هرهفته یک‌برنامه:این‌بارگزارش راهپیمایی جنگل«پاشاکلا»به«امامزاده قاسم»ـ ۱۳۹۱/۰۷/۲۸

ارسال شده توسط در 27 اکتبر 2012 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

پاشاکلا روستایی است با ارتفاع حدوداً ۱۱۰۰ متر، که در منطقه جنگلی «منگل» آمل واقع شده است.
این منطقه در جنوب‌غربی آمل می‌باشد و بسیار وسیع و کوهستانی است و همچنین دارای مسیرهای کوهپیمایی و جنگل‌پیمایی فراوانی است که از روستاهای مهمی مانند سنگ‌چال، فیله‌بند، چلاو و … آغاز می‌شوند.

در این میان قله امامزاده قاسم با ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متر قرار گرفته است که از چندین مسیر آن را صعود می‌کنند.
تیم ۲۷ نفره باشگاه، صبح روز جمعه ۱۳۹۱/۰۷/۲۸ توانست در ۶ ساعت این مسیر را از روستای پاشاکلا صعود نماید.

باید دقت داشت که این مسیر کاملاً جنگلی و پوشیده بوده و داشتن راهنما و یا آشنایی کامل با مسیر از مهمترین نکات اصلی این برنامه است. ضمناً این مسیر در فصل پاییز آب آشامیدنی به سختی پیدا می‌شود.

بعد از ۳ الی ۴ ساعت راهپیمایی، با سرعت ملایم در شیب‌های تند این مسیر به خط‌الرأس می‌رسیم که با علائم فلزی هیئت کوهنوردی شهرستان آمل نشانه‌گذاری شده است و محل تلاقی چند مسیر صعود مانند مسیر «الیمستان» می‌باشد.

هوای آن روز کاملاً ابری و مه‌آلود بود و از ظهر به بعد با وزش باد در ارتفاعات و ریزش باران توام شد.
تیم ما در ساعت ۱۳:۰۰ در هوایی نامناسب به زیر قله اصلی رسید که GPS ارتفاع ۲۴۰۰ متر را ثبت کرد.

متأسفانه به دلیل مه شدید و امکان گم‌کردن مسیر در موقع بازگشت و همچنین با نزدیک شدن به پایان ساعت صعود در ساعت ۱۳:۳۰ با گرفتن عکسی دسته‌جمعی به طرف پاشاکلا بازگشتیم.

در موقع بازگشت باران شدت گرفته و تا رسیدن به روستا ادامه داشت.
ساعت ۱۷:۰۰ به نقطه شروع بازگشته و پس از آماده شدن و تعویض لباس‌ها با مینی‌بوس باشگاه که در آنجا منتظرمان بود، به طرف تهران بازگشتیم.

پاییز یکی از فصل‌های زیبا و جادویی طبیعت به ویژه در مناطق جنگلی است. زیبایی درختان در ماه‌های این فصل بی‌نهایت رویایی و دل‌انگیز می‌شود.

هوای دل‌پذیر و مناسب که نه گرمایی دارد و نه سرمایی شدید احساس می‌شود، به همراه نوای بادهای پاییزی و روزهایی که کوتاهند ولی غروبی طولانی دارند و شب‌هایی که بلند و مسرورکننده‌اند، دست به دست هم داده و این فصل را برای کوهنوردان جذاب و رویایی می‌کنند. فصلی که حس و اجرای برنامه‌های آن به سختی از اذهان فراموش می‌شود.
اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا:
خانم‌ها: جدی، جمشیدی (عکاس)، خان، راحله خلیل‌آبادی (مهمان)، داداشی، فاطمه و مینا فرشباف‌رواسانی (مهمان)، سعیدی، عاشق‌حسینی، کرمی‌فر، محمودی، میرزایی و نظری
آقایان: اسدی، پورزادی (عضو سابق)، تفضلی، حاصلی، حمیدی (سرپرست)، غ.ر. خلیل‌آبادی، دهخدایی، رحمتی، سلیمی، سیدمراد، شمشاد، قلندر، منفردزاده و م. نادری

     گزارش سایت از: ذبیح‌ا… حمیدی
     1391/07/29

یک دیدگاه to “هرهفته یک‌برنامه:این‌بارگزارش راهپیمایی جنگل«پاشاکلا»به«امامزاده قاسم»ـ ۱۳۹۱/۰۷/۲۸”

  1. محمد جواد مسگریان می گوید:

    خسته نباشید فوق العده زیبا و عالی .

دیدگاه خود را بیان کنید