گزارش و تصاویر مراسم تجلیل از پروانه کاظمی و پیتر هابلر (Peter Habeler) ـ ۱۳۹۲٫۰۴٫۱۸

ارسال شده توسط در 10 جولای 2013 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, گالری, گزارش مراسم و جشنها

عصر روز سه‌شنبه هجدهم تیر ماه ۱۳۹۲، مراسم گزارش‌خوانی و تجلیل از خانم پروانه کاظمی به مناسبت صعود تا ارتفاع ۸۲۰۰ متری قله کانچن‌جونگا در سالن اجتماعات سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران برگزار گردید.
 

این مراسم که به میزبانی باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت برپا شده بود، با حضور بیش از دویست نفر از کوهنوردان، سنگنوردان و علاقمندان به صعودهای پروانه کاظمی برگزار شد.
 

قسمت اول مراسم با مجریگری آقای رامین شریف‌زاده آغاز و سپس با گزارش‌خوانی خانم کاظمی به مدت یک ساعت به طول انجامید. با ورود کوهنورد نامدار و مربی برجسته جهان، آقای پیتر هابلر و همراهانشان به سالن، مراسم تجلیل از ایشان توسط پیشکسوت گرامی آقای کیومرث بابازاده اجرا گردید.
 

پیتر هابلر سال‌های قبل در دهه چهل شمسی به عنوان مدرس به ایران سفر کرده و شاگردانی را در عرصه ورزش کوهنوردی ایران آموزش داده بود.
 

از صعودهای بسیار مشهور او می‌توان به صعود قله اورست همراه با رینهولد مسنر، «بدون استفاده از کپسول اکسیژن» برای اولین بار در جهان اشاره نمود.
 

در مراسم عصر روز هجدهم تیر ماه، ۵ نفر از شاگردان و همنوردان ایشان در دهه چهل حاضر بودند که بعد از سخنرانی پیتر هابلر به روی سن رفته، پس از سال‌ها با ایشان دیدار و گفتگو نمودند.
 

اسامی این عزیزان که در این مراسم حضور داشتند و در حال حاضر از مربیان پیشکسوت کشور می‌باشند، به شرح زیر است:
«نصرت‌ا… نوری، ناصر رستمی، صادق کرباسی، محسن عبدلی و کیومرث بابازاده»

 

در پایان، هدیه و لوح تقدیری که از طرف باشگاه کوهنوردی اسپیلت تهیه شده بود، توسط این عزیزان و مسئول باشگاه به پیتر هابلر تقدیم شد.
 

بعد از این قسمت، نوبت به دیدن عکس‌های صعود پروانه کاظمی به کانچن‌جونگا بود که بسیار تأثیرگزار و مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
 

قسمت انتهایی مراسم به تقدیم هدایا و لوح‌های تقدیر به پروانه کاظمی و همسر ایشان آقای آرمان ضابط اختصاص یافت.
 

در این بخش آقای کیومرث بابازاده به عنوان پیشکسوت و فعال کوهنوردی، سرکار خانم فاطمه زندحبیبی، رئیس محترم انجمن کوهنوردان ایران و آقای کاوه کاشفی، رئیس محترم هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران حاضر بودند که ضمن ایراد سخنانی کوتاه، این صعود را که با سلامتی کامل خانم کاظمی به پایان رسیده بود، به ایشان و دیگر همنوردان حاضر در سالن تبریک گفتند.
 

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران مراسم و مدعوین عزیز، به ویژه اشخاصی که اقدام به اهدای هدایایی به خانم پروانه کاظمی کرده اند، توجه شما را به ترجمه متن انگلیسی لوح اهدایی باشگاه کوهنورد اسپیلت به پیتر هابلر جلب می‌نماید:
 

آقای پیتر هابلر عزیز،
 

افتخار داریم که برای دومین بار در ایران میزبان شما هستیم، ضمناً این مایه مباهات و افتخار ماست که شما را در جمع کوهنوردان ایرانی حاضر در این مراسم می‌بینیم.
در واقع سال‌های متمادی است که آوازه نامتان مرزهای تمامی کشورهای کوهنوردخیز و کوهستانی را به عنوان یک کوهنورد و مربی برجسته درنوردیده است.
و در این بین برای کوهنوردان ایرانی همواره نامتان به عنوان یک دوست و چهره‌ای به‌نام و آشنا، الهام‌بخش و مسرت‌بخش می‌باشد.
صمیمانه آرزومند زندگی سرشار از سلامت و شادی برای شما هستیم.

 

    ذبیح‌ا… حمیدی
    رئیس باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت
    جولای ۲۰۱۳


پروانه کاظمی در حال گزارش خوانی

 

سمت چپ، پیتر هابلر در کنار مترجم (علی اصغر صباغی)

 

عکسهای دهه چهل در ایران

 

اهدای لوح تقدیر پیتر هابلر توسط مسئول باشگاه اسپیلت

 

از سمت راست:کیومرث بابازاده، ناصر رستمی، نصرت ا… نوری، (مترجم)،

پیتر هابلر، صادق کرباسی و محسن عبدلی

 

از سمت راست: کاوه کاشفی، فاطمه زندحبیبی، کیومرث بابازاده،

پروانه کاظمی و همسرشان آرمان ضابط

 

۵ دیدگاه to “گزارش و تصاویر مراسم تجلیل از پروانه کاظمی و پیتر هابلر (Peter Habeler) ـ ۱۳۹۲٫۰۴٫۱۸”

  1. کیومرث بابازاده می گوید:

    درود و سپاس بر خانم کاظمی و آقای حمیدی و باشگاه اسپیلت که هوشیاری ، تلاش ،نظم ومدیریت رابرای جوانانی آینده ساز معنا کردند .
    و درود بر پیتر هابلر که هنوز شور و اندیشه ای جوان و پویا دارد.
    کلاسی بود پر از ایده وتفکر.

  2. فرشاد مرواری می گوید:

    سپاس بی‌کران از یکایک زحمتکشانی که ثمره کوشش‌هایشان به برپایی چنین مراسم باشکوه، منظم و خاطره انگیزی انجامید و بی‌شک، قرار گرفتن در جمع بزرگان کوهنوردی ایران و جهان انگیزه‌ دوچندانی را در پیگیری و پایداری در مسیر کوهنوردی بخشید.

  3. ملکی می گوید:

    ۱۸ تیر روزی باشکوه و کلاسی آموزنده برای همه آنهائی بود که کوهنوردی را برای کوهنوردی دوست دارند همانند استاد عزیز آقای حمیدی که همیشه مظهر نشاط و منبع انرژی برای همنوردانش میباشد امیدواریم سالهای سال قدمهایش کوهها و قلل را بپیماید . درود و صد درود به تمام کوهنوردان عزیز

  4. زمانی می گوید:

    پروانه کاظمی چهره ماندگار و مایه افتخار ایران زمین

  5. اصغراقابابائي می گوید:

    با سلام و عرض ادب به کوهنوردان و آنهایی که دوستدار ورزش های کوهستانی هستند و سپاسگزاری از مدیران برنامه ۱۸ تیر، خدمت سرکار خانم پروانه کاظمی خدا قوت جانانه عرض نموده و از ایشان که با نگاه مدیرانه به سفر و گزارش خوانی زیبایشان، اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار ما قرار دادند، صمیمانه سپاسگذاری می‌نمایم.

دیدگاه خود را بیان کنید