گزارش مسئول باشگاه از همایش مؤسسین و مدیران باشگاه‌های شمال غرب تهران ـ ۱۷/۱۲/۱۳۹۰

ارسال شده توسط در 10 مارس 2012 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, مقالات و نوشته ها

صبح روز چهارشنبه ۱۷/۱۲/۱۳۹۰ به دعوت آقای ابوالفضل ملاجعفری، سرپرست محترم اداره ورزش و جوانان شمال‌غرب تهران در همایش مذبور شرکت کردم.
این همایش که به شکل سمیناری با ارائه مطالب و مقالاتی که از طرف کارشناسان و مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران (که قبلاً نام آن اداره کل تربیت بدنی استان تهران بود) برگزار شد.
در این سمینار مطالبی به شرح ذیل مطرح شد:
۱- درخصوص مسائل پزشکی و ورزشی باشگاه‌ها
۲- درخصوص مسائل حقوقی
۳- درخصوص داروهای نیروزا و عدم استفاده از مکمل‌های ورزشی
۴- درخصوص مسئولیت‌های مدنی باشگاه‌ها و مسئولین آنها
۵- درخصوص بیمه، مالیات، صدور مجوز، عوارض شهرداری و غیره
۶- درخصوص معرفی و تقدیر از باشگاه‌های ورزشی نمونه
۷- معرفی دستگاه‌های جدید بدن‌سازی (مدرن)
۸- سخنرانی مسئولین مربوطه
جالب‌ترین قسمت این سمینار مربوط به بخش آخر بود که با انتقاداتی همراه شد و از طرف یکی از نمایندگان باشگاه‌های بدن‌سازی عنوان گردید که ظاهراً مورد قبول اکثر شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
ایشان از بی‌توجه‌ای مسئولین نسبت به وضعیت باشگاه‌های استان تهران و همچنین گرانی دستگاه‌ها و هزینه زیاد راه‌اندازی باشگاه‌های ورزشی و عدم حمایت مالی و معنوی از طرف مسئولین شکایت داشتند که این امر متأسفانه با عدم پاسخ صریح از طرف مسئولین مربوطه مواجه شد. ایشان همچنین به اهمیت باشگا‌ه‌های ورزشی در صرف مفید اوقات فراقت مردم و سلامتی آنها اشاره کردند.
در پایان این همایش که با پذیرایی بسیار مناسبی همراه بود، ضمن اهدای لوح تقدیر به تمام مؤسسین باشگاه‌ها، فرم نظرسنجی و بخش‌نامه‌های مختلفی نیز در میان آنها پخش شد.
طبق گفته یکی از مسئولین بیش از ۴۰۰ باشگاه ورزشی در این بخش از پایتخت وجود دارد که حدود نیمی از آنها در این مراسم حضور داشتند و اکثراً باشگاه‌های بدن‌سازی و استخر بودند.
جالب است بدانید تنها باشگاه رسمی کوهنوردی در این بخش از تهران که دارای مجوز رسمی از این اداره بوده و البته بعد از راه‌اندازی سالن سنگنوردی در سال ۱۳۸۸ تبدیل به یک مکان ورزشی هم شده، باشگاه کوهنوردی اسپیلت است. هرچند در این سمینار هیچگونه صحبتی در رابطه با ورزش کوهنوردی و سنگنوردی نشد، ولی این سمینار و حضور در آن را بسیار پرثمر و مفید یافتم.
یکی از مهمترین نکاتی که در این سمینار به چشم می‌خورد، مسائل و مشکلاتی بود که تمام باشگاه چه خرد و چه کلان، (همچون اسپیلت) با آن مواجه بودند و مشخص است هنوز راه درازی باقی است تا این بنگاه‌های اقتصادی ورزشی طبق پیش‌بینی برنامه پنجم توسعه کشور به خودکفایی و بازدهی لازم و مفید برسند.

    گزارش از: ذ. حمیدی
    20/12/1390

دیدگاه خود را بیان کنید