از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۱۳۹۱٫۸٫۲۸ تا ۱۳۹۱٫۹٫۵)

ارسال شده توسط در 26 نوامبر 2012 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

جلسه هفتگی باشگاه ۹۱،۰۸،۳۰
این جلسه هفتگی اختصاص داشت به ارائه گزارش برنامه همراه با عکس صعود قلل سی‌چال توسط خانم زینب داداشی، سیاه‌چال توسط آقای غلامرضا خلیل‌آبادی و صعود دیواره بیستون ـ مسیر عقابها توسط خانم شهربانو درزی.

برنامه هفتگی:
همانطور که در بخش گزارش برنامه‌های هفتگی باشگاه ملاحظه کردید، با توجه به تعطیلات روزهای ۳ و ۴ و ۵ آذر و فصل پائیز، برنامه هفتگی باشگاه، پیاده‌روی مسافت ۶۳ کیلومتر از کویر مرکزی ایران از دهکده عروسان به جندق اختصاص داشت. این برنامه با حضور ۲۲ نفر از اعضا و میهمانان اجرا شد و در بامداد روز دوشنبه و رسیدن تیم به تهران پایان یافت.

بیانیه خانواده مهدی عمیدی:
«به نام آنکه یادش آرامش قلب‌هاست. "ای حکیم بی‌همتا و ای پروردگاری که جز حکمت و رحمت از وجود مقدست سراغ نداریم، از سویدای دل و با همه وجود خطابت می‌نماییم و پیوسته زمزمه می‌کنیم "الهی رضاً برضاک و تسلیماً لامرک" زیباترین جمله‌ای که بر زبان مقربان درگاهت جاری شد. بار پرودگارا به قدمت تاریخ از ازل تا به ابد، همواره سخت‌ترین آزمایش‌هایت را برای برترین بندگانت مقدر فرمودی؛ چنانکه جانسوزترین مصائب تاریخ، همان مصائبی که بر اهل آسمان و زمین گران آمد و ملک و ملکوت را تا ابد داغدار کرد، را برای ارباب غریبمان حسین (علیه‌السلام) رقم زدی، همان حسینی که مقرب‌تر از او به درگاه عزیزت بر صحنه گیتی وجود نداشت. بار الها، مصلحتت ایجاب کرد امانت عزیزی را در کوهستان که مظهر قدرت و عظمت توست و عشق او نیز بود از ما بازستانی.

تردیدی در حکمت و مصلحت ذات اقدست نداریم و اگر مصیبتی که بر ما وارد شد، نشانه‌ی آن است که ما را نیز در جرگه خوبان درگاهت پذیرفته‌ای، به این امر راضی و خشنودیم و در عمل به آنچه ولی‌نعمتمان امام رئوف، علی‌ابن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) فرموده است: «… إن کنتَ باکیاً لشیءٍ فَابکِ للحسین… (اگر خواستی بر چیزی گریه کنی بر حسین گریه کن…)» جز بر مصیبت عزیز زهرا (سلام‌الله‌علیها) نمی‌گرییم، باشد که به برکت گریه بر ارباب مظلوممان حسین (علیه‌السلام)، ما و مهدی عزیزمان را از شفاعتش محروم نگردانی که جز آن کشتی نجات، راهی برای رهایی از اهوال برزخ و قیامت نمی‌شناسیم.

خدایا تو را شاکریم که اگر ما را اینگونه آزمودی، الگوی سربلندی در آزمون، یعنی «تسلیم و رضا» را نیز با رسیدن ایام عزای سرور و سالارمان در مقابل چشمانمان قرار دادی تا راه را به ما بنمایی. خداوندا بر دوری مهدی عزیز، با استعانت از تو شکیبا خواهیم بود، زیرا دنیا دار فناست و در کمتر از چشم‌به‌هم زدنی ما نیز باید بار سفر ببندیم و به او بپیوندیم، همانجا که پیشینیان رفتند و پسینیان را نیز از آن گریزی نیست، اما در این ایام عزیز که به برکت حسین (علیه‌السلام) رحمت واسعه الهی، گناهان شیعیان و عزادارانش را بی‌حساب می‌بخشایی، تو را به حق مادرش زهرا (سلام‌الله‌علیها) سوگند می‌دهیم، حسن عاقبت، مغفرت و آسایش سرای باقی را برای جگرگوشه‌مان و ما نیز که به او خواهیم پیوست، مقدر فرما که خیر و سعادت را جز این تعریفی نیست.

عمری گفتیم و شنیدیم که مقام رضا بالاترین مرتبه عرفان و برترین صفت اولیای حضرت حق است و هان وقت عمل است: «الهی رضاً برضاک و تسلیما لامرک». در پایان از همه عزیزانی که با مهدی بودند و هم‌اکنون در کنار خانواده مهدی هستند نهایت تشکر و قدردانی را داریم و سلامتی و سربلندی آنها را از خدای مهربان مسئلت می‌نمائیم.

خانواده مهدی عمیدی ـ هیمالیانورد مفقودشده در قله مون‌بلان فرانسه

چاپ مجله «نشنال جئوگرافیک» به زبان فارسی
فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به نقل از کانون مهندسین دانشگاه تهران خبر داد: طی اقدامی ارزشمند، مجله‌ رسمی تشکیلات «نشنال جئوگرافیک» تحت عنوان «گیتانما» برای اولین‌بار به زبان فارسی در ایران منتشر شد. این مجله هم‌اکنون بیش از ۶۰ میلیون مخاطب در ۳۶ زبان مختلف در اکثر کشورهای دنیا دارد. «کریس جانز» سردبیر ماهنامه «نشنال جئوگرافیک»، در آغاز این مجله می‌گوید: «بسیار مفتخرم تا سرآغاز چاپ ماهنامه را به یک زبان دیگر شاهد باشم».

صاحب امتیاز و مدیرمسئول این مجله با زبان فارسی، دکتر «منصور نیکخواه‌بهرامی» (استاد بازنشسته دانشکده فنی و عضو افتخاری کانون فنی) می‌باشد و سردبیری این مجله بر عهده «بابک نیکخواه‌بهرامی»، (پسر دکتر منصور نیکخواه‌بهرامی) است.

علاوه‌بر تهیه از طریق پیش‌خوان مطبوعات، علاقه‌مندان جهت خرید یا اشتراک نشریه می‌توانند با شماره ۲۲۹۸۲۶۹۴-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

اختصاص فضایی جهت دوره‌های آموزشی بانوان در منطقه ۸ شهرداری
(قابل توجه بانوان عضو باشگاه)
به گزارش روابط عمومی حوزه‌ی بانوان فدراسیون، روز سه‌شنبه مورخ ۲۳ آبان ‌ماه جلسه‌ای در ستاد بحران شهرداری منطقه ۸ تهران جهت تأمین فضای مورد نیاز برای برگزاری کلاس‌های آمادگی جسمانی، تمرینی و آموزشی تشکیل گردید.

در توافقات بعمل آمده و براساس مجوز کتبی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، سوله موجود در ستاد بحران شهرداری منطقه ۸ که سقف آن از قبل برای دوره‌های امداد و نجات آتش‌نشانی تجهیز شده است، دو روز در هفته، اختصاص به برگزاری دوره‌هایی در سطح همگانی به هدف آشنائی و معرفی رشته غارنوردی، کلاسهای تمرین یومار و تکنیک‌های مختلف کار روی طناب (عبور از گره، بالاکشی‌ها، امداد و نجات روی طناب و …) و دوره‌های آموزشی غارنوردی ویژه بانوان قرار گیرد.

در این کلاس‌ها کلیه بانوان متقاضی دوره‌های آموزشی غارنوردی از سراسر کشور علی‌الخصوص متقاضیان منطقه ۸ شهرداری بدون پرداخت هزینه سالن می‌توانند حضور داشته باشند.

آدرس:خیابان شهید مدنی (نظام‌آباد سابق) – جنب متروی فدک

برگزاری چهارمین و پنجمین آزمون ورودی دوره طرحی درجه ۳ صعودهای ورزشی بانوان و آقایان
به گزارش سایت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزش استان تهران، کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در راستای رشد و توسعه کمی و کیفی، چهارمین دوره طراحی درجه ۳ در بخش بانوان و "پنجمین دوره طراحی درجه ۳" در بخش آقایان را به شرح زیر برگزار می‌نماید:

زمان برگزاری آزمون ورودی بانوان: ساعت ۸ صبح تا ۱۸ روز پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱
زمان برگزاری آزمون ورودی آقایان: ساعت ۸ صبح تا ۱۸ روز جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱
مکان برگزاری آزمون ورودی: تهران ـ میدان هفت‌تیر ـ خیابان مفتح جنوبی ـ ورزشگاه شهید شیرودی ـ سالن سنگ‌نوردی زنده‌یاد محمد داوودی.
مدارک مورد نیاز:
۱٫ معرفی‌نامه هیئت استان
۲٫ حداقل سن ۲۰ سال تمام
۳٫ ارائه اصل کارت بیمه ورزشی سال جاری
۴٫ دو قطعه عکس ۳ در ۴
۵٫ گواهی صحت سلامت
۶٫ ارائه رونوشت‌ برابر اصل شده‌ شناسنامه، کارت ملی، حکم کارآموزی پیشرفته صعودهای ورزشی، آخرین مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم).
۷٫ هزینه دوره: واریز مبلغ دویست هزار ریال به حساب شماره ۰۱۰۶۰۰۸۱۱۴۰۰۲ سیبا به نام فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی.
۸٫ مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه
لوازم و تجهیزات مورد نیاز: لوازم سنگ‌نوردی شامل: هارنس، کفش سنگ‌نوردی، کیسه پودر، گری‌گری، کارابین پیچ ۲ عدد، ریورسو یا شکل هشت، یومار، پله رکاب، کلاه کاسکت.
مواد آزمون:
۱٫ آزمون کتبی (مطالب کارآموزی مقدماتی و کارآموزی پیشرفته).
۲٫ آزمون عملی: صعود سرطناب با درجه سختی  c۱۱/۵ و بولدرینگ  b۶ و صعود و فرود با ابزار (گری‌گری و یومار).
۳٫ آمادگی جسمانی (پرش جفت دو طرف، کشش از میله، درازنشست، دو ۴ در ۹ متر، عکس‌‌العمل).

توجه:
کلیه لوازم فنی باید دارای استاندارد  CE، EN  و UIAA باشند.
حداقل نمره قبولی معدل آزمون‌های عملی ۱۴ و نمره آزمون کتبی ۱۲ می‌باشد.

هیئت‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها ضمن اطلاع‌رسانی مراتب فوق اقدامات و حمایت لازم را انجام داده و حداکثر تا تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۱ اسامی شرکت‌کنندگان را به ‌طور کتبی به فدراسیون ارسال نموده و یا با پست الکترونیک به آدرس m.tabibi2007@gmail.com اعلام نمایند. همچنین عنوان شده است در صورت عدم معرفی تا تاریخ مقرر؛ از پذیرش شرکت‌کنندگان معذور می‌باشند.

برگزاری جلسه اعضای طرح ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان ویژه زمستان ۱۳۹۱ ـ بهار ۱۳۹۲
این جلسه عصر روز چهارشنبه ۱ آذر ماه ۱۳۹۱ و با حضور آقایان مهندس کاوه کاشفی ریاست هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، محمدرضا کفاش دبیر هیئت، یونس رضاخانی رییس کارگروه هیمالیانوردی هیئت، علی افشار مسئول بخش جستجو و نجات کارگروه کوهنوردی هیئت و سرکار خانم مریم نوروزی نایب‌رییس بانوان هیئت، در محل دفتر "هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" تشکیل شد.

هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران پس از اجرای موفق شش دوره از طرح ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان طی سال‌های گذشته که منجر به کاهش شدید تلفات و آسیب‌ها در ارتفاعات شمال تهران در ماه‌های سرد سال گردید و نیز با توجه به بازتاب مثبت و دستاوردهای اجرای این طرح در بین مردم و کوهنوردان، امسال نیز قصد آن دارد تا با همکاری گروه‌ها و باشگاه‌های فعال در محدوده زمانی زمستان ۱۳۹۱ و بهار ۱۳۹۲ طرح مذکور را اجرا نماید.

در این طرح، ۵ مسیر اصلی شامل مسیرهای کلکچال، دربند، توچال، دارآباد و درکه مدنظر می‌باشد که همانند دوره‌های قبل، اعضای آموزش دیده ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان، مستقر در این مسیرها، براساس شرایط جوی ضمن ارائه آموزش‌های لازم و توصیه‌های ضروری درخصوص لوازم و تجهیزات مناسب، مسیرهای ایمن و نقاط حادثه خیز و دعوت کوهپیمایان و طبیعت‌دوستان به رعایت اصول کوهپیمایی ایمن، سعی در پیشگیری از حوادث احتمالی در این ارتفاعات را خواهند داشت.

(آقای رضا خلیل‌آبادی به عنوان نماینده باشگاه کوهنوردی اسپیلت در این جلسه حضور یافتند.)

تلاش برای صعود زمستانی نانگاپاربات
نانگاپاربات با ارتفاع ۸۱۲۶ متر، نهمین قله مرتفع هشت‌هزار متری است که تاکنون هیچ کوهنوردی موفق به صعود این کوه در زمستان نشده است. اما اکنون یک تیم بین‌المللی متشکل از سه کوهنورد از آمریکا و مجارستان قصد تلاش برای صعود زمستانی این کوه سرسخت را در زمستان دارند.

اعضای این تیم عبارتند از "ایان اوورتن" ۲۸ سال  (Ian Overton) پزشک تیم از آمریکا به همراه دو همنورد خود "دیوید کلین"  (Dávid Klein)سرپرست تیم و "زولتان اسس" (Zoltan Ács) به عنوان ویدئوگرافر هر دو از مجارستان که قرار است در روزهای آینده بر روی این قله تلاش کنند.

این تیم سه نفره در طول این تلاش زمستانی قصد ندارند از کپسول اکسیژن و شرپای ارتفاع استفاده کنند. ایان نیز اضافه می‌کند که هر سه آنها حس ماجراجویانه داشته و از لحاظ فیزیکی آماده بوده و از ذهنیت مثبتی در این صعود برخوردار هستند. به نظر زولتان نیز آنها همدیگر را خوب می‌شناسند و به نقاط ضعف و قوت همدیگر آشنا هستند.

این تیم در تاریخ ۲۶ دسامبر از بوداپست پایتخت مجارستان به اسلام‌آباد پرواز خواهند کرد و در تاریخ ۴ ژانویه در پای یخچال دایامیر (Diamir Glacier) خواهند بود تا تلاش خود را برای صعود این قله آغاز کنند. (به نقل از سولدوز کلوب)

لازم به یادآوری است این قله برای اولین بار توسط ایرانیان با تیمی از باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند به سرپرستی زنده‌یاد لیلا اسفندیاری در تابستان سال ۱۳۸۷ صعود شده است.

گرآورنده و تنظیم از: ساقی محمودی

یک دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۱۳۹۱٫۸٫۲۸ تا ۱۳۹۱٫۹٫۵)”

  1. محسن می گوید:

    مرسی…خیلی مفید بود
    همیشه به یادتان هستیم ای رفتگان "کوه"
    آرزوی موفقیت برای تیم سه نفره صعود نانگاپاربات

دیدگاه خود را بیان کنید