هر هفته یک برنامه: این بار گزارش شاه علمدار ۱۴ آبان ۸۹

ارسال شده توسط در 7 نوامبر 2010 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

هر هفته یک برنامه: این بار گزارش شاه علمدار   14 آبان ۸۹
دیوچال و اویدر ۲ قله ی مرتفع به ارتفاع ۴۲۵۰ متر از قلل اصلی خط الراس شرقی علم کوه به حساب می آیند.
قله ی شاه علمدار آخرین قله ی شرقی این خط الراس از سمت کلاردشت است. این قله از یک طرف با فراز و نشیب زیاد به قله ی اویدر متصل است و از طرف دیگر به جنگل های منطقه کلاردشت و مرزن آباد می رسد.

GPS تیم ما ارتفاع ۳۰۲۸ متر را روی این قله ثبت کرد. مسیر صعود این قله از روستای مجل در منطقه ی کلاردشت شروع می شود. پنجشنبه ۱۳ آبان ساعت ۹ شب با مینی بوس باشگاه به این روستا رسیدیم و شب را در منزل اقوام یکی از اعضا به صبح رساندیم. ساعت ۳۰/۶ صبح روز جمعه ۱۴/ ۸/ ۸۹ از پاکوبی که در ۲ کیلومتری روستای مجل قرار دارد صعود را شروع کردیم. ارتفاع مبدا صعود ۱۶۵۰ متر بود. نیمی از مسیر صعود این قله از میان جنگل های زیبای منطقه می گذرد که در این فصل زیبایی های پاییز را به همراه داشت. در میانه این جنگل چمن زار بزرگی هست که چشمه ی آبی هم دارد و محل مناسبی برای استراحت است.

با ادامه صعود، شیب بیشتر می شد، صعودی که روی یال جنگل ادامه پیدا می کرد. بعد از اتمام آخرین درخت های جنگل در ارتفاع ۲۵۰۰ متری به یالی رسیدیم که به قله می رسید. بارش زود هنگام برف پاییزی و هوای سرد منطقه حال و هوای این صعود را زمستانی کرده بود به طوری که ارتفاع برف روی این یال تا ۳۰ سانت هم می رسید.
در ساعت ۱۲ ظهر به قله رسیدیم بعد از استراحت و عکاسی از مسیر دره فرود را شروع کردیم.
مسیر بازگشت کاملاً متفاوت از مسیر رفت انتخاب کردیم. بعد از پایین آمدن از شیب تند زیر قله که با برف کوبی همراه بود به کف دره ی اصلی رسیدیم و از آنجا پس از عبور از میان جنگل های منطقه در ساعت ۳ عصر دوباره به آن چمن زار زیبا و دلفریب رسیدیم. بعد از صرف غذا به طرف روستای مجل حرکت کردیم قبل از پایان جنگل و رسیدن به مینی بوس توقفی دیگر کردیم تا بیشتر از فضای آن عصر پاییزیی بهره مند شویم.

بعد از گفتگویی با دوستان قرار شد بهترین فرد این تیم را با رای گیری اعضا انتخاب کنیم. این کار را هنگام بازگشت به تهران در مینی بوس انجام دادیم. فرد مورد نظر انتخاب شد و جایزه ای هم به عنوان قدردانی دریافت کرد.
آیا به راستی می توان تعریفی جامع از یک عضو خوب تیم کوهنوردی ارائه داد؟ اگر مایلید می توانید در پایان این گزارش دیدگاه خود را مطرح کرده و یا با تماس با دفتر باشگاه نظر خود را ارائه دهید.

شاد و سلامت و پیروز باشید.
سرپرست برنامه: ذبیح اله حمیدی/ ۱۷ آبان ۸۹

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش شاه علمدار ۱۴ آبان ۸۹”

1. مصطفي حاتمي می گوید:

با سلام خدمت تمامی کوهنورد شرکت کننده در این برنامه زیبا.من خودم از بچه های کوهنورد کلاردشت (رودبارک )هستم.بسیار خوشحال شدم که به کلاردشت آمدید و به ارتفاعات شهرمان صعود کردید.به امید صعودهای بعدی شما در منطقه کلاردشت.

2. مصطفي حاتمي می گوید:

با سلام خدمت تمامی کوهنوردان شرکت کننده در این برنامه زیبا.من از کوهنوردان کلاردشتی هستم و بسیار خوشحال شدم که ارتفاعات شهزمان را برای صعود انتخاب کردید.به امید صعودهای دیگر در ارتفاعت کلاردشت.