ارسال شده توسط در 22 می 2011 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

عباسعلی نام امامزاده ای است که بر فراز قله ای جنگلی به ارتفاع ۲۳۴۰ متر در منطقه سوادکوه قرار گرفته است.

این هفته به دعوت گروه کوهنوردی افق قائمشهر میهمان صعود این قله بودیم. پنج شنبه ۲۹اردیبهشت ساعت ۳ بعد از ظهر به اتفاق ۱۸ نفر، به طرف روستای کمرپشت که در فاصله ۷ کیلومتری جاده اصلی قائمشهر و در پای این قله قرار دارد حرکت کردیم. بعد از دیدن پل مشهور ورسک، ۱۳ کیلومتر دیگر راندیم و به اول این جاده فرعی رسیدیم.

در ابتدای جاده آقای مسعود احمدی، مسئول گروه کوهنوردی افق قائمشهر که از پیشکسوتان کوهنوردی در استان مازندران هستند، منتظر ما بودند. با همراهی ایشان به طرف روستا حرکت کردیم.

هوای خنک بهاری توأم با عطر گل های وحشی و منظره گوشه ای از روستا که در ارتفاع قرار داشت، نوید اجرای یک برنامه زیبای جنگلی را می داد.

در یکی از پیچ های تند جاده توقف کوتاهی کرده و به تماشای نمایی  از دهانه غار مشهور اسپهبد خورشید که فاصله چندانی با ما نداشت، پرداختیم. مه زیبایی در پایین دست دره شکل گرفته بود و کم کم به طرف بالا می آمد. با تاریک شدن هوا به روستا رسیدیم و پس از استراحت، شب را در تراس منزل آقای احمدی که مشرف به جنگل بود سپری کردیم.

صبح ساعت ۷:۳۰ با ملحق شدن ۷ نفر دیگر از اعضای تیم افق،(جمعاً ۲۲ نفر) به طرف قله حرکت کردیم. یک ساعت اول مسیر زیبا و کاملاً جنگلی بود. با توضیحات کامل و جامع آقای احمدی در مورد گیاهان جنگلی با نوع پوشش گیاهی آنجا بیشتر آشنا شدیم و یک ساعت بعد هم که مسیر از جنگل خارج می شد با توضیحات بیشتر ایشان از اسامی تمام روستاها و قلل اطراف آنجا اطلاعات جامعی به دست آوردیم.

بعد از رسیدن به قله عباسعلی، به طرف قله بعدی که به سرکوه معروف است حرکت کردیم. این مسیر هم خط الرأسی و نیمه جنگلی بود. ساعت ۱۲ ظهر همه نفرات روی این قله ۲۵۶۰ متری رسیدند. پس از استراحتی کوتاه از مسیر شمال غربی که کاملاً جنگلی و با مسیر رفت متفاوت بود، به طرف روستای کمرپشت بازگشتیم.

در پایان برنامه با جمع شدن تمامی نفرات در منزل آقای احمدی ضمن نشستی کوتاه به بررسی نکات مثبت این برنامه که همان اجرای برنامه های مشترک کوهنوردی بود، پرداختیم.

بهترین گزینه برای اجرای برنامه های جنگل در نیمه اول سال، اردیبهشت ماه است. شکوفه های درختان جنگلی و گل های وحشی منطقه، عطر گیاهان مختلف به ویژه آویشن و سبزی های کوهی، هوای فرح بخش با آن نسیم های بهاری و رگبارهای فصلی و دیدن سفیدی برف قله های دوردست و دره های مه گرفته و صدای خوش پرندگان، همه و همه از ویژگی های اجرای برنامه های جنگل در این ماه هستند.

ارفه کوه، سنگر، اَزاکوه، اُنیسه، قدمگاه، نی زوا، خرونرو  و بسیاری قله های دیگر که آوردن اسامی آنها در این فرصت نمی گنجد از جمله قله های هستند که دیدن آنها با چرخشی ۳۶۰ درجه ای از روی این قله، امکان پذیر است.

در خاتمه با تشکر فراوان از جناب آقای احمدی و دیگر کوهنوردان گروه کوهنوردی افق قائم شهر که ما را در این برنامه یاری کردند، امیدواریم که چنین برنامه های مشترکی هرچه بیشتر اجرا شود.

سرپرست برنامه: ذ.حمیدی/ ۱ خرداد ۹۰

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله جنگلی عباسعلی(کمرپشت)/ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۹۰”

1. nazeri-moslem می گوید:

باید شناخت … دوید… و دست به سوی آنانی دراز کرد که مبانی عشق را در باور خود جاودانه ساختند و همیشه رهسپارند…