی شدند
– مقالات منتخب نخستین همایش ملی گسترش علم کوه‌نوردی در ایران
-برنامه اولین صعود زمستانی دره یخار دماوند
– کلنگ طلایی سال ۲۰۱۴ روسیه
– جام جهانی یخ‌نوردی ۲۰۱۵ : استارت ۹۳/۹/۲۰ بوزمن آمریکا
 
 
نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۳,۹,۱۱ :
این سه شنبه نشستی برگزار نشد و فقط اختصاص داشت به دیدار اعضا با یکدیگر و ثبت نام برنامه پایان هفته.
 
 
اعضای جدید باشگاه :
در دو هفته گذشته خانم فریبا جباری عضو باشگاه شدند. ضمن خوش‌آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان در باشگاه را داریم.
 
 
قله گاوکشان صعود شد:
IMG_3118عکس ازپروانه کاظمی
 
برنامه هفته گذشته باشگاه ، صعود مشترک قله گاوکشان با باشگاه البرز گنبد در منطقه استان گلستان بود که با حضور ۷ نفر از اعضا و به سرپرستی آقای حمیدی اجرا شد.
 
 
جشن روز جهانی کوهستان برگزار شد :
IMD 2014 Poster Final WEB
عصر روز پنجشنبه ۲۰ آذر مصادف با ۱۱ دسامبر روز جهانی کوهستان بود . در همین راستا ، به همت انجمن کو‌ه‌نوردان ایران و با هماهنگی فدراسیون و هیئت کوهنوردی استان تهران ، جشنی در سالن اسوه واقع در خیابان انقلاب ، نبش خیابان بهار از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار شد . این جشن با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان جامعه کوه‌نوردی برگزار شد .
همچنین در این مراسم نخستین جشنواره دست نوشته ها نیز برگزار گردید و از  آثار ارسالی جشنواره تقدیر و به بهترین آن ها تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.
ih2w5c1u83hqpttaj72
در این مراسم سخنرانانی چون "عبدالله اشتری" مدیر انجمن محیط زیست با ارائه پاورپوینتی به توضیح وضعیت اقلیمی کشور پرداخت،سپس پیام "رضا زارعی" رییس فدراسیون کوه نوردی به مناسبت برپایی این جشنواره توسط "حسین رضایی" رییس روابط عمومی فدراسیون کوه نوردی قرائت شد.آقا «سرج ناکوزی» نماینده فائو در کشورمان سخنران بعدی بود که متن خود را به انگلیسی ارائه که  ترجمه ی آن قبلا در اختیار برخی میهمانان و خبرنگاران قرار داده شده بود اما در خلال صحبت های ایشان ترجمه زنده نیز ارائه گردید. کلیات این سخنرانی حول محور اهمیت و صیانت از کوهستان بود.
همچنین آقای "داود محمدی فر" و "محمد درویش " از فعالان محیط زیست و مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست دیگر سخنرانان مراسم بودند  که آقای دوریش در خلال سخنرانی خود به ذکر تهدیدات جدی که محیط زیست ما را در بر گرفته پرداخت و برای حل آن مشارکت مردمی  و کوه نوردان را به یاری طلبید.
با تشکر از وبلاگ کوهنامه ، لطفا جهت مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه فرمایید.
 
 
اعزام دو ورزشکار جوان به دوره آموزشی یخ‌نوردی در «روسیه»:
5313_sg4ipql9o1p79suw09n
بنا بر فراخوان بخش یخ‌نوردی فدراسیون مبنی بر اعزام علاقه‌مندان جوان به حضور در دوره یخ‌نوردی «روسیه» که با ثبت‌نام دو تن به نام‌های «سهند جمشیدی» و «زینب موسوی» انجام شد، این دو پس از اخذ مجوزهای لازم به همراه «خسرو جمشیدی» به عنوان سرپرست عازم روسیه شدند. این دوره به مدت ۱ هفته برگزار خواهد گردید. برای این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.
 
 
برگزاری همایش «جاودانه های کوهستان» در استان خراسان :
dd
به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی وصعودهای ورزشی ؛ عصر روز ۵ شنبه ۲۰ اذرماه در محل سالن همایش‌های هلال احمر شهر مشهد، مراسم یادمان سه تن از جاودانه های کوه‌نوردی استان خراسان رضوی"شهید سیدجواد مدرس"، "زنده یاد عباس جعفری" و "زنده یاد مهدی عمیدی آهنگ" به همت جمعی از کوه‌نوردان استان برگزار گردید. در این مراسم علاوه بر خانواده های این عزیزان، جمع زیادی از کوهنوردان استان، رضا زارعی رئیس فدراسیون، صبوریان مدیرکل ورزش استان، برخی اعضای شورای شهر مشهد و … نیز حضور داشتند.
در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده‌های سه جاودانه کوهستان توسط میزبان، لوح یادبود و نشان فدراسیون کوه‌نوردی نیز به ایشان اعطا گردید.
 
 
 اولین بانوان مربی غارنوردی کشور معرفی شدند:
به گزارش وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ، اولین بانوان غارنورد کشور اینگونه معرفی شدند:      
۱    مینا بهشتیان    
۲    نیلوفر افشار    
۳    ناهید یغمایی    
۴    فرنوش رئیسی    
۵    سمیرا زارعی    
۶    گلبرگ هادی سراجی    
۷    نازنین بدرخانی    
۸    صفورا دارسنج    
۹    سارا عدالتیان    
۱۰    زهرا مدرس    
فرنوش رئیسی با موفقیت در این دوره، اولین مربی زن ایران شناخته شد که در تمامی رشته ها موفق به اخذ مدرک مربیگری شده :
– صعودهای ورزشی
– سنگ‌نوردی (مدرس درجه ۲)
– یخ نوردی
– کوهپیمایی
– غارنوردی
باشگاه کوه‌نوردی اسپیلت نیز کسب این موفقیت را به ایشان تبریک گفته و آرزوی موفقیت در همه ارکان زندگی را برایشان دارد.
 
 
مقالات منتخب نخستین همایش ملی گسترش علم کوه‌نوردی در ایران:
5319_hidr2h2hqrsj7rkuoy7
به گزراش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ بنا بر اعلام «رضا ملکی‌خو» دبیر اجرایی «نخستین همایش ملی گسترش علم کوه‌نوردی در ایران»؛ وی ضمن تشکر تشکر از پژوهشگران ارجمند جهت ارسال مقالات به همایش، اظهار داشت: داوری مقالات انجام گردید و لیست مقالات منتخب در سایت همایش منتشر شده است.آدرس سایت همایش: http://esclimb.ir
وی افزود: در روز همایش دو کارگاه مدیریت ورزشی و تغذیه ورزشی نیز برگزار می‌گردد و شرکت در همایش جهت عموم تنها در صورت ثبت نام در کارگاه آموزشی مهیا می باشد.
 
 
برنامه اولین صعود زمستانی دره یخار دماوند:
93298353094980079750

 

 

کلنگ طلایی سال ۲۰۱۴ روسیه :
مراسم اعطای کلنگ طلایی روسیه در ۶ دسامبر در دفتر انجمن جغرافیای روسیه تشکیل شد و برگزیدگان به شرح زیر انتخاب شدند:
– النا کوزنتسوا و تاتجانا تیموشنکو بهترین مربیان سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. 
-یوگنی وینوگرادسکی برای ۵۰ سال کوه نوردی مستمر، جایزه ویژه کلنگ طلایی تمامی دوران را تصاحب کرد ، شاخص‌ترین فعالیت‌های او : لقب پلنگ برفی ، ۷ بار قهرمانی رقابتهای اتحاد جماهیر شوروی ، ۴ بار قهرمانی روسیه ، ۵ بار صعود به اورست (۱۹۹۲،۱۹۹۵،۱۹۹۷،۱۹۹۸ و ۲۰۰۴ از طریق جبهه شمالی) ، اولین صعود زمستانی قله کمونیسم به ارتفاع ۷۴۹۵ متر در سال ۱۹۸۶، ۲۰ بار صعود به قله های بالای هشت هزارمتر از جمله اورست ، K2 از طریق جبهه غربی در سال ۲۰۰۷ ، آناپورنا سال ۲۰۱۰ و با همراهی فدور کونجوخف پیمایش دور دنیا با قایق بادبانی فورموسا.  
-جایزه قله کریستال امسال به تیم سنت پترزبورگ ، نیکلای توتجانین ، ویکتور کووال ، سرگی کوندراشکین و پیوتر کوزنکف برای اولین تراورس زمستانی خط الراس بزنگی وال تعلق گرفت . تراورسی عظیم در عرض ۱۲ روز از ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۳ تا ۷ ژانویه ۲۰۱۴ 
 
 
جام جهانی یخ‌نوردی ۲۰۱۵ : استارت ۹۳/۹/۲۰ بوزمن آمریکا:
Bozeman-herndon_ben_bif17_UIAAnewsletter
وبلاگ بیواک ؛ جام جهانی یخ‌نوردی ۲۰۱۵ در ۶ مرحله و به ترتیب در کشورهای آمریکا، کره جنوبی، سوئیس، ایتالیا، فرانسه و روسیه برگزار خواهد شد. پیش ‌بینی می شود امسال بیش از ۲۰۰ یخ‌نورد از ۳۰ کشور جهان در ۶ مرحله مسابقات که در ۶ کشور برگزار می شود ، شرکت کنند.
فستیوال یخ‌نوردی بوزمن که از سال ۱۹۹۶ در آمریکا – ایالت مونتانا – شهر بوزمن برگزار می شود؛ حالا بخشی از جام جهانی یخ‌نوردی فدراسیون بین المللی کوه‌نوردی (UIAA) و اولین مرحله این جام است.در بوزمن، زنان و مردان بطور مجزا و در سه تاور با ارتفاع بالاتر از ۱۵ متر و با دیزاین های مخصوص به خود به رقابت می پردازند.
 *ایالت مونتانا، در شمال غربی آمریکا و در مرز کانادا واقع شده و نام شهر کوچک و تاریخی بوزمن برگرفته از نام جان مرین بوزمن John Merin Bozeman است. جان بوزمن در سال ۱۸۶۶ با احداث معبر معروف بوزمن بنیان‌گذار شهر بوزمن شد. معبر بوزمن Bozeman Trail نقشی مهم برای ارتش آمریکا در مبارزه با سرخ‌پوست‌ها و نسل کشی آنها داشت. گفته می شود که بوزمن در سال ۱۸۶۷ توسط سرخ‌پوست‌ها و یا رفیق راهش، تام کاور کشته شد.
 
 
گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

یک دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال سوم – شماره۱۰۹ -تاریخ ۹۳,۹,۲۳)”

  1. صابر اسدنیا می گوید:

    تشکر و خسته نباشید به خانم محمودی. سلامت و برقرار باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید