هر هفته یک برنامه: این بار گزارش غار اسک آخرین برنامه رسمی سال ـ ۱۹/۱۲/۱۳۹۰

ارسال شده توسط در 12 مارس 2012 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

طبق سنوات گذشته، آخرین برنامه رسمی سال ۱۳۹۰ در باشگاه کوهنوردی اسپیلت به شکل مفرح و غیرحرفه‌ای تنظیم شد. بازدید از غار اسک، همراه با صرف ناهار در منطقه‌ای مناسب به صورت جمعی برای امسال درنظر گرفتیم. به همین منظور به همراه ۲۵ نفر از اعضاء و میهمانان باشگاه جهت بازدید از این غار زیبا که در میانه دیواره عظیم اسک واقع است، در ساعت ۶:۳۰ صبح از تهران به طرف جاده هراز حرکت کردیم. ابتدا صبحانه را در رستورانی که تقریباً پای کوه دماوند و در پلور بود، صرف کرده، بعد به طرف آب اسک حرکت کردیم.
بعد از رسیدن به پای غار با حجم زیاد و یخ‌زده برف در مسیر مواجه شدیم و از آنجایی که چیدمان نفرات تیم این هفته به شکل آزاد تنظیم شده بود، از بازدید این غار صرف‌نظر کردیم چون مسیر دست‌یابی به آن کمی مشکل و نیاز به مهارت‌های سنگ‌نوردی دارد و با توجه به یخ‌زدگی مسیر و سردی هوا مطمئناً برای تمامی اعضاء مناسب و امن نبود.
پس از آن تصمیم گرفتیم از جاذبه‌های دیگر این منطقه که تعداد آن هم کم نیست به شرح زیر بازدید داشته باشیم:
۱- ابتدا به غارهای دست‌ساز (کافرگِلی) در ابتدای جاده پٌلمون رفته، حدود یک ساعت را در آنجا گذراندیم.
۲- پس از آن به دیدن آبشار زیبای شاهان‌دشت در منطقه وانا رفته و از قلعه ملک بهمن هم بازدید داشتیم.
۳- بعد به طرف دره پشت تونل تکاور در جاده هراز رفته، بعد از بازدید از نقش برجسته آنجا (عکس شاه) که مربوط به دوره قاجار می‌باشد، ناهار جمعی را در کنار رودخانه هراز و در مقابل دیواره‌های عظیم آن منطقه صرف کردیم.
۴- آخرین مرحله این سفر بازدید از روستای آب گرم لاریجان و استفاده از استخر شاه عباسی بود که ساخت آن مربوط به دوره صفویه و حدود ۴۰۰ سال قبل است.
به این ترتیب آخرین برنامه سال در حال و هوای دیگری اجرا شد که امیدواریم هر ساله بتوانیم با پشت‌سر گذاشتن سالی پربار و موفق (از حیث کوهنوردی) مانند امسال چنین برنامه‌ای را اجرا نماییم.

    گزارش از: ذ. حمیدی
    22/12/1390

دیدگاه خود را بیان کنید