هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال دوم-شماره پنجاه و یکم-تاریخ ۹۲،۷،۲۱)

ارسال شده توسط در 13 اکتبر 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ نوردی اسپیلت
سال دوم         شماره پنجاه و یکم           تاریخ ۹۲،۷،۲۱

 

تولد یک سالگی هفته‌نامه دیواری باشگاه اسپیلت مبارک باد .

اعضای محترم باشگاه اسپیلت و خوانندگان گرامی ؛ مفتخرم به استحضار برسانم بخش هفته‌نامه دیواری سایت باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت که تا شماره سی‌ام با نام «از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟» و پس از آن با نام «هفته‌نامه دیواری» در خدمت شماست ، یکساله شد .
در این رابطه مایلم توضیحاتی درخصوص نحوه شکل‌گیری این بخش ارائه دهم .
سال گذشته بنابر طرح جالب مسئول باشگاه مبنی بر جمع آوری اخبار و اطلاعات در زمینه کوه‌نوردی و رشته‌های وابسته (از سایتها و وبلاگهای معتبر) و درج آن در سایت اسپیلت، قرار شد این مطالب جمع آوری و در بخشی با نام از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟ درج شود . حال فلسفه مبنا قرار گرفتن روز یکشنبه چه بود؟
در باشگاه اسپیلت روزهای زوج خانم کرمی‌فر به عنوان مسئول در دفتر حضور دارند که همچنان مشغول انجام وظایف خود هستند . روزهای فرد یعنی یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها خانم داداشی مشغول به کار بودند . در تابستان سال ۹۱ با توجه به شرایط کاری ایشان و عدم توانایی حضور در روزهای یکشنبه ، من قبول مسئولیت کرده و با توجه به اینکه در ساعتهای حضورم کار خاص و قابل ذکری انجام نمی‌دادم ، برای اینکه در این روز وقتمان به بطالت تلف نشود ، آقای حمیدی تصمیم گرفتند در طول یک هفته اخبار سایتهای معتبر کوه‌نوردی را چک کرده و پس از استخراج اهم این اخبار با ذکر منبع و  امانتداری ، آنها را دسته بندی کرده و بر روی سایت باشگاه منعکس کنم. در همان روز که این تصمیم را با من درمیان گذاشتند تاکید کردند که این کار باید هر هفته به طور مرتب انجام گیرد و من نیز این اطمینان را به ایشان دادم که قطعا سعی خود را خواهم کرد . این‌چنین بود که مسئولیت این بخش را به عهده گرفتم .

حال باید عرض کنم در تمام شرایطی که ممکن است در طول سال برای هر کسی رخ دهد (اعم از شخصی و خانوادگی )حضورم در روزهای یکشنبه در باشگاه را اولویت اول زندگیم قرار دادم . به طور مثال در زمانی که خود و خانواده‌ام در سوگ از دست دادن یکی از اقوام بسیار نزدیک بودیم و حتی زمانی که دچار بیماری بودم ، با داشتن تب  کار را زمین نگذاشتم .
عنوان این مطالب نه از جهت خودستایی که ، از جهت رساندن اعتقاد قلبی‌ام به امر مسئولیت است : انسان یا مسئولیت کاری را به عهده نمی گیرد و یا اگر مسئولیتی را پذیرفت باید آن را به طور کامل به انجام رساند .
لازم است ذکر کنم تمام انگیزه من در این مدت ، حمایت و تشویق شما عزیزان بوده و هست .
جایی خواندم که نوشته بود «مشغول دل باش» نه «دل مشغول» ! و از آنجایی که خانه دوست را یافته‌ام، این‌چنین مشغول دل شدم . و چه زیبا مصداق پیدا می کند شعر فریدون مشیری :

من دلم می‌خواهد
خانه‌ای داشته باشم پر دوست
کنج هر دیوارش
 دوستهایم بنشینند آرام
گل بگو گل بشنو
هرکسی می‌خواهد
وارد خانه پر عشق و صفایم گردد
یک سبد بوی گل سرخ به من هدیه کند
شرط وارد گشتن
شست و شوی دلهاست
شرط آن داشتن یک دل بی‌رنگ و ریاست
بر درش برگ گلی می‌کوبم
روی آن با قلم سبز بهارمی‌نویسم ای یار
خانه‌ی ما اینجاست
تا که سهراب نپرسد دگر
خانه دوست کجاست؟

اکنون با هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت « سال دوم » در خدمت شما عزیزان هستم و همچنان در انتظار پیشنهاد و انتقاد سازنده‌تان.


نشست هفتگی ۹۲،۷،۱۶ :
این نشست هفتگی به دلیل صعود قله دماوند در تاریخ ۴ و ۵ مهرماه ، اختصاص به مبحث دماوند شناسی و گزارش صعود این برنامه بود که توسط آقای حمیدی مسئول باشگاه همراه با عکس و فیلم انجام شد .
در ادامه نشست با توجه به مصادف شدن این روز با شروع به کار هفته نامه دیواری باشگاه ، اولین سال تولد آن را جشن گرفتیم.


تبریک به مربیان جدید باشگاه اسپیلت :
در شماره‌های قبل به پذیرش ۴ نفر از اعضای باشگاه در آزمون مربی‌گری درجه ۳ کوه‌پیمایی اشاره کردیم . طبق آخرین اخبار درج شده در سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور و اعلام نتایج نهائی ، هر ۴ نفر اعضا که شامل : خانم زینب داداشی و آقایان غلامرضا خلیل آبادی ، روبن سرکیسیان و شنتیا ربانی می باشد ، این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشتند. ضمن تبریک به این عزیزان ، آرزوی موفقیت روزافزون برایشان داریم .


عضو جدید :
در هفته گذشته آقای عماد اقلیمی عضو باشگاه اسپیلت شدند . برای ایشان آرزوی صعودهای موفق درکنار هم‌نوردانشان را داریم .


برنامه هفتگی :

پیمایش غار رودافشان در منطقه فیروزکوه برنامه هفته گذشته باشگاه بود که به سرپرستی آقای رضا خلیل آبادی و حضور تعداد ۱۷ نفر از اعضا اجرا شد.


حضور ۳ سنگ نورد در رقابتهای جام جهانی سنگ‌نوردی و نتایج آن :

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور ؛ سه سنگ‌نورد کشورمان به منظور شرکت در رقابت‌های جام‌جهانی کره و چین، دوشنبه‌شب ۱۵ مهر ماه راهی این مسابقات شدند.بر این اساس «فرناز اسماعیل زاده»، «داوود رکابی» و «رضا علیپور» متقاضی شرکت در رقابت‌های جام‌جهانی کره و چین، پس از انجام هماهنگی‌ها، اقدامات لازم و بدرقه‌ی مسئولین فدراسیون، ابتدا راهی رقابت‌های جام جهانی در کشور کره‌جنوبی شدند و سپس به چین عزیمت خواهند کرد. این ۳ سنگ‌نورد خوب کشورمان عناوین و مقام‌های ارزنده‌ای را از رقابت‌های مختلف قهرمانی آسیا در کارنامه‌ی خود دارند.
این رقابت‌ها در دو رشته‌ «سرعت» و «سرطناب» به ترتیب ۱۹ و  ۲۰ مهر در «موک پو» کره جنوبی، ۲۳ و ۲۴ مهر در «هایانگ» چین و ۲۷ و ۲۸ مهر در «ووجی‌یانگ» چین برگزار خواهد شد.
در همین راستا به نقل از کوه نوشت منصوره گرجی نایب رئیس فدراسیون کوه‌نوردی در بخش بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سه ملی‌پوش سنگ‌نوردی ایران برای شرکت در جام جهانی کره‌جنوبی و چین اعلام آمادگی کردند و فدراسیون نیز تمام کارهای لازم را در این زمینه انجام داده است. ما هماهنگی‌های مربوطه جهت اعزام را انجام دادیم و این سه ملی‌پوش با مجوز شورای برون مرزی شب گذشته (دوشنبه) پس از بدرقه مسئولین فدراسیون عازم کره‌جنوبی شدند. وی در مورد سطح رقابت‌های جام جهانی، گفت: در تقویم فدراسیون جهانی مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان اهمیت ویژه‌ای دارد و همه کشورها برای شرکت در آن کارهای لازم را انجام می‌دهند که ما هم این کار را انجام دادیم، اما در این تقویم برخی رقابت‌ها هم تحت عنوان جام جهانی وجود دارد که سنگ‌نوردان بر اساس توانمندی‌های خود در آن شرکت می‌کنند. فدراسیون ما نیز پشتیبانی کرد که ملی‌پوشان را به این رقابت‌ها اعزام کنند تا آنها میادین بین‌المللی بیشتری دیده و تجربه‌شان بیشتر شود.
نایب رئیس بانوان فدراسیون کوه‌نوردی، در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون هزینه اعزام این سه ملی‌پوش را پرداخت نکرد و خودشان این هزینه را متقبل شده‌اند ؟ گفت: با شرایط مالی که فدراسیون‌ها دارند آنها باید برای اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند. اولویت فدراسیون برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در تهران بود که تعداد زیادی از ورزشکاران ما در آن شرکت کردند. آنچه که بر عهده فدراسیون است، توسعه ورزش همگانی و بعد از آن توجه به بعد قهرمانی است. ما هر آنچه که در توانمان بود انجام دادیم و قطعا این مشکلات مالی هم حل خواهد شد. وی ادامه داد: خوشبختانه در فدراسیون ما ورزشکاران و مسئولان فدراسیون هم‌پای یکدیگر پیش می‌روند و مشکلات را کنار می‌زنند. الان شرایط مالی ما طوری نیست که بتوانیم به این سه ملی‌پوش کمک کنیم، اما قطعا در صورت کسب شرایط بهتر حتما کمکشان می‌کردیم. گرجی در پاسخ به این سوال که آیا پاداشی برای این ملی‌پوشان در نظر خواهند گرفت؟ گفت: ۱۰۰ درصد رئیس فدراسیون در صورتی که این ملی‌پوشان نتایج قابل قبولی بگیرند از آنها تجلیل خواهد کرد، وظیفه وزارت ورزش و جوانان و تمام فدراسیون‌ها این است که در اختیار ورزشکاران باشند و برای اعتلای ورزش ایران تلاش کنند.
بر اساس آخرین اخبار درج شده در سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور؛«فرناز اسماعیل زاده»، «داوود رکابی» و «رضا علیپور» که در رقابت‌های جام‌جهانی کره و چین شرکت کرده‌اند، تلاش ارزنده‌ای را در رقابت با سایر سنگ‌نوردان جهان داشته‌اند.دو نفر از سنگ‌نوردان خوب کشورمان در رشته‌ «سرعت» که از روز جمعه در «موک پو» کره جنوبی آغاز شد شرکت کردند و در نهایت «فرناز اسماعیل زاده» در جایگاه ششم این مسابقات و «رضا علیپور» در رده دوازدهم قرار گرفت. در بخش زنان سه سنگ‌نورد روس به مقام‌های اول تا سوم رسیدند و در بخش مردان نیز سنگ‌نوردان چین، قزاقستان و روسیه به ترتیب اول تا سوم شدند.
هم‌چنین «داوود رکابی» در رشته «سرطناب» این رقابت‌ها به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در نهایت در جایگاه چهاردم قرار گرفت. در این رشته سنگ‌نوردانی از ژاپن، کره و کانادا به ترتیب اول تا سوم شدند.
سنگ‌نوردان کشورمان در ادامه‌ی این اعزام، راهی دو رقابت دیگر ۲۳ و ۲۴ مهر در «هایانگ» و ۲۷ و ۲۸ مهر در «ووجی‌یانگ» چین می‌شوند.


انتشار کتابهای علمی – ورزشی توسط فدراسیون پزشکی – ورزشی کشور:
سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور اعلام کرد ؛ فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان مجموعه‌ای از کتاب‌های علمی-ورزشی تألیف و ترجمه متخصصان این عرصه را منتشر کرده است که مطالعه‌ی آن‌ها را به عموم کوه‌نوردان و سنگ‌نوردان عزیز توصیه می‌نمائیم.
از جمله این کتب؛ مجموعه «روانشاسی ورزشی» و «تغذیه و مکمل‌های غذایی در ورزش»، «آزمون‌ها و مبانی روانشناسی ورزشی» و … می‌باشد.
این کتاب‌ها را می‌توانید از طریق تماس با شماره ۸۳۸۲۶ روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه نمائید.

 

مجمع عمومی اتحادیه کوه‌نوردی آسیا؛ ادای احترام به کوه‌نوردان حادثه برودپیک:

به گزارش روابط بین الملل فدراسیون: جلسه مجمع عمومی اتحادیه کوه‌نوردی آسیا  روز یکشنبه ۳۰ سپتامبر درشهر اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

مجمع عمومی با یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان حادثه تروریستی نانگاپاربات آغاز شد. منظور حسین، رییس فدراسیون کوهنوردی پاکستان، ضمن قدردانی از فدراسیون های حاضر در اسلام آباد، حضور آنان را نشانه همبستگی اتحادیه کوهنوردی آسیا با فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان دانست. فریتز فرایلند، رییس اتحادیه جهانی کوهنوردی مهمان ویژه این جلسه بود. وی بار دیگر اظهارداشت که اتحادیه کوهنوردی آسیا بهترین تشکیلات سازماندهی شده قاره ای است و اتحادیه های کوهنوردی سایر قاره ها باید از آن الگو بگیرند.
در ادامه، اعضای اتحادیه آسیا گزارشی از فعالیتهای خود طی سال گذشته ارایه کردند. فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان نیز مهمترین فعالیتهای انجام شده کشور را از مهرماه ۹۱ تا مهرماه ۹۲ به اطلاع اعضای حاضر رساند.
این گزارش، که با یک دقیقه سکوت به احترام عزیزان از دست رفته کشورمان در برودپیک شروع شد، انعکاس دهنده شاخص‌ترین فعالیتهای کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور بود نظیر: جشنواره بیستون، همایش ایرانیان و صعودهای برون مرزی، تلاش و صعودهای کوه نوردان ایرانی در هیمالیا، اکسپدیشن های غارنوردی، دوره های آموزشی، فعالیت و حضور یخ نوردی کشور در جام جهانی و آسیایی، و مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در تهران. از سوی فدراسیون ایران، به هر یک از اعضا یک لوح فشرده شامل کلیپ ویدیویی و عکس های متنوع از مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا در تهران اهدا شد.
پس از آنکه تمامی اعضا گزارش فعالیت خود را ارایه کردند، نوبت به فدراسیونهای ایران، نپال، و چین رسید تا به عنوان نواب رییس و رییس کمیته های محیط زیست، اکسپدیشن، و جوانان گزارشی از فعالیت اعضای اتحادیه آسیا ارایه کنند.
همچنین در این نشست، مواردی از قبیل برگزاری اکسپدیشن مشترک اعضای اتحادیه آسیا، موزه بین المللی کوه‌نوردی، برگزاری اردوی مشترک اعضای اتحادیه آسیا، برگزاری دوره امداد و نجات مشترک اعضای اتحادیه آسیا و اسکی کوهستان مطرح شد.
در پایان مجمع، اعلام شد که هنگ کنگ میزبان نشست هیات رییسه و شهر هیروشیمای ژاپن میزبان مجمع عمومی در سال ۲۰۱۴ خواهد بود.
یادآور می‌شود؛ «محمد فهیمی» رئیس کارگروه روابط بین الملل فدراسیون، به عنوان نماینده کشورمان در این اجلاس حضور داشت.

 

کتاب جامع صنعت کوه‌نوردی و خدمات وابسته در دست تالیف:

سایت هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران اعلام کرد ، بر اساس هماهنگی انجام شده در نظر است با هدف گردآوری و تدوین بانک اطلاعاتی جامعی از کلیه دست‌اندرکاران صنعت کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی، برای اولین بار مکتوبی تحت عنوان «کتاب جامع صنعت کوه‌نوردی و خدمات وابسته»؛ چاپ و منتشر شود.
این کتاب شامل اطلاعات و آگهی مربوط به فعالیت ‌های فدراسیون، کارگروه‌ها و هیئت‌ها، نهادهای ذیربط، معرفی تولید‌کنندگان، لوازم ورزش کوه‌نوردی، نمایندگی‌ها و وارد کنندگان برندهای معتبر بین‌المللی تجهیزات مرتبط، توزیع کنندگان و همچنین معرفی مربیان، راهنمایان خواهد بود. علاقمندان جهت معرفی و حضور در این کتاب، می‌توانند با شماره‌های ۸۸۶۵۴۳۳۵ تا ۷ و یا دورنمای ۸۸۶۵۴۳۳۸ تماس حاصل نمایند. مقرر است این کتاب؛ ۲۱ آذر ماه جاری ( مقارن با روز جهانی کوهستان) رونمایی شود.


اسکی از شیشاپانگما :
به نقل از وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه ، آندرژ بارگیل کوه نورد ۲۵ ساله لهستانی شیشاپانگما را به تنهایی صعود کرد و با اسکی فرود آمد. سایت ردبول اسپانسر بارگیل مدت زمان فرود او را ۳۴ دقیقه تا کمپ ۲ و سایت اسپانیایی دسنیول زمان فرود او را تا کمپ اصلی یک ساعت و نیم اعلام کرده .
دوم اکتبر سال‌جاری این کوه‌نورد سرعتی که رکورد صعود به البروس را در اختیار دارد ، به یکی از رویاهای خود جامه عمل پوشاند. شرایط جوی بسیار نامساعد بوده ، دید ضعیف ، بارش شدید برف و وزش سنگین باد که حتی یک بار به او توصیه شد که برگردد ، مجادله‌ای که در آخر منجر به ادامه راه می شود. عمق برف تا ناحیه کمر بوده و آخرین بخش مسیر چالش برانگیزترین بوده و در وبلاگش گفته آدرنالین بیشتری به من داد .

او گاهی مجبور بوده که چهاردست و پا ادامه دهد تا خود را روی سطح برف نگهدارد. ساعت ۱۳ بعد از ۲۸ ساعت تقلا از کمپ اصلی به قله می رسد ، بعد از کمی استراحت لوازم اسکی خود را برمیدارد و آماده فرود می شود. بسیار خسته بوده و مجبور بوده که هر چند دقیقه یکبار توقف کند و تا کمپ دو که همنوردان او  برای تبریک و صرف چای منتظر بوده اند بدون حادثه فرود می آید. در میان آنها برادرش گرژگوژ که راهنمای باتجربه کوهستان و عضو تیم جستجو و نجات است و دارک زالوسکی که بهترین فیلمساز کوه نورد است نیزمنتظر او بوده اند. این برنامه اولین هشت هزارمتری بارگیل بوده قبلا" تلاشهایی روی ماناسلو و لوتسه داشته که به دلیل شرایط دشوار جوی ناچار به برگشت می شود. بارگیل کوه نورد زبده ای است که در سال ۲۰۱۰ رکورد صعود سرعتی به قله البروس(البرز) به ارتفاع ۵۶۴۲ متر را در عرض ۳ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۲۷ ثانیه بدست آورده ، اسکی از شیشاپانگما بخشی از هدف بلندپروازانه او برای اسکی از تمامی قله های بلند جهان است ، پروژه ای به نام Hic Sung Lenoes به معنی سرزمین های ناشناخته است.


موفقیت دیواره نوردان زن در نپال:

در شماره های قبل مطلبی در خصوص دیواره نوردان زن در منطقه نپال از وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه گذاشتیم . طی آخرین خبر که در این وبلاگ درج شده ، این تیم سه نفره بانوان روسی – اکراینی «مارینا کوپتوا ، گالینا چی بیتوک و آناستازیا پتروا »که عازم گشایش مسیر روی جبهه شمال شرقی و بکر تگموشه یا تنگ کانکپوشه به ارتفاع ۶۵۰۰ متر در نپال شده بودند ، دهم اکتبر با ارسال پیامی موفقیت خود را در این برنامه اعلام کردند.

از انتهای طناب ثابت تا قله ۵۲ ساعت طول کشیده ، فرود آنها بدون استراحت و غذا بوده ، در مجموع ۱۹ روز روی دیواره تلاش کرده‌اند که ۱۰ روز از آن توأم با ریزش شدید برف بوده است. آنها گفته‌اند که خطرناک‌ترین و دشوارترین مسیر دوران فعالیت خود را ایجاد کرده‌اند ، نام آن را " جدالی برای عشق" نامیده‌اند.


صعود به دیواره ۱۲۰۰ متری قیزیل آسکر از مسیر نو :

سولدوز کلوب ؛ یک تیم بلژیکی – فرانسوی متشکل از چهار کوه‌نورد به نام های نیکولاس فاورس (Nicolas Favresse)، شون ویلانووا (Sean Villanueva)، استفان هنسنس (Stephane Hanssens) و اورارد وندنبام (Evrard Wendenbaum) موفق شدند ماه گذشته از یک مسیر جدید به دیواره ۱۲۰۰ متری قیزیل آسکر در مرز بین چین و قرقیزستان صعود کنند.
این تیم چهار نفره که اوایل سپتامبر به بیس کمپ رسیده بودند ، روز اول بسیار بدی داشتند.شون اسهال بدی داشت، نیکو گرما زده شده بود و بالا می آورد، استفان سردرد بدی داشت و اورارد پشتش درد می کرد. اما خوشبختانه این اکسپدیشن که نامش را China Jam گذاشته بودند برای این چهار همنورد خیلی بهتر از آنچه شروع شده بود پیشرفت و نهایتا ساعت ۱۰ شب ۲۲ سپتامبر به قله ۵۸۴۲ متری این کوه رسیدند. صعود این تیم از یک مسیر نو در جبهه جنوبی بود که بعضی وقت ها در بخش هایی از مسیر چند کارگاه مشترک با مسیر روس ها (سال ۲۰۰۷) داشت.
در حال حاضر جزئیات زیادی از این صعود در دسترس نیست اما می‌توان به سرمای شدید منفی ۱۵ درجه، بیش از ۱۵ روز سخت بر روی دیواره ۱۲۰۰ متر صعود، طول طناب های زیبایی با درجه سختی بین ۶a تا ۷b، طناب های ثابت، سه کمپ با چادر دیواره، بیماری، طوفان و کولاک و مسیرهای پیچیده ترکیبی اشاره کرد. بدون شک این صعود سردترین و مرتفع ترین ماجراجویی این چهار کوه‌نورد تا به حال به شمار می‌آید.
نیکولاس فاورس در گزارش خود به سایت Planetmountain می نویسد: " این اکسپدیشن به خاطر شرایط سخت آب و هوایی نسبتا سخت بود. این دیواره سردتر از تمام دیواره هایی بود که تا به حال رفته بودم. دمای هوا در سایه و در طول روز حتی وقتی که آفتاب می تابید منفی ۵ درجه بود و شب ها از منفی ۱۵ هم پایین‌تر می‌رفت و روزها کوتاه بودند. از لحاظ فنی زیاد سخت نبود و دیواره زیبایی بود. سخت ترین مسیر یک طول طناب با سختی ۷b بود. انتهای مسیر هم به طول ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر تماما صعود ترکیبی بوده و فکر میکنم بعضی از طول طناب هایی که صعود کردیم M7 تا  M8 بودند."
 لازم به ذکر است که قیزیل آسکر ( در ترکی به معنی سرباز سرخ) در بخش غربی سلسله جبال کوکشال توو (Kokshaal-Too) در مرز بین ترکستان چین و قرقیزستان واقع شده و ارتفاع آن به ۵،۸۴۲ متر می رسد.


موفقیت یولی استک در جبهه جنوبی آناپورنا:

وبلاگ سولدوز کلوب ؛ یولی استک، کوه‌نورد و دیواره نورد بزرگ سوئیسی که برای سومین بار اقدام به صعود آناپورنا از جبهه سخت جنوبی کرده بود، با ارسال پیام کوتاهی از بیس کمپ آناپورنا از صعود خود به قله ۸۰۹۱ متری این کوه خبر داد، و این خبر خوب یعنی بازگشت دوباره او به نپال و هیمالیا ست…
در حال حاضر جزئیات بیشتری از این صعود در دسترس نیست و تنها چیزی که از پیام کوتاه یولی می‌شود دریافت کرد این است که علیرغم اینکه دان بووی، همنورد کانادایی یولی، در این صعود همراه او بوده، او به تنهایی بر قله آناپورنا ایستاده است و هنوز از مسیر انتخابی و ساعت دقیق صعود اطلاعاتی ارسال نکرده است.
یولی استک که گاها به "ماشین سوئیسی" (Swiss Machine) هم معروف است، با آناپورنا ارتباط خاصی دارد و این تلاش سومین تلاش او بر روی جبهه جنوبی این قله بعد از تلاش های سال ۲۰۰۷ و سال ۲۰۰۸ بود. تلاش سال ۲۰۰۷ او بر اثر سقوط و برخورد سنگ با سرش نیمه تمام ماند و تلاش سال ۲۰۰۸ او با خاطره عملیات نجات قهرمانانه که انجام داد بدون صعود قله پایان یافت.

 

بسته پیشنهادی هفته :
پیشنهاد اول : «کلاس در شرایط سخت! » وبلاگ سولدوز کلوب
پیشنهاد دوم : «تکرار دشوارترین شکاف ویداوو »وبلاگ گل کوه

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

۲ دیدگاه to “هفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال دوم-شماره پنجاه و یکم-تاریخ ۹۲،۷،۲۱)”

  1. ذبیح ا... حمیدی می گوید:

    سرکار خانم ساقی محمودی، مدیر بخش بانوان باشگاه اسپیلت:

    مایلم تبریکات خود را برای یک سال فعالیت پرثمر، عاشقانه و بی حاشیه شما که منجر به تأسیس این هفته نامه شده است را صمیمانه ابراز نمایم.

    از سال ۱۳۵۸ که در تشکل های مختلف کوهنوردی عضو بوده ام، معتقدم تمام کسانی که در اینگونه سازمان های «مردمی» فعالیت می کنند، همگی از سرعشق و علاقه و اکثراً بدون توقع خاصی به انجام امور می پردازند. ولی آنانی موفق ترند که عقل و درایت خود را در عمل بیشتر به کار گیرند.

    خوشبختانه در این مدت دریافته ام شما «عاشق عاقلی» در ورزش کوهنوردی هستید که بدین گونه اعتراف به ستایش آن می کنم.

    آرزوی سرخوشی، موفقیت و سلامتی من را برای سال های آتی زندگیتان پذیرا باشید.

  2. ارژنگ می گوید:

    ساقی جان، خدا قوت. به خاطر همه زحماتت، تشویقات و حمایتات ممنونیم

دیدگاه خود را بیان کنید