باشگاه اسپیلت ده ساله شد(۱۳۸۵/۴/۶ – ۱۳۹۵/۴/۶)به قلم مسئول باشگاه

ارسال شده توسط در 26 ژوئن 2016 ۷ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, مقالات و نوشته ها

9

 

اوایل زمستان ۱۳۸۴ بود .

به تعداد بیست نفر از گروه کوهنوردی محبوب مان (بعضی‌ها به اجبار و بعضی‌ها به اختیار) خارج شده بودیم.

دل کندن از گروهی که بیست و پنج سال در آن فعالیت کرده بودم کار ساده ای نبود ولی شرایط حکم می کرد به خاطر مصلحت و حفظ دوستی ها این کار را انجام دهم .

شروع کردیم با قرار قبلی کوه رفتن . محل تجمع‌مان محل کارقبلی من بود.

چند ماهی این روند ادامه داشت تا این که روزی یکی از دوستان به من گفت : ذبیح راستی چرا نمی ری از تربیت بدنی سئوال کنی شرایط باشگاه شدن چیه؟!

خوب ! پیشنهاد هیجان انگیزی بود و ما هم گروه و باشگاهی نداشتیم پس به فکر فرورفتم و تصمیم مهمی گرفتم …

آن زمان محل کارم تولید پوشاک ورزشی و کوهنوردی بود و از آنجا که فضای کافی در اختیار داشتم بی مناسبت ندیدم بخشی از آنجا را به دفتر یک باشگاه کوهنوردی تبدیل کنم …

شش ماه طول کشید تا مراحل باشگاه شدن و دریافت مجوز و پروانه رسمی صادر شود…

ششم تیرماه ۱۳۸۵ با حضور مسئولین ورزش کوهنوردی ،دوستان و پیشکسوتان کوهنوردی ، باشگاه به طور رسمی افتتاح شد و از همان هفته اول برنامه های سنگین کوهنوردی ،برنامه های فنی ، عضوگیری و اجرای کلاس های آموزشی آغاز شد.

به دلیل آن که بیست نفر اول باشگاه (اعضای هیأت مؤسس و پایدار )جملگی از کوهنوردان فعال و مربیان بودند خیلی زود باشگاه شکل اولیه خود را گرفت و کم کم عضوگیری رو به فزونی گرفت .

۳ سال این روند ادامه داشت تا در اردیبهشت ۱۳۸۸ موفق شدیم سالن سنگ نوردی باشگاه را نیز با همت و یاری اعضا افتتاح کنیم.

از آن زمان تا کنون باشگاه موفق به جذب بیش از ۶۰۰ عضو شده است که البته اکثراً در سه بخش فعال ، نیمه فعال و غیرفعال حضور دارند…

ما تاکنون موفق شده ایم هر هفته یک بار و به طور متوسط سالی ۵۰ برنامه رسمی کوهنوردی را اجرا کنیم که به بیش از۵۰۰ برنامه می رسد . اگر در هر کدام از برنامه ها به طور متوسط بیست نفر شرکت داشته اند  ، حضور افراد در کوهستان در قالب برنامه های باشگاه تا کنون به حدود ۱۰,۰۰۰نفر می رسد.

این آمار بدون احتساب برنامه های فنی و آموزشی باشگاه است ، به طور متوسط هر سال ۳۰ برنامه فنی شامل صعودهای تکنیکال در باشگاه اجرا شده و این به غیر از برنامه های‌ست که اعضا بطور غیر رسمی و محفلی اجرا کرده اند.

به جز این ها ، سالانه چندین برنامه مهم از سوی اعضا اعلام و با موافقت باشگاه به طور رسمی اجرا شده است.

هرساله حدود ۱۰ دوره رسمی کلاس های آموزشی ، مقدماتی ، پیشرفته و مربی گری فدراسیون کوهنوردی را طی کرده ایم و تا کنون بیش از ده مربی به مربیان قبلی باشگاه اضافه شده است.

از افتتاح باشگاه در این ده ساله هر سه شنبه جلسات و نشست های هفتگی باشگاه با متوسط حضور ۵۰ نفر به طور منظم ، سالانه ۵۰ جلسه برگزار شده است که بخش عمده این جلسات به دیدار اعضا ، مباحث جدی ، آموزشی و ارائه گزارش برنامه های اجرا شده اختصاص داشته است .

جلسات هیأت رئیسه باشگاه در این سال ها حداقل فصلی یک بار به طور متوسط برگزار گردیده است.

همواره کوشیده ایم اسپیلت همکاری های خود را با سازمان های کوهنوردی اعم از وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون کوهنوردی ، به ویژه «هیأت کوهنوردی» ، انجمن کوهنوردان ، باشگاهها و گروههای کوهنوردی و سازمان های مردم نهاد این ورزش حفظ و گسترش دهد.

صعودهای برون مرزی ما تقریباً سالانه و بدون وقفه در قالب برنامه های شخصی ، باشگاهی ، ملی و استانی تداوم داشته است و تا کنون پرچم این باشگاه به غیر از قلل مطرح کشور ، در بسیاری از قلل مهم جهان از جمله اورست بلندترین قله جهان به احتزاز درآمده است.

فعالیت های ما در رسانه های باشگاه یکی از افتخارات ماست.

به جز چاپ ده شماره نشریه داخلی اسپیلت ، سایت www.espilat.com اکنون به مرجعی مهم جهت مراجعه کوهنوردان این باشگاه و دیگر همنوردان جهت دریافت اطلاعات و ملاحظه‌ی گزارش برنامه های گوناگون کوهنوردی داخلی تبدیل گشته است.

روزنامه دیواری و اینترنتی باشگاه چهار سال است که به طور منظم و هفتگی رویدادهای داخلی و خارجی ورزش کوهنوردی را منعکس می نماید.

حضور اعضای باشگاه در فضاهای مجازی و شبکه های گوناگون اجتماعی یکی دیگر از فعالیت های رسانه ای ماست .

مراجعه کوهنوردان آزاد جهت حضور در برخی از برنامه های کوهنوردی باشگاه به عنوان میهمان و همین طور مراجعه جهت کسب اطلاعات گوناگون به شکل حضوری و تلفنی از دیگر فعالیت های مسئولانه ماست که تقریباً به طور روزانه ادامه دارد.

در این سال ها همواره دفتر باشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ باز و با حضور حداقل دونفر جوابگوی مراجعات گوناگون همنوردان مان بوده ایم.

در این میان سالن سنگ نوردی باشگاه عصرهای هر روز پذیرای چندین سنگ نورد در سطوح تمرینی و آموزشی گوناگون است.

ثبت نام ها، صدور کارت های عضویت و بیمه های ورزشی ، تشکیل پرونده اعضا ، امور اداری ، نامه نگاری‌ها و جدیداً پرتال جامع فدراسیون کوهنوردی و … از دیگر فعالیت های روزانه دفتر باشگاه است .

خوشبختانه در این ده سال حتی یک روز فعالیت باشگاه بدون مجوز رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان نبوده و این مجوز که با موافقت هیأت کوهنوردی استان تهران و زیر نظر فدراسیون کوهنوردی صادر شده است که ما همواره خود را زیر مجموعه این سازمان‌های ورزشی و کوهنوردی می دانیم.

اوایل سال ۱۳۹۴ موفق به تمدید پروانه فعالیت ۳ ساله باشگاه در رشته های کوهنوردی و سنگ نوردی در دو بخش آقایان و بانوان شدیم…

این ها و بیش از این‌ها ، همه مدیون همراهی و یا هم یاری اعضای صمیمی باشگاه اسپیلت صورت گرفته است که مانند (چوب امداد دو چهارصد متر ) از همنوردی به همنورد دیگری رسیده است.

به راستی اگر این صمیمیت و همدلی در بین ما نبود ، شاید عمر باشگاه به یک دهه که هیچ ، به چند سال هم نمی رسید…

و من در این راه ضمن فشردن دست تمام همنوردانم در این سال‌ها ، اعلام می دارم با عشق بیکران به طبیعت و کوهستان و این ورزش روح افزا ، که ویژگی آن روبرو شدن (رخ به رخ ) انسان با انسان و انسان با طبیعت است ، با انرژی مضاعف و کسب تجربیات فراوان در دهه گذشته ،این مسیر بی پایان را ادامه داده تا آنجا که بتوانم در راه اعتلای نام باشگاه اسپیلت تلاش خواهم کرد .

خوشحالم که ثمره این ده سال نام نیک «باشگاه اسپیلت» بوده است که اکنون به عنوان یک برند باشگاهی کوهنوردی معتبر و خوش نام در جامعه کوهنوردی کشور می درخشد و از کردگار عالم سپاسگزارم که خوش شانسی و خوش روزی را برما اعطا کرده است که توانسته ایم با کمترین هزینه های مالی و جانی که از هر سو روزانه ما را تهدید می نماید از این مسیر دشوار تا به امروز به سلامت عبور کنیم و امیدوارم باشیم دردهه بعدی نیز این لطف ، به همراه دست انسان های صالح از بدنه این باشگاه جدا نشده ، روز به روز با موفقیت و خوش کامی روبه رو شویم.

روز جمعه یازده تیر ماه با شما اعضای باشگاه در شهر زیبای سلمان شهر (متل قو) گردهم خواهیم آمد تا با برپایی جشنی بزرگ به استقبال فرا رسیدن یازدهمین سال فعالیت باشگاه کوهنوردی و سنگ نوردی بشتابیم و از آن روز به بعد مصمم تر و آماده تر از گذشته به استقبال روزهای آینده و پر فروغی برویم که در انتظار تک تک ما است.

روزهایی که مطمئناً با حفظ دوستی ها در دامن کوهستان و در حین ورزش کوهنوردی به روزهای ماندگار و فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد…

 

                      ذبیح اله حمیدی
مؤسس و مسئول باشگاه کوهنوردی اسپیلت
                          ۱۳۹۵/۴/۶

۷ دیدگاه to “باشگاه اسپیلت ده ساله شد(۱۳۸۵/۴/۶ – ۱۳۹۵/۴/۶)به قلم مسئول باشگاه”

  1. حسین قربان نژاد می گوید:

    درود بر همت والای شما استاد گرامی همیشه پایدار و برفراز باشید

  2. علی اکبر چرچیان می گوید:

    برای خانواده بزرگ اسپیلت سالهایی خوش و پایدار همراه با سربلندی آرزومندم. امیدوارم همیشه سلامت و به کوه باشید…

  3. محسن می گوید:

    زنده باااااااد اسپیلت و اسپیلتی ها
    به جرأت بگم که یکی از بهترین لحظات زندگیم رو تو باشگاه اسپیلت میگذرونم
    سپاس بیکران از جناب حمیدی برای عشق به این جمع
    بهترین آرزوها رو برای اسپیلت خواستارم
    همیشه سرافراز و برقرار باشه

  4. سعید جوانشیر می گوید:

    تبریک میگم به اقای حمیدی موسس باشگاه اسپیلت که با مدیریت قوی وکارامدی که دارن توانستن تاکنون به نحو احسن این مجموعه را اداره کنن ،تبریک به هیئت مدیره باشگاه که در این مسیر ، این مکان ورزشی را حمایت کرده و باشگاه را تنها نگذاشته اند و تبریک به تمامی هم باشگاهی های عزیز که با وجودشان باعث محکم شدن پایه های باشگاه میشوند.
    به امید روزهای بهتر بهتر و دهه های اینده اسپیلت
    درود بر اسپیلت

  5. رحیم بیضاوی می گوید:

    استاد حمیدی گرامی تبریک عرض می کنم. زحمات و مدیریت عالی شما قابل ستایش است. آرزو میکنم پرچم این مجموعه گرانقدر سالهای سال بر فراز قله ها در اهتزاز باشد.

  6. طوطی می گوید:

    دهمین سالگرد تشکیل باشگاه را صمیمانه به همه همنوردان عزیزم و جناب آقای حمیدی ریاست محترم باشگاه تبریک عرض می کنم. یقینأ باشگاه اسپیلت از جمیع جهات در سطح بسیار بالایی قرار دارد و من با تمام وجود به عضویت در این باشگاه افتخار می کنم.

  7. کشوشنتیا ربانی می گوید:

    آرزو می کنم این وفاق و همدلی، زیر چتر باشگاه روز به روز بیشتر گردد.
    آرزو می کنم باشگاه، با همت و تلاش همه ی همنوردان ، هر سال موفق تر از سال پیش باشد.
    امیدوارم ، مردانی از جنس آقای حمیدی در عرصه ورزش، تندرست و موفق باشند و هر ساله، تعداد شان بیشتر وبیشتر گردد.

دیدگاه خود را بیان کنید