از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ ( ۱۶ مهر تا ۲۳ مهر ۹۱ )

ارسال شده توسط در 27 اکتبر 2012 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

همانطور که هم‌باشگاهی‌های عزیز در جریان می‌باشند، از یکشنبه گذشته بخش جدیدی به مطالب سایت باشگاه اضافه شد بنام از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟

هفته گذشته و در بخش اول این قسمت توضیح دادم که در واقع بر آن شدیم علاوه بر رخدادهای درون باشگاهی، اخبار و رخدادهای کوهنوردی و رشته‌های وابسته را از سایتهای معتبر به نوعی نقل‌قول غیرمستقیم کنیم. سایتهایی  چون فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، کوه‌نیوز، کوه‌نوشت، گروهها و باشگاههای کشور و غیره. استدلالمان نیز براین بود که شاید شما عزیزان نتوانید از سایتهای مذکور دیدن کرده و مستقیما در جریان اخبار قرار گیرید، بنابراین از طریق این صفحه تا حدودی در جریان این رخدادها قرار خواهید گرفت.

حال می‌پردازیم به رخدادهای یک هفته گذشته (۱۶/۰۷/۹۱ تا ۲۳/۰۷/۹۱ )

بخش داخلی باشگاه:
روز سه‌شنبه ۱۸/۰۷/۹۱ و در جلسه هفتگی باشگاه، گزارش برنامه ۲ روزه فرود از دره کمجل که توسط ۶ تن از اعضای باشگاه باتفاق چند میهمان و در شهریورماه برگزار شده بود، توسط آقای پیمان ثابت‌تبار ارائه شد. این گزارش برنامه همراه با عکس و فیلم مستند و بسیار زیبائی از دو بچه خرس که در آب دره مشغول بازی بودند ارائه شد که جذابیت این برنامه را هم برای برگزارکنندگان آن و هم برای اعضای باشگاه دو چندان کرد. در پایان ارائه گزارش، مسئول باشگاه طی نقدی اعلام کرد باید این گونه برنامه‌ها از قبل در باشگاه اعلام شود که در مقابل، مسئولین اجرای آن برنامه پاسخ‌هائی را ارائه دادند.

همچنین روز سه‌شنبه آقای محسن سلیمی به عضویت ۴۴۴ نفر باشگاه درآمدند که ضمن خیرمقدم به ایشان، آرزوی صعودهای موفق همراه با هم‌باشگاهی‌هایشان داریم.

مطلع شدیم روز چهارشنبه ۱۹/۰۷/۹۱ آقای حمیدی مسئول محترم باشگاه متأسفانه در سوگ و فقدان یکی از بستگان خود (پسردایی) که در سن ۲۸ سالگی و بر اثر بیماری سرطان دارفانی را وداع گفتند می‌باشند. ضمن عرض تسلیت مجدد، از درگاه خداوند منان علو درجات را برای آن عزیز از دست رفته و صبر و شکیبائی برای خانواده‌شان خواهانیم.

روز جمعه ۲۱/۰۷/۹۱ برنامه هفتگی باشگاه که صعود قله توچال از مسیر شمالی (ایگل) و بازگشت از درکه بود، اجرا شد که شرح کامل گزارش فوق را در همین سایت مطالعه فرمائید.

اخبار داخلی
با توجه به حادثه تلخ و ناگوار جمعه ۱۴/۰۷/۹۱در منطقه پل خواب که منجر به فوت سنگ‌نورد جوان امیرحسین مقیمی شد، فدراسیون با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عرض تسلیت مجدد، به کلیه سنگ‌نوردان توصیه و تأکید کرد تا با بررسی و شناخت کامل از مسیرهای صعود و رعایت کامل نکات فنی و ایمنی و همچنین بازرسی کامل ابزار و تجهیزات مورد نیاز سنگ‌نوردی پیش از اقدام به صعود و اجرای برنامه به فعالیت پرداخته تا بیش از این شاهد این‌گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

پیرو فراخوان ششمین دوره بازآموزی مربیان درجه ۲ پیشکسوت سنگ‌نوردی از طرف فدراسیون در تاریخ  ۱۹تا ۲۱ مهر، این اردو با حضور بیش از ۴۰ نفر از مربیان سراسر کشور در شیرپلا آغاز شد و به منظور سپاس از بزرگان و پیشکسوتان نامدار و تأثیرگذار عرصه کوهنوردی و تکریم نسل پویای گذشته، این دوره را به نام آقایان "محمد نظر" و "محسن عبدلی" از دیواره‌نوردان مطرح دهه‌های گذشته نام‌گذاری کردند. که به این‌منظور مراسمی در روز پایانی دوره، جمعه ۲۱ مهر ۹۱ در منطقه زمین فوتبال بندیخچال در ساعت ۱۵ الی ۱۶ و با تجلیل از آقایان "رضا زارعی" و "محمود میرنوری" برگزار شد. ضمن ارج نهادن و استقبال از این اقدام نمادین امیدواریم که همچنان تداوم و استمرار داشته باشد.

طبق آخرین گزارش از تیم استان لرستان که در تلاش جهت صعود قله ۸۱۶۳ متری ماناسلو می‌باشند، این تیم بدلیل اینکه هوای منطقه فعلا نامساعد می‌باشد روز سه‌شنبه توانستند بخش خطرناکی از مسیرکمپ یک به دو که مسدود شده بود را بازگشایی کرده و به کمپ اصلی بازگردند. خوشبختانه اعضای این تیم در سلامت بسر می‌برند.

طبق آخرین گزارش از اعضای تیم اعزامی از استان فارس به قله دائولاگیری ۷، این تیم روز چهارشنبه ۱۹/۰۷/۹۱ موفق به برپایی کمپ ۲ در ارتفاع ۵۷۵۰ متری شدند. این تیم به منظور هم‌هوایی پس از یک شب‌مانی به کمپ اصلی بازگشته و اکنون در آنجا بسر می‌برند. کلیه نفرات تیم در صحت و سلامت روحی، جسمانی و آمادگی کامل هستند.

آقای محمد فهیمی سرپرست و رئیس کارگروه روابط بین‌الملل فدراسیون در اجلاس مجمع عمومی UIAA که در «آمستردام» هلند و با حضور اعضای مختلف کمیسیون‌های فدراسیون جهانی برگزار می‌شود حضور یافتند. در این اجلاس ضمن ارائه‌ گزارش سالیانه، انتخابات رئیس و نایب رئیس و اعضای کمیسیون‌ها صورت خواهد گرفت.

بالاخره جشنواره سنگ‌نوردی بیستون با تمام حاشیه‌هایش، امروز در کرمانشاه افتتاح می‌شود. در این جشنواره جمعا ۱۵۵ سنگ‌نورد ایرانی و خارجی حضور دارند. کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره از سه قاره اروپا، آسیا و اقیانوسیه که شامل کشورهای استرالیا، انگلیس، ترکیه، آلمان، فرانسه، سوییس، اسلوونی، ایتالیا و اتریش می‌باشند.

باقر عیوضی، حسن جوادیان، آرش فرهنگ و محسن نیک‌روش از ایران و سام بوژه، مارکو پرزلج، سباستین بوئن، اوبرژیو و ژرالین فاسناخت شاخص‌ترین سنگنوردانی هستند که در این جشنواره حضور خواهند داشت.

گروه پنج نفره کوه‌نوردان پسر قائم‌شهر که برای کوه‌پیمایی و تور گردشگری وارد ارتفاعات و منطقه جنگلی سنگ‌درکا و علیاکیا سلطان در منطقه آمل شده و مفقود شده بودند با تلاش هلال‌احمر و نیروهای مردمی نجات پیدا کردند. بخشدار امامزاده عبدالله (ع) آمل یادآور شد: متاسفانه گروه‌های کوهنوردی و تورهای گردشگری که بدون هماهنگی با بخشداری و مسئولان ذیربط از مسیرهای بیراهه قصد حضور در منطقه را دارند، در صورت بروز حوادث احتمالی، باعث ایجاد دردسر برای بخشداری و مجموعه خدمات‌رسان شهرستان خواهد بود.

اخبار خارجی
در این بخش اخبار مهم و قابل ارائه‌ای یافت نشد.

دیدگاه خود را بیان کنید